9 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wzrost sprzedaży Google Pixel Watch do drugiego miejsca na światowym rynku urządzeń do noszenia – Ars Technica

Wzrost sprzedaży Google Pixel Watch do drugiego miejsca na światowym rynku urządzeń do noszenia – Ars Technica

Zbliżenie / zegar pikseli. To idealny okrągły mały kamyk.

Ron Amadeo

Wierzcie lub nie, ale Pixel Watch wydaje się być wielkim hitem! Tak przynajmniej wynika z nowych numerów z kanałyktóre Google zajęło drugie miejsce na światowym rynku opasek do noszenia w czwartym kwartale 2022 r. Kategoria rynkowa „Opaski do noszenia” firmy Canalys obejmuje smartwatche, „zegarki podstawowe” i „paski podstawowe” wszystkich głównych firm technologicznych.

Według raportu Google ma 8-procentowy udział w rynku w czwartym kwartale 2022 r., co jest wystarczająco dobre, aby zająć miejsce za dominującym Apple z 27,5% dostaw. Google jest na czwartym miejscu w zeszłym roku, a Canalys uważa, że ​​„wzrost smartwatcha o 16% wraz z wydaniem Pixel Watch” jest powodem, dla którego Google wspiął się na drugie miejsce.

Możesz powiedzieć: „Czy Pixel Watch nie jest pierwszym smartwatchem Google, więc wzrost z jednostek 0?” Ale nie, Google jest również właścicielem Fitbit, co oznacza, że ​​kilka linii produktów, takich jak FitBit Sense, Versa i Inspire, jest wrzucanych do wiadra „Google”. Canalys twierdzi, że Google dostarczył 880 000 zegarków Pixel w czwartym kwartale, więc zegarek stanowi 22% z 4 milionów przesyłek Google do noszenia – a reszta to nadal Fitbit.

Nawiasem mówiąc, sprzedaż Fitbita pod Google to katastrofa. Nawet przy wzroście liczby smartwatchy o 16 procent w porównaniu z Pixel Watch, dostawy urządzeń do noszenia Google spadły o 25 procent rok do roku, dzięki temu, co raport nazywa „spadkami dostaw Fitbit”. Jak dotąd jedynymi planami Google dotyczącymi Fitbita jest zniszczenie firmy. Google wchłania konta Fitbit jeszcze w tym roku i już ogłosił zamknięcie sympatyczny zdatność Funkcje grywalizacji – „Wyzwania” i „Przygody” – jeszcze w tym miesiącu. tak obnażony Inteligentne zegarki Fitbit obsługiwały Asystenta Google, kiedy aktualizował skład w sierpniu zeszłego roku. z obecnymi klientami zły Z powodu utraty funkcji nie jest jasne, dlaczego ktokolwiek miałby ryzykować przyszłość Fitbit.

READ  Twórca cheatów do Call of Duty nakazał zapłacić Activision ponad 14 milionów dolarów odszkodowania i przekazać nazwę domeny

Na szczęście dla Google, reszta rynku urządzeń do noszenia spadła o więcej niż straty Google Fitbit. Zeszłoroczny gracz numer dwa, Xiaomi, odnotował spadek sprzedaży o 46 procent. Huawei spadł o 42 proc. Samsung, który zajmuje piąte miejsce, spadł o 35 procent. Nawet sprzedaż Apple spadła o 17 procent, nieznacznie przewyższając ogólny spadek rynku o 18 procent. Znaczną część spadku sprzedaży przypisano śmierci podstawowych monitorów fitness, które odnotowały dziewiąty z rzędu kwartalny spadek, o 43 procent rok do roku.

Obecność Google w dowolnym miejscu na globalnym wykresie udziału w rynku jest zaskakująca, biorąc pod uwagę, że firma ma tak małą operację sprzętową, jeśli chodzi o światową dystrybucję. Pixel Watch sprzedawany tylko w dziewięć krajówpodczas gdy Apple Watch jest dostępny w Ponad 60 krajów Galaxy obserwuje Co najmniej 31 krajów (nie mogłem znaleźć dokładnej liczby). Mała sieć dystrybucji Google utrudnia wywieranie wpływu na którykolwiek z jej programów udziału w rynku.

Pomijając problemy z dystrybucją, Google ma dużo miejsca na ulepszenia w stosunku do rzekomego Pixel Watch drugiej generacji. Pixel Watch jest dość drogi w porównaniu do konkurencji. Kompleksowy wybór własnych pasków do zegarków Nadal Nieobecny, chociaż zespoły metalowe będą opcją jeszcze w tym roku. Google sprawiło również, że zakup Pixel Watch był kosztownym kłopotem, ponieważ jest to jedyny duży sprzedawca zegarków, który nie pozwala wybrać paska do zegarka przy kasie, zmuszając wszystkich do płacenia dodatkowo za domyślny gumowy pasek do zegarka. To wszystko są możliwe do naprawienia problemy generacji 1, które dają nam coś, na co czekamy.