6 października, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Strażacy starają się ugasić płomienie na luksusowym statku motorowym u wybrzeży Azorów

Strażacy starają się ugasić płomienie na luksusowym statku motorowym u wybrzeży Azorów

Statek Felicity Ice płynął z Emden w Niemczech, gdzie znajduje się fabryka Volkswagena, do Davisville w amerykańskim stanie Rhode Island, spalając ponad 100 kilometrów od Azorów w Portugalii, 18 lutego 2022 r. Marynarka portugalska (Marinha Portuguesa) / Biuletyn przez Reuters / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

LIZBONA (Reuters) – Strażacy starali się ugasić pożar, który wybuchł w środę na statku przewożącym tysiące luksusowych samochodów u wybrzeży portugalskich wysp Azorów, powiedział urzędnik portowy, dodając, że nie jest to jeszcze jasne. Kiedy im się uda?

Felicity Ace, który przewoził około 4000 pojazdów, w tym Porsche, Audi i Bentley, niektóre elektryczne z akumulatorami litowo-jonowymi, zapalił się w środę na środkowym Atlantyku. 22 członków załogi ewakuowano tego samego dnia. Czytaj więcej

„Interwencja (w celu ugaszenia pożaru) musi być wykonywana bardzo powoli” – powiedział Reuterowi pod koniec soboty Joao Mendes Cabicas, kapitan najbliższego portu na wyspie Faial. „To zajmie trochę czasu.”

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Baterie litowo-jonowe w pokładowych samochodach elektrycznych „podtrzymują ogień”, powiedział Kabekas, dodając, że specjalistyczny sprzęt do jego gaszenia jest już w drodze.

Nie było jasne, czy baterie wywołały pożar.

Volkswagen, do którego należą marki, nie potwierdził całkowitej liczby samochodów na pokładzie i powiedział w piątek, że czeka na więcej informacji. Kierownik statku Mitsui OSK Lines Ltd (9104.T) Nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.

Kabekas powiedział wcześniej, że „wszystko zapaliło się pięć metrów nad linią wody” i że płomienie wciąż były daleko od zbiorników paliwa statku. Powiedział, że się zbliża.

„Ogień rozprzestrzenił się na dno”, powiedział, wyjaśniając, że zespoły mogły poradzić sobie z ogniem tylko z zewnątrz, chłodząc kadłub statku, ponieważ wejście na pokład było zbyt niebezpieczne.

READ  Zapasy płatków śniegu spadają, ponieważ ulica ma nadzieję na większą sprzedaż

Nie mogą również używać wody, ponieważ zwiększony ciężar statku może uczynić go bardziej stabilnym, powiedział Cabesas, a tradycyjne gaśnice wodne nie zapobiegają spaleniu akumulatorów litowo-jonowych.

Statek pod banderą Panamy zostanie odholowany do kraju w Europie lub na Bahamy, ale nie jest jasne, kiedy to nastąpi.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Catarina Dimon donosi w Lizbonie; Dodatkowe sprawozdania Victorii i Al-Dursiego w Berlinie. Montaż przez Barbarę Lewis

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.