25 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

United Launch Alliance pomyślnie przetestowało swoją nową rakietę Vulcan

United Launch Alliance pomyślnie przetestowało swoją nową rakietę Vulcan

United Launch Alliance pomyślnie przetestowało swoją nową rakietę Vulcan

Po udanym teście latającego czołgu (FTT), United Launch Alliance po raz pierwszy wystrzelił rakietę Vulcan zeszłej nocy. Dwa silniki rakietowe BE-4 zbudowane przez Blue Origin strzelały przez 6 sekund i przybliżyły ULA do wystrzelenia rakiety po raz pierwszy.

United Launch Alliance oświadczyło, że przeszło 98 procent programu kwalifikacyjnego dla Vulcana, a po przejrzeniu danych z Flight Readiness Firering (FRF) i zamknięciu anomalnego śledztwa dotyczącego Centaura V, ogłosi plany startowe.

Zapłon silnika Blue Origin zbudowany w BE-4 (Credit United Launch Alliance)

Podczas tego testu silniki BE-4 pracowały z prędkością T 4,88 sekundy i zwiększały moc o 60% na dwie sekundy przed wyłączeniem.

Rakieta United Launch Alliance Vulcan Centaur doświadczyła kilku opóźnień prowadzących do tego momentu, a ostatnio doświadczyła anomalii na górnym stopniu Centaur V, który przechodził testy kwalifikacyjne w Marshall Space Flight Center w Alabamie.

ULA bada obecnie przyczynę tej anomalii i według dyrektora generalnego ULA, Toreya Bruno, okazało się, że problem dotyczy samego górnego stopnia Centaura, ale wciąż ustalają, czy należy wprowadzić zmiany w bieżącym artykule dotyczącym lotu. ułożony w wulkanie.

Przed tym nieprzewidzianym problemem Blue Origin pierwotnie planował dostarczyć ULA dwa gotowe do lotu silniki BE-4 w celu integracji z pociskiem Vulcan do 2020 r., ale różne kwalifikacje i opóźnienia w testach znacznie przesunęły ich dostawy na koniec 2022 r. .

Po zintegrowaniu z pierwszym stopniem rakiety Vulcan, został następnie wysłany na pokład statku RocketShip ULA w dół rzeki Mississippi, przez Zatokę Meksykańską, a po okrążeniu południowego krańca Florydy do Port Canaveral na Florydzie, po czym został rozładowany i następnie przeniesiony do obiektu integracji pionowej na Cape Canaveral Space Force Station.

Vulcan stojący w SLC-40 przed startem, przygotowujący się do lotu (Credit United Launch Alliance)

Ten test FRF poprzedza planowany letni start Vulcan Centaur z lądownikiem Astrobotics Peregrine Lunar i pierwszym z dwóch satelitów Amazon Kuiper, będących odpowiedzią na konstelację satelitów SpaceX Starlink.

READ  Fizyka tego, jak pingwiny Gentoo potrafią tak szybko pływać pod wodą - Ars Technica

Znana również jako lot CERT-1, rakieta Vulcan Centaur musi wykonać dwa udane starty, aby zakwalifikować się do wystrzelenia ładunków bezpieczeństwa narodowego dla Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych i innych ładunków rządowych.

Drugi lot obejmie pierwszy start Sierra Space Dream Chaser, który dostarczy zapasy na Międzynarodową Stację Kosmiczną. W tej chwili większość manifestu ładunku dla Vulcan Centaur to konstelacja satelitów Kuipera z Amazon i misji bezpieczeństwa narodowego Sił Kosmicznych USA.

Vulcan Centaur ma kilka dostępnych konfiguracji pasujących do różnych rozmiarów ładunku, pocisk może latać tylko z dwoma silnikami BE-4 zapewniającymi ciąg 1,1 miliona funtów na poziomie morza do lotu przy użyciu 2, 4 lub 6 rakietowych dopalaczy na paliwo stałe, a z 6 SRB to dokona płatności w wysokości 3,8 mln funtów.

Dzięki temu Vulcan Centaur byłby w stanie dostarczyć 60 000 funtów (27 200 kg) na niską orbitę okołoziemską lub 25 400 funtów (11 500 kg) na Księżyc. ULA pracuje również nad systemem SMART Reuse System, który pozwoli dwóm silnikom BE-4 oddzielić się od pierwszego stopnia i po rozłożeniu nadmuchiwanej bariery cieplnej powrócić na Ziemię i rozproszyć się w celu odzyskania i uzupełnienia w następnym etapie. zadanie.

Nie wiadomo jednak, kiedy ULA zacznie korzystać z tej możliwości.

Pytania lub komentarze? Wyślij mi wiadomość e-mail na adres @ [email protected] lub wyślij mi tweeta @pracownik.