7 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wielka Brytania blokuje Microsoft przed przejęciem Activision Blizzard

Wielka Brytania blokuje Microsoft przed przejęciem Activision Blizzard

Londyn (CNN) Brytyjski regulator antymonopolowy ma zablokowany Zakup Activision Blizzard przez Microsoft za 69 miliardów dolarów sfrustrował lidera branży technologicznej Największe okazje Ze względu na obawy, że zdusi to konkurencję w grach w chmurze.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział w a oświadczenie W środę obawiał się, że umowa doprowadzi do „mniej innowacji i mniejszej liczby opcji dla graczy z Wielkiej Brytanii w nadchodzących latach”.

dokona przejęcia Microsoftu (MSFT) „Silniejszy” w grach w chmurze, dodał regulator, na rynku, w którym ma już 60%-70% udziałów na całym świecie.

Activision Blizzard to jeden z największych producentów gier wideo na świecie, produkujący gry takie jak „Call of Duty”, „World of Warcraft”, „Diablo” i „Overwatch”. Firma Microsoft, która sprzedaje konsolę do gier Xbox, oferuje usługę subskrypcji gier wideo o nazwie Xbox Game Pass, a także opartą na chmurze usługę przesyłania strumieniowego gier wideo.

Transakcja połączenia przedsiębiorstw spotkała się z rosnącym sprzeciwem ze strony organów nadzoru antymonopolowego na całym świecie. W grudniu Federalna Komisja Handlu USA Złóż pozew, aby zapobiec przejęciu w podobnych kwestiach związanych z konkurencją. Rozprawa zaplanowana na sierpień. Unia Europejska też Ocena transakcji

Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział, że Microsoft może starać się, aby gry Activision były dostępne wyłącznie na jego własnych platformach, zwiększając w ten sposób koszt subskrypcji Game Pass.

„Chmura pozwala brytyjskim graczom uniknąć kupowania drogich konsol do gier i komputerów PC oraz daje im większą elastyczność i wybór sposobu grania. Pozwolenie Microsoftowi na zajęcie tak silnej pozycji na rynku gier w chmurze, gdy zacznie on szybko rosnąć, groziłoby osłabieniem niezbędnych innowacji” ”, aby rozwinąć te możliwości.

„Dostępne dowody… wskazują, że w przypadku braku fuzji Activision zacznie dostarczać gry na platformach chmurowych w dającej się przewidzieć przyszłości”.

READ  Remastered Jaleco RPG WiZmans World ReTry zapowiedziane

Microsoft, plan Activision wznowiony

Obie firmy planują odwołać się od decyzji. „Razem z Microsoftem możemy i będziemy kwestionować tę decyzję, a już rozpoczęliśmy prace nad złożeniem odwołania do brytyjskiego Trybunału Apelacyjnego ds.

„Ta decyzja wydaje się odzwierciedlać niezrozumienie rynku i sposobu, w jaki działa związana z nim technologia chmurowa” — dodał Brad Smith, prezes firmy Microsoft.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków, który we wrześniu rozpoczął dogłębną analizę mega-umowy, stwierdził, że proponowane przez Microsoft rozwiązania jego problemów mają „znaczące niedociągnięcia”.

„Ich propozycje… zastąpiłyby konkurencję nieefektywną regulacją na nowym, dynamicznym rynku” – wyjaśnił Martin Coleman, przewodniczący niezależnego panelu ekspertów prowadzących dochodzenie.

„Microsoft ma już silną pozycję i przewagę nad innymi konkurentami w grach w chmurze, a ta umowa zwiększy tę przewagę, dając mu możliwość podcinania nowych i innowacyjnych konkurentów” – kontynuował Coleman. „Gry w chmurze potrzebują konkurencyjnego, wolnego rynku, który napędza innowacje i wybór”.

Oczekuje się, że rynek gier w chmurze w Wielkiej Brytanii osiągnie 1 miliard funtów (1,2 miliarda dolarów) do 2026 roku, co stanowi około 9% światowego rynku, według Urzędu ds. Konkurencji i Rynków.

——Josh Du Lac i Brian Fong wnieśli wkład w raportowanie.