- Związek zawodowy United Auto Workers planuje przeprowadzić ukierunkowane strajki w określonych fabrykach przeciwko producentom samochodów z Detroit, jeśli nie zostaną osiągnięte wstępne kontrakty z General Motors, Ford Motor Company i Stellantis.
- Tak twierdzą urzędnicy związkowi, których poinformowano o sprawie we wtorek wieczorem.
- Według dwóch źródeł, które rozmawiały z CNBC, plan ten może ulec zmianie w zależności od przebiegu negocjacji w czwartek o 23:59 ET.
Członkowie związku United Auto Workers organizują wiec i szkolenie okupacyjne w pobliżu fabryki Stellantis w Detroit, 23 sierpnia 2023 r.
Michaela Waylanda/CNBC
DETROIT — Związek zawodowy United Auto Workers planuje przeprowadzić ukierunkowane strajki w niektórych fabrykach przeciwko producentom samochodów z Detroit, jeśli nie zostaną osiągnięte wstępne kontrakty z General Motors, Ford Motor Co. i Stellantis, poinformowali we wtorek wieczorem przedstawiciele związku zaznajomieni ze sprawą.
Według dwóch źródeł, które rozmawiały z CNBC pod warunkiem zachowania anonimowości, plan ten może ulec zmianie w zależności od przebiegu negocjacji do godziny 23:59 czasu wschodniego w czwartek, ponieważ plany nie zostały ogłoszone członkom związku.
Strajki ukierunkowane odnoszą się do przestojów w pracy tylko w niektórych zakładach, związanych z lokalnymi problemami kontraktowymi, które nękają wiele, jeśli nie większość zakładów. Można to porównać do strajków ogólnokrajowych, podczas których wszyscy członkowie związku wychodzą z fabryk, co miało miejsce cztery lata temu podczas ostatniej rundy negocjacji przeciwko GMO.
Oczekuje się, że prezydent UAW Sean Fine przedstawi strategię strajku członkom szerszego związku zawodowego w środę o godzinie 17:00 czasu wschodniego podczas wydarzenia na żywo na Facebooku.
Prezydent UAW Sean Fine przemawia do członków związku podczas niedzielnego wiecu solidarności w Warren w stanie Michigan, 20 sierpnia 2023 r.
Michaela Waylanda/CNBC
Liderzy Fine i inni niezmiennie powtarzali, że mają plan na wypadek nieosiągnięcia porozumienia w wyznaczonym terminie, obejmujący potencjalne uderzenie wszystkich trzech producentów samochodów i skierowanie około 146 000 członków UAW na linie pikiet zamiast do fabryk.
Przeprowadzenie ukierunkowanych ataków może być skomplikowane, ponieważ nie jest jasne, jak jedna roślina wpłynie na inne. Środki te potencjalnie skierowałyby niestrajkujących członków związków zawodowych na kolejki dla bezrobotnych, jeśli ich państwo pozwoli im pobierać jakiekolwiek świadczenia z powodu utraty pracy w wyniku strajku.
Firmy mogą również zareagować, decydując się na zablokowanie pracowników (odmowę zatrudnienia) lub zatrudnienie stałych pracowników zastępczych dla strajkujących pracowników.
Ukierunkowane strajki pozwolą związkowi zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie będzie on musiał płacić „płac za strajk” tak dużej liczbie członków z funduszu strajkowego o wartości 825 milionów dolarów.
Fundusz płaci każdemu uprawnionemu członkowi 500 dolarów tygodniowo, co oznacza, że ma wystarczającą ilość pieniędzy, aby przetrwać około 11 tygodni, jeśli wszyscy rozpoczną strajk. Nie obejmuje to jednak kosztów opieki zdrowotnej, które pokryłaby Unia, takich jak tymczasowe plany COBRA, które prawdopodobnie znacznie szybciej wyczerpałyby fundusze.
UAW odmówił komentarza na temat strategii, o której po raz pierwszy poinformowano we wtorek Przez Detroit Free Press. W gazecie podano, że plan nazwano „strajkiem stojącym zamiast strajku okupacyjnego w latach 1936 i 1937”.
Po doniesieniach o planie związkowym dyrektor generalny Forda Jim Farley powiedział późnym wtorkowym wieczorem, że firma pozostaje „optymistą co do tego, że w ciągu najbliższych kilku dni uda nam się osiągnąć porozumienie z UAW”.
Farley powiedziała, że negocjatorzy śpią w biurach firmy, próbując sfinalizować porozumienie ze związkiem.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów