9 grudnia, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

World of Warcraft i inne gry Blizzarda zostaną wycofane z Chin

World of Warcraft i inne gry Blizzarda zostaną wycofane z Chin

Chenyu Cui, analityk w firmie konsultingowej Omdia, powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby upadek miał duży wpływ na wyniki finansowe obu firm.

„Działalność NetEase w zakresie gier online generowała większe przychody z gier mobilnych” – powiedziała. Inne gry, takie jak Naraka Bladepoint i seria Westward Journey and Justice, są jej najbardziej dochodowymi produktami. Firma stwierdziła, że ​​procent przychodów brutto w 2021 roku z gier Blizzarda był „nisko jednocyfrowy”.

Wydawało się, że wpływ na Blizzarda był również ograniczony. Największy generator przychodów, Diablo Immortal, internetowa gra fabularna opracowana wspólnie z NetEase, jest zwolniona z umowy. Zgodnie z nim umowy licencyjne stanowiły 3 procent przychodów netto Blizzarda w 2021 roku Raport kwartalny.

Ale inwestorzy nadal byli zdenerwowani. W Hongkongu akcje NetEase spadły w czwartek o 9 procent.

Analitycy stwierdzili, że oddzielenie od NetEase nie wymaga wyjścia Blizzarda z Chin. Przed nawiązaniem współpracy z NetEase w 2008 roku Blizzard współpracował z dystrybutorem o nazwie The9. Amerykański twórca gier może znaleźć innego chińskiego wydawcę gier, takiego jak Tencent, który może ponownie wydać gry Blizzarda w tym kraju.

Ale nowe partnerstwa wydają się niepewne. Xi Jinping, przywódca Chin, podkreślił, że prywatne firmy w Chinach ściśle trzymają się priorytetów partii komunistycznej, nawet kosztem współpracy z Zachodem.

Daniel Ahmed, starszy analityk w firmie Niko Partners, powiedział, że dla pokolenia chińskich graczy i graczy e-sportowych odejście takich amerykańskich gier, jak World of Warcraft i Overwatch, pozostawi głęboki ślad kulturowy.

„Zwłaszcza wśród osób urodzonych, powiedzmy, w latach 80. i 90., które dorastały grając w gry Blizzarda na PC w Chinach” – powiedział. „Nawet jeśli już w to nie grają, nadal będą wiedzieć, że to była duża, duża zmiana w przestrzeni”.