19 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Spotify jest w stanie wojny z Apple po tym, jak App Store odrzucił nową, dużą funkcję

Spotify jest w stanie wojny z Apple po tym, jak App Store odrzucił nową, dużą funkcję


Nowy Jork
CNN Biznes

Spotify stara się przysporzyć Apple’owi porządnych siniaków w prasie.

Urządzenie do strumieniowego przesyłania muzyki skarży się publiczności Doliny Krzemowej, publicznie krytykując firmę za spór dotyczący 30% opłaty za App Store pobieranej przez Apple za transakcje usług cyfrowych w aplikacji.

„Mówimy o tym, ponieważ odzwierciedla to antykonkurencyjne praktyki Apple we wszystkich dziedzinach” – powiedział CNN we wtorek Harry Clark, asystent doradcy generalnego i główny prawnik ds. konkurencji w Spotify.

Oto historia: Spotify

(miejsce)
Po prostu odmawia scedowania aż 30% swojej działalności na Apple. Oznacza to, że firma nie może sprzedawać audiobooków, do których firma próbuje się włamać, w swojej aplikacji na iOS. spotify

(miejsce)
Zamiast tego wymyślił trzy rozwiązania, które jego zdaniem są zgodne z polityką Apple. Ale wszystkie zostały ostatecznie odrzucone po przejściu recenzji w App Store, zmuszając firmę do zasadniczo rezygnacji z oferowania swoim klientom możliwości zakupu audiobooków w aplikacji na iOS.

Wersja tego artykułu pojawiła się po raz pierwszy w biuletynie „Reliable Sources”. Zapisz się do codziennego podsumowania opisującego ewolucję krajobrazu medialnego tutaj.

Efekt jest oczywisty dla potencjalnych nabywców książek. Użytkownicy iOS przeglądający bibliotekę audiobooków Spotify i klikający konkretną kolekcję są witani komunikatem: „Chcesz posłuchać? Nie możesz kupić audiobooków w aplikacji. Wiemy, że to nie jest idealne”. (Apple oczywiście sprzedaje audiobooki za pośrednictwem wstępnie zainstalowanych książek Apple.)

Chociaż Spotify nie ma realnych środków, by zmusić Apple do zaakceptowania swojej aplikacji oferującej obejście audiobooka, wykorzystuje potyczki do atakowania Apple w mediach i skupia uwagę na 30% podatku od osób prawnych w aplikacji, który od dawna jest krytykowany przez firmę zajmującą się streamingiem . i inni. W ostatnich dniach Spotify wydał potężny komunikat prasowy i podzielił się długą historią na ten temat z The New York Times.

READ  Jak funkcja ochrony skradzionego urządzenia w iOS 17.3 może zaoszczędzić pieniądze i stres

„Uważamy, że bardzo ważne jest, aby użytkownicy, decydenci i organy ds. konkurencji naprawdę zrozumieli, co się dzieje” – wyjaśnił Clark, zapytany o to, dlaczego Spotify robi tyle szumu wokół tego problemu. „Ponieważ odkryliśmy, że kiedy już zrozumieją, co się dzieje, istnieje prawie zgoda, że ​​jest to niesprawiedliwe”.

Clark powiedział, że dla firmy ważne jest, aby poruszyć tę kwestię w prasie, ponieważ użytkownicy Spotify mogą nie rozumieć, dlaczego korzystanie z audiobooków w aplikacji na iOS jest tak skomplikowane. „Jednym z wyzwań związanych z zasadami Apple jest to, że skutecznie wymuszają one na nas nakaz mówienia o tym w aplikacji” – powiedział Clark, dodając, że wielu użytkowników „nie było zaznajomionych” z komunikacją, jaką firma miała z Apple.

Apple ze swojej strony nie odnosi się bezpośrednio do kampanii PR Spotify przeciwko niemu. Firma odesłała CNN do publicznego oświadczenia w sprawie sporu, mówiąc, że „nie ma problemu z aplikacjami czytników dodającymi treści audiobooków”, ale rozwiązanie Spotify do zakupów w aplikacji złamało jego zasady.

Ogólna wojna Spotify z Apple jest ostatnio częścią większego trendu, w którym inne duże firmy technologiczne atakują producenta iPhone’a. Mark Zuckerberg wykonał niedawno zrzut ekranu funkcji bezpieczeństwa Apple iMessage, argumentując, że jego WhatsApp jest bezpieczniejszy. Google atakowało Apple za odmowę gry w piłkę nożną w systemie Android w wiadomościach tekstowych.

A tego rodzaju kampanie nacisku prawdopodobnie nie znikną w najbliższym czasie. Spotify powiedział, że planuje nadal publicznie naciskać na Apple w tej sprawie. „Będziemy nadal wzmacniać ten problem, aby pomóc ludziom zrozumieć negatywny wpływ polityki Apple” – powiedział Clark.