Pomimo całego niepokoju i frustracji związanej z niepokojem i frustracją związaną z transmisją przez stację NBC wyłączną transmisję bitwy o dziką kartę w sobotni wieczór w serwisie streamingowym Peacock, średnio 23 miliony widzów oglądało zamrożone starcie pomiędzy Kansas City Chiefs a Miami Dolphins, co czyni je najczęściej transmitowanym pojedynkiem . Mecz w historii NFL.
Przed sobotą najchętniej oglądany mecz miał miejsce pod koniec listopada, kiedy Dallas Cowboys pokonali Seattle Seahawks w programie „Thursday Night Football” przed średnio 15,26 milionami widzów w Prime Video.
Gwałtowny wzrost oglądalności nastąpił w sobotę, kiedy kibice spoza Kansas City i Miami musieli uiścić opłatę abonamentową, aby oglądać, jak Patrick Mahomes i Chiefs pokonują Tua Tagovailoa i Dolphins. Zwycięstwo Kansas City 26:7 było pierwszym meczem play-off w historii ligi transmitowanym wyłącznie w sieci transmisji strumieniowej.
Abonament Peacock „Premium” kosztuje 5,99 USD miesięcznie i obejmuje wydarzenia sportowe na żywo. W zeszłym tygodniu zgłoszono, że usługa ma 30 milionów abonentów, a Comcast wcześniej twierdził, że subskrypcje wzrosły o 75 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Peacock miał wcześniej ekskluzywną transmisję z meczu sezonu zasadniczego pomiędzy Los Angeles Chargers i Buffalo Bills, który odbył się 23 grudnia. Mecz ten oglądało średnio 7,3 miliona widzów, osiągając szczyt na poziomie 8,4 miliona w czwartym kwartale. Dla porównania „Thursday Night Football” na Amazon Prime oglądało w 2022 roku średnio 11,86 mln widzów, czyli o 24 proc. więcej niż w 2021 r. (9,58 mln), według danych SportowiecRyszarda Deitcha.
Sukces transmisji
powiedział Rick Kordella, prezes NBC Sports, który nadzoruje również sport w Peacock Sportowiec w zeszłym tygodniu, że będzie oceniał mecz Chiefs-Dolphins najpierw pod kątem jakości produkcji, a następnie tego, czy dystrybucja technologii będzie płynna i przejrzysta. Kolejne cele obejmowały takie wskaźniki, jak liczba rejestracji, których gra przyciągnęła, liczba nowych subskrybentów, czy osiągnęli swoje cele w zakresie ruchu wewnętrznego oraz jak później czuli się partnerzy reklamowi.
Kierownictwo Peacock nie płaciło za cele związane z oglądalnością z zewnątrz, ponieważ 110 milionów dolarów, które zapłacili NFL za grę, zostało ostatecznie wydane na zakup subskrypcji. Nie ma wątpliwości, że jedyną rzeczą, której spółka-matka Comcast chciała uniknąć, była katastrofa oglądalności, a stało się odwrotnie. Średnia oglądalność wynosząca 23 miliony widzów jest o kilka milionów większa od najrzadziej oglądanego meczu play-off w zeszłym roku (Chargers-Jaguars, który w NBC oglądało średnio 20,61 miliona widzów).
Zarówno Dori, jak i Peacock będą zachwyceni taką liczbą wyświetleń. co to znaczy? Jesteśmy pewni, że w przyszłym roku powtórzymy ekskluzywny mecz play-off NFL transmitowany na żywo. — Richard Deitch, starszy pisarz sportowy
Wymagana lektura
(Zdjęcie: Denny Medley/USA Today)
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia