Trump Media and Technology Group, firma zajmująca się mediami społecznościowymi należąca do byłego prezydenta Donalda Trumpa, podała, że jej przychody w drugim kwartale spadły o 30% do 836 900 dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jak wynika z komunikatu prasowego, spółka, której głównym aktywem jest portal społecznościowy Truth Social, również odnotowała stratę w wysokości 16,4 mln dolarów w tym kwartale, co stanowi deficyt węższy niż strata w wysokości 22,8 mln dolarów w poprzednim okresie roku. w piątek. Zgłoszenie regulacyjne.
Trump Media, którego akcje notowane są pod symbolem DJT – inicjały Trumpa – przyciągnęła bazę drobnych inwestorów obserwujących byłego prezydenta, z których wielu śledzi wzrosty i spadki akcji na stronie internetowej Truth Social. Choć akcje spółki spadły o 51% w ciągu ostatnich trzech miesięcy, według firmy FactSet zajmującej się danymi finansowymi wartość Trump Media nadal wynosi około 5 miliardów dolarów.
Ta wysoka wycena, a także gwałtowne wahania cen akcji skłoniły niektórych analityków do porównania tej firmy do… Udostępnienia memówLub firmy, które handlują w mediach społecznościowych, a nie na tradycyjnych wskaźnikach finansowych, takich jak wzrost przychodów i rentowność.
w piątek oświadczeniePlany firmy obejmują rozwój usługi przesyłania strumieniowego Truth+ i „zbadanie wielu innych możliwości rozwoju, w tym fuzji i przejęć” – powiedział dyrektor generalny Devin Nunes.
W swoim wniosku regulacyjnym firma podała, że wszystkie przychody w drugim kwartale pochodziły z reklam na platformie Truth Social. Za 30% spadek sprzedaży reklam obwiniła także zmianę w podziale przychodów z jednym ze swoich partnerów reklamowych, którego nie wymieniła.
„Dodatkowo przychody były zróżnicowane, ponieważ wybiórczo testowaliśmy nową inicjatywę reklamową na platformie Truth Social firmy” – dodała firma.
Z dokumentów urzędowych wynika, że Trump Media opisuje siebie jako firmę technologiczną, która „odnotowała znaczny wzrost” od czasu debiutu Truth Social w 2022 r. Chociaż straty są powszechne wśród start-upów technologicznych, inwestorzy instytucjonalni zazwyczaj chcą, aby start-upy osiągnęły silny wzrost przychodów, co wskazuje, że w pewnym momencie będą w stanie wygenerować zysk.
W dokumentach regulacyjnych ostrzegł, że firma spodziewa się ponieść straty operacyjne „w dającej się przewidzieć przyszłości”, ponieważ będzie zabiegać o zwiększenie liczby użytkowników i przyciągnięcie większej liczby reklamodawców.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP