T-Mobile zgodził się na ugodę w wysokości 500 milionów dolarów w pozwie zbiorowym wniesionym przez klientów po firmie Ujawniono w sierpniu Te wrażliwe dane zostały naruszone podczas cyberataku.
W pozwie pod koniec piątku gigant telefonii komórkowej zapowiedział, że zapłaci 350 milionów dolarów na uregulowanie roszczeń klientów i wyda 150 milionów dolarów w ciągu najbliższych kilku lat na wzmocnienie ochrony i technologii cyberbezpieczeństwa.
Firma poinformowała, że naruszenie dotyczyło 76,6 miliona osób w Stanach Zjednoczonych. Ujawnił bardzo wrażliwe dane, w tym imiona i nazwiska klientów, numery ubezpieczenia społecznego oraz informacje o prawie jazdy.
Nie było jasne, ile indywidualni klienci T-Mobile uzyskają z ugody, chociaż proponowana umowa, złożona w Sądzie Okręgowym USA dla Zachodniego Dystryktu Missouri, stanowi, że indywidualne płatności nie mogą przekroczyć 2500 USD.
W czasie włamania T-Mobile powiedział, że zhakowane pliki obejmowały sprawdzanie kont, a także dane osób, które ubiegały się o kredyt od firmy.
Prawnicy T-Mobile powiedzieli w piątkowym zgłoszeniu, że ugoda nie oznacza, że firma przyznaje się do jakichkolwiek wykroczeń. Włamanie było jednym z wielu, jakie miały miejsce w ostatnich latach w branży technologicznej, bankowej i detalicznej.
„Ponieważ nadal inwestujemy czas, energię i zasoby w sprostanie temu wyzwaniu, cieszymy się, że rozwiązaliśmy sprawę pozwów grupowych konsumentów” – podała firma w oświadczeniu.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP