13 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wielka Brytania nie zauważyła rodzimych polskich raperów

Wielka Brytania nie zauważyła rodzimych polskich raperów

Podczas gdy Taco Hemingway mieszkał w Londynie, jadł gotowe jedzenie z supermarketu z żółtymi naklejkami i próbował nagrywać muzykę za pożyczone pieniądze. Polski muzyk ciężko pracował i wydał genialny, egzystencjalny rap, który dotykał polskiej tożsamości i historii. Nisko-figowy micstep nagrany na MF DOOM Beats współpracował ze swoim pierwszym, drugim już długoletnim producentem Rumą. Ale żadne plany nie zostały rozbite, więc Hemingway – prawdziwe nazwisko Philip Chesniak – wrócił Polska Zaczęło się od nowa. Wydał swoją pierwszą polską EPkę Trójkąt Warszawski W 2014 roku szybko stał się jednym z najbardziej utytułowanych raperów w Polsce i – od tego roku – pierwszym polskim muzykiem, który dotarł do miliarda streamów na Spotify.

Taco Hemingway nie jest jedynym raperem, który wrócił do Polski – wcześniej wiele wielkich polskich gwiazd rapu tworzyło muzykę poza granicami kraju, w tym urodzony w Niemczech Malik Montana i holendersko-polski artysta Mr. Nieudane, w tym Polska. . Niezliczeni polscy raperzy próbują go stworzyć w Wielkiej Brytanii, wypuszczając tutaj muzykę w popularnych podgatunkach – Brudny Lub Wiertarka, Na przykład. Prawie milion Polaków mieszka teraz w Wielkiej Brytanii, nie sposób nie zapytać: dlaczego nie są wysoko cenieni?

Podobnie jak Hemingway, wielu Polaków, którzy przenieśli się do Wielkiej Brytanii po rozszerzeniu UE, nie zostało na stałe. Circular Migration – Jesteś na czas nieokreślony między krajami – Jest to cecha podostępowej migracji zarobkowej, co oznacza, że ​​muzyka wykonywana przez tych imigrantów może przypadać do gustu polskim miłośnikom rapu mieszkającym w Polsce. AwEy mieszka między polskim miastem Łódź a Crewe – i czyje ślad zainteresowania ”Projekt„Ma prawie 100 000 wyświetleń na YouTube – głównie dla polskich raperów, ujawniając, że polski rynek jest zawsze ostatecznym celem.

„Nawet dla raperów mieszkających w Wielkiej Brytanii, którzy nie chcą wracać do Polski, polscy słuchacze są ich docelowymi odbiorcami” – mówi. AwEy przeniósł się również z powrotem do Łodzi, gdzie zaoferowano mu możliwość dalszego rozwoju kariery. Szanse na wygraną polskiego rapera w Wielkiej Brytanii są niewielkie, przekonuje: „Nie powinniśmy owijać w bawełnę.

Brak zainteresowania zachodnich fanów muzyką wschodnioeuropejską ma długą historię. Wobec rosnącego wpływu kulturowego krajów afrykańskich po dekolonizacji, wydawnictwa artystyczne krajów Europy Wschodniej nie cieszyły się dużym zainteresowaniem ze względu na postępy przełamujące bariery, takie jak upadek muru berlińskiego. Co więcej, chociaż polityka głównych wytwórni nie była wyraźnie dyskryminująca, można śmiało powiedzieć, że istniały wyzwania w międzynarodowym marketingu postkomunistycznej muzyki, ponieważ doświadczenie komunizmu było pośrednio powiązane ze znaczeniem dźwięków. Wyłania się z tego obszaru. Uczony C. Michael Elovsky Czech Rock argumentował, że „nie wymusiło to anglocentrycznej kultury instytucjonalnej głównych firm i decydentów”. Business Intelligence w „zacofanym” środowisku rynkowym.”

READ  Jeremy Sochan został nominowany w polskiej liście EuroBasket 2022

Paradoksalnie, dzieła tych krajów nie są już uważane za „atrakcyjne”, ani nie mówią w imieniu uciskanych narodów lub kultur. Tak więc, aby znaleźć odnoszących sukcesy polskich artystów poza Polską, zwykle trzeba zajrzeć głęboko w przeszłość z takimi kompozytorami jak Friedrich Sopin lub w branży jazzowej. Ci, którzy ostatnio zrobili karierę poza Polską, odnieśli sukces w innych sowieckich czarnych krajach. Kilku polskich raperów współpracowało ze znanymi brytyjskimi zespołami – BobeckNp. kto kojarzy się z Kraftem i Conanem, Big Nurse, JME i Wileyem – to raczej sprzeczności niż ciągły trend.

Ale dla tych, którzy zbudowali stały dom w Wielkiej Brytanii lub są w Polsce drugiego lub trzeciego pokolenia, polski nie jest językiem ojczystym? Hedo Jacquinbox, mieszkający w Manchesterze, przyjechał do Wielkiej Brytanii w wieku 19 lat i komponuje tu muzykę od 2007 roku, opisując siebie jako silnie dotkniętego brytyjskim brzmieniem. Mówi, że różni się od polskiego rapu, który zawiera wolniejsze i bardziej opowiadane historie w tempie wywodzącym się z amerykańskiego złotego hip-hopu. „Rytmy typu 140 ppm, struktura pasm i napisów, wykorzystujące słowa o drugim znaczeniu, miały ogromny wpływ na moją muzykę” – mówi Hedo.

Kiedy rapuje, brzmi też po angielsku – a na jego najnowszym albumie 2021 nie ma polskiego akcentu w jego głosie. Jackpot LP, Kiedy mówi wyłącznie po angielsku o zgiełku bycia podziemnym MC, jego zdolności do usuwania krat i jego opsów, którzy chwalą się krzykiem w jego rodzinnym mieście Salford. Mimo to, mimo że jest utalentowanym MC cieszącym się szacunkiem wśród kolegów z brytyjskiej polskiej sceny rapowej, wspiera polskie tradycyjne zespoły podczas tras koncertowych po Wyspach Brytyjskich, a także brytyjskich kryminalistów (współpracuje z takimi zespołami jak Mercy ACE). Jest w podziemiu.

Conwins, niedźwiedź polarny w trzecim pokoleniu z Plymouth, mieszka obecnie w Birmingham i jest łatwo słyszany w brytyjskim uchu dzięki polskim słowom i zwrotom, które urzekają jego anglojęzyczne zespoły. Wskazuje na uprzedzenia, z jakimi borykają się polscy raperzy nie wygrywając w Anglii. „Kiedy zaczynam rozmawiać z ludźmi o moim dziedzictwie, zawsze słyszę to samo, że Polacy to pracownicy fizyczni, co nie jest prawdą” – mówi, dodając, że koledzy ze szkoły powinni go pytać, jak powinien się stać.

READ  Bruksela rozpoczyna działania prawne przeciwko polskim orzeczeniom sprzecznym z prawem UE | Komisja Europejska

Co gorsza, te stereotypy Graj na naszych ekranach – Jan budowniczy włączony Ulica Koronacyjna I na Conrad-the-Shopper East Enders Podstawowe przykłady. Uważa, że ​​takie portrety są „szkodliwe, bo w końcu, co robisz, aby stworzyć oddzielenie od siebie i drugiej osoby?”

Innymi słowy: kiedy widzisz Polaków tylko jako robotników, nie ma zachęty dla fanów rapu do szukania talentów wśród polskiej społeczności. Wierzcie lub nie, dowodzą tego analizy na jego śladach. „Popierają to Polacy w Polsce lub Polsko-Brytyjczycy w Wielkiej Brytanii, którzy są zainteresowani brytyjskim rapem” – mówi. Ale jest też głęboki i groźny rasizm, który osiągnął szczyt po referendum w sprawie Brexitu.

„Polak pierwszego pokolenia mojej szkoły został wrzucony do ich stodoły z koktajlem Mołotowa” – mówi Conwins, dodając, że również doświadczył nadużyć w mediach społecznościowych po wydaniu muzyki upamiętniającej jego polskie dziedzictwo. Przesyłam fragment swojego utworu ”To jest Wielka BrytaniaDla TikTok otrzymał 170 000 wyświetleń i pozytywne komentarze porównujące go do French The Kid, ale także do „Get the Polacks out”. „Urodziłem się tutaj”, mówi. — Plymouth, dokąd mam wrócić? Uważa, że ​​wytwórnie muzyczne również nie mają racji, oferując możliwości polskim raperom. „Rap to wielka rzecz w Wielkiej Brytanii od jakiegoś czasu, ale jeśli spojrzysz na sygnatariuszy głównych wytwórni – żadna z nich nie jest polska. Nie wiem, co to jest, ale to nie z powodu braku talent” – nalega.

