14 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Stellantis blokuje budowę fabryki baterii, jednocześnie prosząc o większe wsparcie

Stellantis blokuje budowę fabryki baterii, jednocześnie prosząc o większe wsparcie

OTTAWA (Reuters) – Producent samochodów Stellantis (STLAM.MI) wstrzymał budowę fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości ponad 5 miliardów CAD (3,7 miliarda USD) w Kanadzie w ramach rozmów z rządem federalnym na temat wsparcia dla fabryki.

„Ze skutkiem natychmiastowym wszystkie prace budowlane związane z produkcją jednostek akumulatorowych w zakładzie w Windsorze zostały wstrzymane” – powiedział rzecznik firmy, dodając, że niektóre prace budowlane związane z produkcją ogniw akumulatorowych są kontynuowane.

Stellantis mówi, że rząd nie wywiązał się z tego, co zostało uzgodnione w zeszłym roku.

Posunięcie to nastąpiło miesiąc po tym, jak Kanada zgodziła się udzielić wsparcia w wysokości do 13 miliardów CAD i dotacji w wysokości 700 milionów CAD, aby przyciągnąć niemieckiego producenta samochodów Volkswagen (VOWG_p.DE) do budowy północnoamerykańskiej fabryki akumulatorów w tym kraju.

Stellantis i LG Energy Solution (373220.KS) (LGES) z Korei Południowej ogłosiły w zeszłym roku inwestycję w fabrykę akumulatorów w Kanadzie, której celem jest roczna zdolność produkcyjna na poziomie ponad 45 gigawatogodzin (GWh). 2500 nowych miejsc pracy w Kanadzie. Okolice Windsoru.

Inwestycja, do której miały przyczynić się również rządy federalne i prowincjonalne, była wówczas największą w historii kanadyjskiego sektora samochodowego.

Rząd federalny twierdzi, że prowadzi rozmowy z administracją Stellantis i że problemy mogą zostać rozwiązane.

„Jestem przekonany, że uda nam się zawrzeć umowę. Ale chcę również zaznaczyć, że zasoby rządu federalnego nie są nieograniczone” – powiedziała dziennikarzom minister finansów Chrystia Freeland, dodając, że musi to zrobić rząd prowincji Ontario. „Jego sprawiedliwy udział”.

Rząd prowincji Ontario twierdzi, że podpisał już umowę z producentem samochodów i nie prowadzi negocjacji.

„To mnie naprawdę martwi” – ​​powiedział dziennikarzom premier Ontario Doug Ford, zapytany o wstrzymanie budowy. „Potrzebujemy, aby rząd federalny zintensyfikował działania, tak jak zrobił to z Volkswagenem”.

READ  Wall Street zamknęła się niżej po protokole z posiedzenia Rezerwy Federalnej

Ogromna fabryka akumulatorów Volkswagena jest największą pojedynczą inwestycją w kanadyjskim łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych.

(1 USD = 1,3372 dolarów kanadyjskich)

(Reportaż Ismaila Shakila w Ottawie)

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.