24 maja, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Usterka techniczna na PKP, głównym szlaku wyjazdowym Ukrainy, została zatrzymana

8 marca 2022 r. w Kroziyenko w Polsce mężczyzna przechodzi obok torów kolejowych po przekroczeniu granicy między Polską a Ukrainą po ucieczce z rosyjskiej inwazji na Ukrainę. REUTERS / Yara Nardi

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

WARSZAWA, 17 marca (Reuters) – W czwartek w kilku miejscach w Polsce zamknięto koleje, zakłócając kluczową trasę dla ukraińskiego ruchu uchodźców, w wyniku awarii systemu kontroli ruchu, która dotyka kilka krajów, poinformował minister transportu.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że podobne błędy popełnił w systemach sterowania ruchem oddział francuskiego producenta kolei Alstom w Indiach, Singapurze i Pakistanie.

„Przyczyna jest wciąż ustalana” – napisał Adamsik na Twitterze. „(Przewoźnik) PKP PLK niestrudzenie pracuje nad zmniejszeniem skutków katastrofy, która dotknęła ok. 80% ruchu kolejowego w Polsce.”

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Sławomir Cyza, dyrektor generalny Alstomu w Polsce, powiedział Reuterowi w e-mailu, że awaria była spowodowana błędem szyfrowania danych.

„Allstam zdaje sobie sprawę z błędu w projektowaniu czasu, który obecnie wpływa na dostępność sieci kolejowej, wpływając tym samym na ruch kolejowy w Polsce” – powiedział Saisa, dodając, że bezpieczeństwo pasażerów nie zostało naruszone, a firma wdrożyła plan przywrócenia ruchu. .

Prawie 2 miliony ludzi uciekło z Ukrainy do Polski od czasu rosyjskiej inwazji 24 lutego, a sieć stała się ważnym środkiem transportu dla podróżnych z przyjaciółmi i rodziną, ponieważ uchodźcom oferowane są bezpłatne bilety kolejowe. Kraj.

„Od kilku dni w pełni koordynujemy ten proces z Ministerstwem Infrastruktury w zakresie transportu uchodźców, co było głównym zadaniem Kolei… tak, aby proces ten można było przeprowadzić bez zatrzymywania się. to możliwe” – powiedział dziennikarzom wiceprezes PKP PLK Mirosław Skubiszyński.

Dodał, że awaria kontroli ruchu dotyczyła prawie całego kraju, dotykając 820 km (510 mil) toru.

Raport Pavla Florkievicha, Carol Padohl i Piotra Lipinskiego, Alana Charlischa; Montaż przez Nicka McPhee i Toby’ego Chopra

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.