16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wyniki Constellation Brands (STZ) za drugi kwartał 2024 r

Wyniki Constellation Brands (STZ) za drugi kwartał 2024 r

  • Constellation Brands odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w swoim segmencie piwa, w związku z utrzymującą się dominacją tego działu.
  • Wzrost przychodów napędzany był popytem na marki Modelo Especial i Modelo Chelada oraz Corona Extra.
  • Spółka podniosła swoje prognozy na rok finansowy 2024.

Na tej ilustracji butelki piwa Modelo Especial leżą na stole 14 czerwca 2023 r. w Los Angeles w Kalifornii.

Mario Tama | Obrazy Getty’ego

Constellation Brands poinformowało w czwartek o zyskach i przychodach, które przekroczyły oczekiwania analityków Drugi kwartał 2024 r.

Meksykański producent piwa, właściciel marek Modelo Especial i Corona Extra, odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w swojej branży piwnej, ponieważ dywizja ta nadal dominuje w ogólnych kategoriach piwa i produktów z najwyższej półki. Jednocześnie spadła sprzedaż win i alkoholi mocnych.

Spółka podniosła prognozę zysku na akcję na rok fiskalny 2024 do zakresu od 9,60 do 9,80 dolarów, w porównaniu z poprzednim zakresem od 9,35 do 9,65 dolarów.

Oto raport Constellation za trzy miesiące zakończone 31 sierpnia w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez firmę LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:

  • Zysk na akcję: Wartość 3,70 USD została skorygowana z oczekiwanych 3,36 USD
  • On wygrał: 2,84 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 2,82 miliarda dolarów

Portfolio piw Constellation odnotowało 12% wzrost sprzedaży, wspierany przez wzrost dostaw o 8,7%. Rodzina marek Modelo była szczególnie jasna: Modelo Especial odnotował wzrost o prawie 9%, podczas gdy marki Modelo Chelada odnotowały wzrost o ponad 40%.

Według firmy Modelo Especial pozostaje najlepiej sprzedającą się marką w kategorii piwa w USA.

Jednakże marki win i napojów spirytusowych spółki osiągały słabsze wyniki rok do roku. W tej kategorii odnotowano 14% spadek sprzedaży i około 8% spadek spalin – jest to branżowe określenie liczby skrzynek, które dystrybutor sprzedaje detalistom.

READ  Ropa rośnie w związku z amerykańskim zakazem sprzedaży rosyjskiej ropy, azjatyckie akcje wahają się

Jednak w dywizji nie brakowało znaczących marek: marki win Meiomi i Kim Crawford należące do Constellation odnotowały wzrost odpowiednio o 7% i 6%, podczas gdy rzemieślniczy alkohol Mi Campo tequila odnotował wzrost o ponad 60%.

„W dalszym ciągu spodziewamy się silnego przyspieszenia wzrostu i poprawy marży całej naszej działalności w zakresie win i napojów spirytusowych w drugiej połowie roku” – powiedział dyrektor generalny Bill Newlands.

W czerwcu ubiegłego roku spółka zaobserwowała wyższe zyski i podtrzymała swoje prognozy. W poprzednim kwartale sprzedaż piwa wzrosła o 11% rok do roku, do czego przyczynił się stabilny popyt konsumencki i wyższe ceny.