25 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Uber i Lyft wygrywają, gdy sąd w Kalifornii zapewnia prawo do traktowania kierowców jako wykonawców

Uber i Lyft wygrywają, gdy sąd w Kalifornii zapewnia prawo do traktowania kierowców jako wykonawców

Technologie Ubera firma.,

Ubera -0,93%

Winda firma.

Lyft -2,87%

A inne firmy wygrały orzeczenie sądu kalifornijskiego, które zachowuje model niezależnego wykonawcy w stanie i mogą wzmocnić swoje wysiłki na rzecz zachowania tego modelu gdzie indziej.

Stanowy sąd apelacyjny orzekł, że pracownicy powinni być nadal traktowani jako niezależni kontrahenci zgodnie z kalifornijskim środkiem głosowania znanym jako Propozycja 22, chociaż poprosił o uchylenie przepisu nakładającego ograniczenia na rokowania zbiorowe przez pracowników.

Propozycja 22, uchwalona w listopadzie 2020 r., pozwoliła tym firmom nadal traktować swoją siłę roboczą jako niezależnych wykonawców. Został uznany za niezgodny z konstytucją przez sąd w Kalifornii w 2021 roku. Poniedziałkowy nakaz uchylił część orzeczenia sądu niższej instancji.

Uber i inne firmy są uwikłane w globalny spór z organami regulacyjnymi o to, czy i jak zapewnić więcej świadczeń, takich jak płatne zwolnienia chorobowe i ubezpieczenie zdrowotne, pracownikom w tzw. są ogólnie uważani za niezależnych wykonawców.

Kalifornia pozwała Ubera i Lyfta w 2020 roku, twierdząc, że naruszają nowe prawo stanowe, które miało na celu zmianę klasyfikacji ich kierowców na pracowników. Nastąpiła bitwa prawna, której kulminacją była Propozycja 22, w której uczestniczyły Uber, Lyft i DoorDash firma.

i Instacart Inc. Poprosiła wyborców stanowych o wyłączenie spod prawa. Firmy wydały rekordową kwotę na przeprowadzenie głosowania w Kalifornii, około 200 milionów dolarów.

Firmy obiecały pracownikom elastyczność wraz z pewnymi korzyściami, jeśli głosowanie przejdzie.

W tamtych czasach w reklamach telewizyjnych, prasowych i radiowych firmy mówiły wyborcom, że zmiana klasyfikacji wyeliminuje elastyczność pracowników i radykalnie zwiększy koszty transportu i dostaw dla konsumentów.

Grupa wspólnych kierowców samochodowych i związków zawodowych zakwestionowała konstytucyjność Propozycji 22. W sierpniu 2021 r. Sędzia z Kalifornii orzekł, że jest ona niezgodna z konstytucją, ponieważ ogranicza władzę ustawodawcy stanowego i jego zdolność do uchwalania przyszłych przepisów. Firmy odwołały się od tej decyzji, co doprowadziło do poniedziałkowego orzeczenia w Kalifornijskim Sądzie Apelacyjnym Pierwszej Instancji.

READ  Dow rośnie, ale liderzy słabną, biznes Tesli sprzedaje bazę; Co teraz robisz

„Dzisiejsze orzeczenie jest historycznym zwycięstwem prawie 1,4 miliona kierowców, którzy polegają na niezależności i elastyczności pracy opartej na aplikacjach, aby zarabiać, oraz na integralności kalifornijskiego systemu inicjatywy” – głosi korporacyjna kampania Prop 22.

Akcje Uber i Lyft wzrosły o 5% w handlu po godzinach po orzeczeniu. Akcje DoorDash wzrosły o 4%.

Chociaż sąd utrzymał formularze niezależnych wykonawców dla firm, uchylił przepis, który utrudniał pracownikom zrzeszanie się. Procedura głosowania wymagała większości siedmiu ósmych głosów ustawodawcy Kalifornii, aby zmienić prawa pracowników do rokowań zbiorowych, co według krytyków było trudne do spełnienia. Sąd oddzielił ten wymóg od pozostałej części pozwu.

„Prawo do zrzeszania się w związki zawodowe to najpotężniejszy sposób, w jaki pracownicy mogą rzucić wyzwanie wyzyskowi w modelu biznesowym firm koncertowych, które czerpią zyski z płacenia niskich wynagrodzeń i uciszenia swoich pracowników” – powiedziała Teresa Rutherford, członek zarządu Service Employees International, związku zawodowego, który zakwestionował konstytucyjność Propozycji 22 wraz z wieloma czynnikami, dzisiejsza decyzja otwiera drzwi do takiej możliwości.

Grupa rozważa odwołanie się od poniedziałkowego orzeczenia do Sądu Najwyższego Kalifornii.

Propozycja 22 wyznaczyła kierunek organizowania pracowników tymczasowych w pozostałej części kraju. Stan Waszyngton uchwalił w zeszłym roku ustawę o zachowaniu niezależnych formularzy kontraktowych dla firm. Obie firmy połączyły również siły, aby przeprowadzić głosowanie podobne do Propozycji 22 w Massachusetts, ale stanowy Sąd Najwyższy zablokował to w czerwcu.

Wysiłki mające na celu zdobycie poparcia społecznego w Kalifornii skłoniły korporacje do zapewnienia nowych zabezpieczeń.

Zgodnie z Propozycją 22 firmy oferują między innymi ubezpieczenie zdrowotne kierowcom, którzy pracują 15 godzin lub więcej tygodniowo, ubezpieczenie od wypadków przy pracy i 30 centów za przejechaną milę. Krytycy twierdzą, że korzyści są mniejsze niż te przyznawane pracownikom pełnoetatowym.

READ  Dow Jones rośnie w grudniowym raporcie o zatrudnieniu; Akcje Tesli spadły do ​​nowego minimum po obniżkach cen w Chinach

Uber, który ma większy globalny zasięg, został zmuszony do większych ustępstw poza Stanami Zjednoczonymi, zgadzając się nadać swoim brytyjskim kierowcom status pracy, który uprawnia ich do wynagrodzenia urlopowego i składek emerytalnych po wyczerpaniu możliwości prawnych w 2021 roku.

Napisz do Preetiki Rany na adres [email protected]

Copyright © 2022 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. wszystkie prawa są zachowane. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8