Po odwołaniu próby startu rakiety Space Launch System w poniedziałek urzędnicy NASA powiedzieli, że pracują nad drugą próbą lotu na misję Artemis I w sobotę, 3 września.
Kontrolerzy lotów NASA Zatrzymaj pierwszą próbę uruchomienia Po tym nie byli w stanie zweryfikować, że jeden z czterech głównych silników rakiety SLS – numer silnika. 3 – Prawidłowo schłodzony do -420 stopni Fahrenheita przed zapłonem. Silniki muszą być chłodzone do ekstremalnie niskich temperatur, aby poradzić sobie z wtryskiem wysoce płynnych paliw wodorowych i tlenowych.
Podczas odprawy we wtorek wieczorem, kierownik programu rakietowego SLS NASA, John Honeycutt, powiedział, że jego zespół inżynierów uważa, że silnik już ostygł od temperatury otoczenia do prawie wymaganego poziomu, ale nie został prawidłowo zmierzony przez wadliwy czujnik temperatury. .
„Sposób, w jaki zachowuje się czujnik, nie pasuje do fizyki sytuacji” – powiedział Honeycutt.
Problem z NASA polega na tym, że czujnika nie można łatwo wymienić i jest bardzo prawdopodobne, że będzie wymagał powrotu do budynku montażu pojazdów w Kennedy Space Center na Florydzie, kilka kilometrów od wyrzutni. Spowoduje to opóźnienie startu rakiety przynajmniej do października, a agencja kosmiczna jest zaniepokojona zużyciem rakiety, która jest teraz ułożona w stos od prawie roku.
Honeycutt powiedział, że jest przekonany, że płynny wodór nie wpływa do silnika. 3 podczas poniedziałkowego odliczania i że inne czujniki, w tym pomiary ciśnienia, wskazywały, że silnik znajdował się w środowisku, które powinno się odpowiednio schłodzić. Powiedział, że jego zespół pracuje nad planem „logiki lotu”, który umożliwiłby wystrzelenie pocisku bez uzyskiwania dobrych danych z czujnika temperatury silnika.
„Przyjrzymy się wszystkim innym danym, które posiadamy i [will] Użyj go, aby podjąć świadomą decyzję”.
W związku z tym obecny plan NASA obejmuje pewne prace na dzisiejszej wyrzutni, w tym sprawdzenie obszaru, w którym podczas poniedziałkowego odliczania wystąpił niewielki wyciek wodoru. Następnie, jeśli urzędnicy są usatysfakcjonowani tymi inspekcjami i uzasadnieniem ich lotu, aby poradzić sobie z wadliwym czujnikiem temperatury, agencja rozpocznie odliczanie w czwartek. Zgodnie z tym harmonogramem operacje tankowania rozpoczną się w sobotę rano, tuż przed 14:17 EDT (18:17 UTC), aby otworzyć dwugodzinne okno startowe. Aby dać zespołowi startowemu więcej czasu na pracę nad problemem chłodzenia silnika, proces znany jako „kondycjonowanie” silników rozpocznie się znacznie wcześniej niż w poniedziałek.
Na wtorkowej konferencji prasowej nie było od razu jasne, jakie będą konsekwencje cieplejszego niż zwykle głównego silnika. Z fizycznego punktu widzenia, zapalenie ekstremalnie zimnego paliwa w cieplejszym niż oczekiwano silniku prawdopodobnie spowodowałoby poważne uszkodzenie przynajmniej turbopompy RS-25. Przypuszczalnie więc NASA nie wystrzeliłaby rakiety SLS bez dużej wiary w logikę jej lotu.
NASA ma czas do 5 września na uruchomienie wzmacniacza, zanim zostanie on zdjęty z platformy w celu renowacji. W miarę zbliżania się daty startu 3 września agencja kosmiczna będzie ściśle monitorować prognozę pogody, a także zarządzać kwestiami technicznymi. Chociaż burze z piorunami zdarzają się często wzdłuż wybrzeża Florydy w letnie popołudnia, specjalista ds. pogody Launch Mike Burger powiedział, że napływ lądowy powinien być dość silny w ten weekend. Powinno to popchnąć morską bryzę dalej w głąb lądu i dać możliwość pojawienia się w ciągu dwóch godzin. Jeśli pogoda nie chce spróbować, NASA podejmuje działania, aby spróbować wystrzelić 5 września.
Urzędnicy podkreślali podczas wtorkowej konferencji prasowej, że są pewni, że posuwają się naprzód z próbą uruchomienia. Chociaż agencja kosmiczna mocno reklamowała pierwszą próbę wystrzelenia Artemis I w poniedziałek – wystrzelenie bezzałogowego statku kosmicznego Orion na Księżyc przyciągnęło występy celebrytów, promocje w mediach społecznościowych i wizytę wiceprezydenta Kamali Harris w porcie kosmicznym na Florydzie –NASA nie zakończyła jeszcze testu tankowania.
Mimo to agencja kosmiczna ma nadzieję, że będzie w stanie w pełni zatankować rakietę w sobotę i liczyć aż do T-0 bez dalszych problemów.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin