23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wysokie ceny paliwa sprawiają, że kierowcy utknęli z pustymi portfelami

Wysokie ceny paliwa sprawiają, że kierowcy utknęli z pustymi portfelami

Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Sonny Alanis wracał do domu po północy, kiedy jego kamper zatrzymał się na wiejskiej drodze w Teksasie i bez wątpienia skończył mu się zbiornik paliwa.

Student pielęgniarstwa i jego siedmiu pasażerów, którzy wyszli, aby świętować jego dwudzieste drugie urodziny W minioną sobotę maja nie miał innego wyjścia, jak tylko wskoczyć i ruszyć dalej. Przejechali trzy mile, zanim przyjechał ktoś z paliwem, ale okazało się, że czterokołowiec nadal nie może biec i trzeba go holować. „Następnym razem zostanę w domu” – zażartował.

To znana sytuacja, zwłaszcza że stale rosnące ceny mają kierowców Sprawdź granice ich wskaźników paliwa: AAA wysłało 50 787 wezwań dotyczących gazu w kwietniu 32 procent za ten sam miesiąc ubiegłego roku. Automobile Club poinformował, że w tym roku utknęło ponad 200 000 kierowców. Ceny gazu gwałtownie wzrosły od kwietnia, pogłębiając problemy finansowe.

Ceny paliw rozpoczęły ostatnią podwyżkę po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym, zaburzając rynki energetyczne. Dane AAA pokazały, że średnia cena galonu gazu w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 62 procent do 4,96 USD od zeszłego roku. Kierowcy w 16 stanach płacą średnio co najmniej 5 dolarów za galon, podczas gdy Kalifornia kosztuje ponad 6 dolarów. Zatankowanie baku, w zależności od pojazdu, może kosztować ponad 100 dolarów, co w przypadku niektórych nisko opłacanych pracowników odpowiada 14-godzinnym dochodom po opodatkowaniu.

Rosnące wydatki w połączeniu z rosnącymi kosztami żywności, mieszkań i innych artykułów pierwszej potrzeby skłoniły konsumentów do gry w strajk inflacyjny, dokonując trudniejszych wyborów dotyczących tego, ile i kiedy mogą wydać. Niektórzy kierowcy mogą wykonywać częściowe napełnianie Jeśli pod koniec cyklu płacowego będą naciskani na pieniądze, mówi Patrick de Haan, szef analizy ropy naftowej w GasBuddy.

„Jeśli do następnej wypłaty zostało ci tylko pięć lub dziesięć dolarów, to właśnie to zrobisz” – powiedział de Haan. „To mówi nam, że ludziom naprawdę szkodzą wyższe ceny gazu”.

READ  Moderna twierdzi, że szczepionka przeciw grypie nie spełnia kryteriów wczesnego sukcesu, ale przewiduje przychody w 2024 r

a Ankieta Washington Post Shar Oznacza to, że 44 procent kierowców, z którymi skontaktowano się przypadkowo między 21 kwietnia a 12 maja, stwierdziło, że tylko częściowo napełniło zbiornik paliwa w swoim samochodzie, a liczba ta wzrasta do 61 procent w przypadku kierowców o dochodach poniżej 50 000 USD.

Ponad 6 na 10 kierowców zdecydowało się jeździć mniej – na przykład wykonując mniej podróży do sklepu spożywczego – podczas gdy ponad 3 na 10 stwierdziło, że jeździ z mniejszą prędkością, co może poprawić ich przebieg na paliwie.

Popyt na benzynę, mierzony czterotygodniową średnią kroczącą, spadł do 8,8 mln baryłek dziennie w tygodniu kończącym się 20 maja, Dla mnie Amerykańska Administracja Informacji Energetycznej. Jeśli wykluczysz rok 2020, jest to najniższy o tej porze roku Od 2013.

35-letnia Alina Hille wcinała go między wypełniacze, ale nigdy tak naprawdę nie skończyła się aż do poniedziałkowego południa, odsunięta na bok na bulwarze St. Louis Boulevard z 4-letnim synem i 7-letnią córką. Cała trójka przeniosła się na najbliższą stację benzynową, gdzie gaz pożyczkodawcy można było zabrać z innym klientem. Tak więc Hill, który pracuje jako terapeuta w organizacji non-profit, kupił jednogalonowy kanister za 1,50 dolara, napełnił go i był w stanie wrócić do domu na czas, by skorzystać z apelu Zoom.

Znalazła sposoby na odprężenie się – częściej pracuje w domu i prawdopodobnie odprowadza dzieci do szkoły – ale wyzwanie finansowe jest duże: od środy pełny zbiornik paliwa o wartości 67-9 USD będzie kosztował więcej niż 1 USD. Miesiąc temu.

