29 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Tramwaj Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Tramwaj Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Warszawski przewoźnik tramwajowy Tramvaje Warsawowski buduje nową linię tramwajową między dzielnicami Vilanov i Strotmischi w Polsce.

Tramwaj Wilanów-Śródmieście ma pomóc podróżnym dotrzeć do St. Vilano w ciągu 30 minut.

Projekt jest obecnie uważany za jedną z największych inwestycji tramwajowych realizowanych w kraju. Wesprze również plany budowy niskoemisyjnego systemu transportu publicznego w Warszawie.

Budowa projektu ma się rozpocząć w sierpniu 2022 r., a jej zakończenie zaplanowano na koniec stycznia 2024 r.

Szczegóły trasy tramwajowej Wilanów-Śródmieście

Łączna długość nowej linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście wynosi około 8 km. Obejmuje to cztery skrzyżowania i 31 przystanków.

Zatrzymuje się Linia tramwajowa Zaprojektowany z myślą o potrzebach osób niepełnosprawnych.

Na tej trasie planowane jest utworzenie dwóch odgałęzień. Pierwszy oddział biegnie od ulicy Gagarina do ulicy Czernikowskiej.

Tramwaj rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic Płowskiej i Koworka. W ramach projektu zmodernizowany zostanie również obecny odcinek linii tramwajowej od ulicy Rakovica do Black Union Lubelskiez.

Trasa przebiega ulicami Goworka i Spacerową z różnicą ok. 22 mw kierunku Dolnego Mokoto.

Kontynuować będzie w kierunku Myastesko Vilanov, ulicami Belveterska i Sobysko. Na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z al. Branickiego powstanie pętla dla tramwajów dwukierunkowych. Kończy się przy terminalu dla tramwajów dwukierunkowych.

Tor zostanie wyposażony w system zielonej fali, dzięki czemu tramwaje nie będą musiały czekać na zielony sygnał na skrzyżowaniach.

Roboty budowlane

Oczekuje się, że przygotowania rozpoczną się na ulicy Gagarina w maju 2022 roku. Do najważniejszych prac należy wykonanie podziemnego kolektora kanalizacyjnego o długości 1,2 km i średnicy 2,8 m oraz przebudowa sieci ciepłowniczej, a następnie budowa torowisk tramwajowych.

Tabor dla tramwaju Wilanów-Śródmieście

W lutym 2019 r. Hyundai Rotem wygrał przetarg Tromvaje Warsawzki na dostawę do 213 tramwajów. Tabor Zlecone do obsługi istniejących i nowych tras tramwajowych, w tym trasy Wilanów-Śródmieście.

READ  Z D!fference: Jak firma zmienia oblicze castingu w Polsce

Kontrakt obejmuje podstawowe zamówienie na dostawę 123 tramwajów oraz opcję na dodatkowe 90 sztuk. W ramach zamówienia oferowane będą trzy różne typy tramwajów w zależności od różnych potrzeb komunikacyjnych.

Wszystkie tramwaje mają niski układ terenu. Pociągi będą dostarczane w systemie jednokierunkowym i dwukierunkowym. Tramwaje są klimatyzowane i występują w dwóch długościach 33m i 24m.

Tramwaje ze spiralnymi skrzynkami mogą jeździć po ciasnych zakrętach po ulicach. Tłumiki hałasu zamontowane na każdym kole pomagają zmniejszyć zużycie pociągu i zapewniają prawidłową jazdę na zakrętach.

Również tramwaje zostaną wyposażone w systemy nadzoru dla bezpieczeństwa pasażerów. Posiadają system informacji pasażerskiej oraz Oszczędzanie energii System. Liczący 33 metry jest najdłuższym tramwajem w mieście. Może pomieścić do 240 pasażerów.

Z całkowitej liczby dostarczonych tramwajów przewiduje się, że 50 nowych zostanie przydzielonych na trasę Wilanów-Śródmieście.

Pierwsze dwa zamówione tramwaje przyjechały w czerwcu 2021 roku z Korei Południowej do portu Gwinei w Polsce. Dostawa wszystkich tramwajów ma zakończyć się do końca kwietnia 2023 roku.

Szczegóły dotyczące infrastruktury

Na przystankach zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacyjne, które informują pasażerów o czasie przejazdu tramwaju.

Zawiera również plany budowy trzech nowych podstacji trakcyjnych, w tym pierwszej w mieście podstacji podziemnej, zasilającej tramwaje.

W Annopolis zostanie wybudowana nowa zajezdnia, w której znajdą się nowe tramwaje linii tramwajowej. Zajmujący powierzchnię 12 hektarów Zajezdnia Annopol stanie się piątą zajezdnią miasta. Może pomieścić ponad 150 tramwajów.

Zajezdnia będzie posiadała lakiernię, urządzenia myjące oraz tokarki do odtwarzania kół tramwajowych. W zajezdni będą znajdować się stanowiska do sprawdzania stanu pojazdów.

AnnoPol Depot zostanie zbudowany na inteligentnej wygodzie z technologią automatyzacji. Zautomatyzowany system steruje przełącznikami i semoforami bez ręcznej interwencji. Pracownicy w zajezdni będą wyposażeni w smartfony i tablety do przesyłania danych do systemu centralnego w celu zwiększenia wydajności.

READ  ActiveCampaign rozszerza globalny zasięg dzięki nowej siedzibie w Krakowie

Finansowanie

Szacuje się, że projekt obejmie inwestycję o wartości 1,19 mld zł (277,5 mln USD), w tym zakup torów i infrastruktury oraz tramwajów.

Jest finansowany w ramach Planu Działań UE na rzecz Infrastruktury i Środowiska 2014-2020 (OPI & E 2014-2020), planu przekształcenia Polski w bardziej konkurencyjną i niskoemisyjną gospodarkę. W ramach planu UE zgodziła się przeznaczyć na projekt 555 mln zł (129 mln USD).

Zaangażowani są wykonawcy

W marcu 2022 roku Tramwaje Warszawskie wybrały firmę Pudimex, polskiego generalnego wykonawcę, na partnera przy budowie linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście.

Zgodnie z umową podpisaną w kwietniu 2022 r. projekt i budowę linii tramwajowej w Gagarinie zrealizuje konsorcjum dwóch polskich firm budowlanych: Inżynierii Rzeszów i Balzola.

Federacja ZUE, polskiego dostawcy usług budowy infrastruktury transportu publicznego, oraz Y கட்டுமானrük Yapı Inşaat, turecki wykonawca budowlany, wygrali kontrakt na budowę zajezdni Annopol w październiku 2021 roku.

Tramwaje Warszawskie i Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji wybrały Egis Poland, firmę doradczą, projektowo-inżynieryjną na wykonanie prac związanych z odprowadzeniem ścieków.

Progrec, firma świadcząca usługi inżynierskie, otrzymała kontrakt na projekt, który odpowiada również za uzyskiwanie zgód na projekt.

Metcom, dostawca urządzeń i rozwiązań energetycznych w Polsce, otrzymał kontrakt na dostawę elektroniki, systemu sterowania i zarządzania pociągami (TCMS) dla tramwajów.

ATM, polski dostawca usług centrów danych, otrzymał zlecenie na dostarczenie rejestratorów danych jazdy dla tramwajów.

Dostawca foteli samochodowych Tamiro był zaangażowany w dostarczanie foteli z pneumatycznym sterowaniem dla kierowców i innych skomplikowanych konstrukcji.

Tematy w tym artykule: