16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Startupy klimatyczne „odporne na recesję” błyszczą w kryzysie technologicznym

Startupy klimatyczne „odporne na recesję” błyszczą w kryzysie technologicznym

Przedsiębiorcy klimatyczni i inwestorzy twierdzą, że stawka jest zbyt wysoka, by być pesymistą.

„Trzeba stoczyć większą bitwę” — powiedziała Elisa Gagerson, inwestorka w Wildcat Venture Partners. „Wszystko inne przypomina przestawianie leżaków na Titanicu”.

Nie zawsze tak było. Kiedy Julia Collins zachęcała inwestorów do swojego startupu zajmującego się technologiami klimatycznymi w 2019 roku, pierwszy slajd swojej prezentacji poświęciła dramatycznemu wyjaśnieniu kryzysu klimatycznego. Stworzyła Planet FWD, dostawcę oprogramowania, który pomaga firmom zarządzać ich wpływem na klimat, oraz Moonshot, firmę zajmującą się przekąskami, która wykorzystuje odnawialne składniki, lokalnych dostawców i opakowania z recyklingu.

„Musiałam spędzić dużo czasu na kortach, aby zachęcić ludzi do nauki” – powiedziała.

Zmieniło się to od tego czasu wraz ze zmianami klimatycznymi i ekstremalne zjawiska pogodowe Ucieczka stała się niemożliwa. „Jesteśmy daleko poza punktem, w którym musimy udowadniać zmiany klimatu lub to, że jest to duży rynek” – powiedziała pani Collins, która nie wykorzystuje już dramatycznych poślizgów w swoich programach.

Niektóre nowe startupy klimatyczne już zwiększają swoją wartość, przynajmniej na papierze, dzięki zalewowi gotówki. Josh Felser, inwestor w Climactic, firmie venture capital, powiedział, że 11 firm klimatycznych, które on i jego partner wspierali w ciągu ostatnich dwóch lat, są teraz warte dwa i pół razy więcej niż w momencie inwestycji, ponieważ inni inwestorzy zainwestować więcej pieniędzy w wyższe wyceny. .

Nie dlatego, że jesteśmy dobrzy, powiedział. „To dlatego, że rynek jest tak gorący”.

Założyciele powiedzieli, że biznes kwitnie, ponieważ potencjalni klienci byli pod coraz większą presją z zewnątrz, aby przejść na ekologię, co skłoniło ich do wydawania pieniędzy na takie rzeczy, jak śledzenie emisji i kompensacja emisji dwutlenku węgla. Infogrid, start-up, który dostarcza narzędzia do pracy budynków i wydajniejszego wykorzystywania energii, powiedział William Coel de Grouchy, dyrektor generalny firmy, wcześniej miał trudności ze sprzedażą swoich produktów klientom.

READ  Ceny ropy rosną po tym, jak OPEC+ utrzymuje cele redukcji produkcji, a Chiny łagodzą ograniczenia COVID

Teraz mówią: „Musimy to zrobić. Nasi akcjonariusze nas tworzą. Nasza sala konferencyjna nas tworzy. Stali bywalcy nas tworzą.