„Z powodu cen benzyny nie robię rzeczy, które robiłem z dziećmi” – powiedział Hill. „Wyjeżdżaliśmy na wycieczki, kiedy się martwili lub próbowali jechać na stadiony lub miejsca, których wcześniej nie odwiedzali”.

READ  Northeast New Jersey Transit Corridor, linia brzegowa North Jersey z ograniczonymi usługami

Teraz mówi: „Wolałabym kupować artykuły spożywcze”.

Nawet jeśli ceny gazu denerwują gospodarkę, Amerykanie nie mogą się nie wtrącać

Po powrocie do Południowego Teksasu Alanis powiedział, że ceny paliwa dyktowały zmiany w jego planach na dojazdy i studia. Jeździł około 60 mil od swojej rodzinnej farmy w pobliżu Alice do Bożego Ciała, gdzie studiuje, swoim Chevy Silverado 2500, dużym pickupem, który według szacunków wyrzucił 14 mpg na autostradzie.

Nawet przy pracy w niepełnym wymiarze godzin opłaty stały się nie do zniesienia. „Mówisz o 60 dolarów, które dają mi pół zbiornika” – powiedział.

Zamienia więc swojego chevroleta na mniejszą ciężarówkę, która może pokonywać lepsze kilometry. Przekształca się również w lekcje online na nadchodzący semestr.

Te hurtowe zmiany stylu życia ilustrują punkt zwrotny: badania wykazały, że konsumenci nie dostosowują zbytnio wydatków na paliwo w odpowiedzi na krótkoterminowe zmiany cen, przynajmniej nie w porównaniu z innymi codziennymi zakupami. Zwykle potrzeba stałego wzrostu, aby wpłynąć na zachowanie, powiedział Roger Weir, ekonomista z Queen’s University w Ontario.

„Ludzie utrzymają swoje nawyki jazdy w krótkim okresie, ponieważ nie widzą alternatywy dla osiągnięcia swoich celów, czy to w dojazdach do pracy, czy w czasie jazdy rekreacyjnej. W ciągu miesięcy lub lat wiele rzeczy zmieni się, jeśli ceny pozostaną wysokie” – powiedział Ware.

Powiedział, że jeśli ceny pozostaną wysokie, więcej pasażerów przesunie się na transport publiczny lub będzie korzystać ze wspólnych samochodów. Konsumenci będą również bardziej skłonni do przemyślenia swoich pojazdów i zastąpienia ich bardziej oszczędnymi opcjami. A niektórzy ludzie podejdą do pracy, aby ułatwić dojazdy lub wykonać więcej pracy zdalnie.

Podwyżki cen, wraz z wznowieniem przez większą liczbę Amerykanów nawyków jazdy sprzed pandemii, mogą przyczynić się do nagłego wzrostu liczby połączeń z gazem. Według dyrektora AAA Repair Systems Davida Bennetta.

READ  Zdaniem ekspertów, fundusze ETF typu Spot Bitcoin zapewnią nowe możliwości rynkowe

Tylko około 2 procent wszystkich wezwań pomocy drogowej AAA każdego miesiąca jest związanych z paliwem, mniej więcej tyle samo, co przed pandemią. W marcu 2019 r., kiedy paliwo było tanie i na drogach było więcej pojazdów, było 53 800 wezwań pomocy związanych z paliwem.

„Ludzie utknęli w swoich domach przez ostatnie dwa lata” – powiedział Bennett. „Szukają możliwości wyjazdu i odkrywania”.

Dla Danielle Socha, która dostarcza żywność do trzech zastosowań w San Diego, bak benzyny kosztuje około 83 USD. Zabrakło jej wiele razy i stało się żartem dla jej przyjaciół i rodziny.

– Mój manometr jest uszkodzony – powiedziała. „Nie mam odczytu w moim samochodzie i to się dzieje cały czas”.

W swoim samochodzie trzyma pusty pojemnik, żeby w razie potrzeby móc iść na stację benzynową. Sosha mówi, że czasami zbiera brudne spojrzenia przechodniów, ale wykorzystywała też takie uprzejme zachowania. W ostatnim wypadku młody mężczyzna pomógł zepchnąć z drogi jej Volkswagena Jettę z 2013 roku, gdy zobaczył, jak powiewa w powietrzu białą kurtką przeciwdeszczową.

Podwyżki cen doprowadziły również do dziwnych przypadków kradzieży paliwa. Para z San Diego zadzwoniła na policję po tym, jak znaleźli dziurę wykopaną w dnie ich samochodu, emitującą stały strumień gazu, zgodnie z 21 marca Raport Z CBS8. Podobne incydenty zostały zgłoszone w MemphisA Las vigas i inne miasta.

Trzech mężczyzn z Florydy zostało aresztowanych i postawiono im zarzuty haraczy za kradzież tysięcy galonów oleju napędowego bezpośrednio ze stacji benzynowych, transportowanie go w 300-galonowej „benzynie” i odsprzedaż. Według Newsweeka.