Anamelia, dwujęzyczna piosenkarka i autorka tekstów, która urodziła się w polskim mieście Beast, zanim przeniosła się do Huddersfield w 2006 roku w wieku 11 lat, również opisuje swój brak zainteresowania komponowaniem polskiej muzyki w Wielkiej Brytanii. „Wcześniej starałem się o dofinansowanie, ale nie jestem rozpoznawany. Mimo wyraźnej luki na rynku nie chcą mi dać żadnych pieniędzy na tworzenie polskiej muzyki w Wielkiej Brytanii” – mówi artysta, który jest zwolennikiem wprowadzenie BBC i część grupy Herchester, wspieranej przez radio Reformed.Kobiece MC Podobnie jak inne artystki, z którymi przeprowadzono wywiady w tej dziedzinie, znalazła większe wsparcie dla polskich imigrantów i polskich mediów niż dla brytyjskich słuchaczy.

READ  Bitwa wyborcza nie zapewniła polskiej opozycji łatwej drogi do władzy

Niezrażeni tymi wyzwaniami polscy artyści biorą sprawy w swoje ręce i nie pozwolą, by apatia brytyjskiej publiczności i strażników przeszkodziła im w zdobywaniu fanów i zarabianiu pieniędzy. Podczas gdy Hedo Jaginabox założył własną wytwórnię płytową i sprzedaje fizyczne kopie swojej muzyki zarówno w Polsce, jak i Wielkiej Brytanii, Convince zwrócił szczególną uwagę na to, co może przynieść współpraca. Mając nadzieję na zwiększenie widowni poprzez ujawnienie fanów innych raperów. Prowadząc audycję radiową o muzykach z zagranicy, Anamelia robiła postępy, pisząc piosenki w języku polskim dla polskich raperów, takich jak AwEy. Ma również wytwórnię PPZ dedykowaną wyłącznie polskim artystom w Wielkiej Brytanii, z setkami tysięcy wyświetleń na YouTube.

Jednak z wyjątkiem AwEy żaden z artystów, z którymi przeprowadzono wywiady dla tego filmu, nie rozważa wyjazdu do Polski. „Nie pasuję. Mam zupełnie inne zdanie opinii publicznej” – powiedziała Anamelia o obecnym populistycznym, prawicowym rządzie w Polsce.

Zamiast tego Anamelia wzywa do jedności na polskiej scenie rapowej, powtarzając podziały wśród brytyjsko-polskich imigrantów – z każdą falą imigracji, powojennych, komunistycznych i postkomunistycznych postaw, generalnie trzymających się swoich. Nie wyrównane tak bardzo, jak to możliwe. „Niezależnie od tego, jaki jest ruch, jeśli chcesz dokonać zmian, musisz trzymać się razem, aby wprowadzić te zmiany, ponieważ nasza grupa nie będzie słuchać, dopóki ci się nie spotkają i nie powiedzą: „Właściwie to nie jest. Zgadza się, – mówi Anamelia.

Rynek brytyjski ginie z powodu braku zainteresowania polskimi raperami – podkreśla się odwrotny „drenaż mózgów” wyraźnie utalentowanych artystów, takich jak Taco Hemingway, którzy opuszczają Wielką Brytanię, by prosperować gdzie indziej, podczas gdy rap stworzony przez polsko-brytyjską akcję daje szansę . Brytyjczycy muszą być świadomi mniej znanej populacji brytyjskiego społeczeństwa. Co ważne, byłaby to furtka do usunięcia niektórych rozpowszechnionych stereotypów na temat polsko-brytyjskich Polaków rapu. Convince mówi, że Dave jest przykładem piosenkarza rapowego, który edukuje publiczność: „Nie sądzę, żebym mógł odciąć sobie palce lub stworzyć konkretną ścieżkę, i myślę, że stereotyp tych biegunów ulegnie erozji, ale z czasem ludzie zakwestionuje ich przekonania na temat tego stereotypu”. Zniknie.

Być może wtedy raperzy polskiego pochodzenia w końcu zagrają na równi ze swoimi brytyjskimi odpowiednikami.

Keepinde