20 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Serwisy SVOD startują w Polsce

Serwisy SVOD startują w Polsce

Prawie dwie trzecie (65%) internautów płaci obecnie za dostęp do filmów, seriali i innych rodzajów treści online.

Według siódmej edycji VideoTrack, cyklicznego badania firmy Wavemaker, liczba ta wzrosła o prawie 7 punktów procentowych między styczniem a listopadem ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego inwestycja Netflixa i uruchomienie Disney+, a także wyraźny wzrost popularności serwisów SVOD wśród odbiorców 55+. I rzeczywiście, ta ostatnia odnotowała największy wzrost wśród wszystkich grup wiekowych, z 41% do 58%.

Podczas gdy miesięczne subskrypcje SVOD są najbardziej popularne (66%), roczne subskrypcje zyskują na popularności i obecnie wybiera je co piąty (18%) internauta, wynika z badania. Również większość (74%), która wybiera miesięczną subskrypcję SVOD, robi to przynajmniej na kilka miesięcy, a nie na jeden (16%).

Warto zauważyć, że liczba klientów kupujących usługi streamingowe za pośrednictwem operatorów płatnej telewizji i operatorów telekomunikacyjnych wzrosła do 30% ówczesnej sumy SVOD, przy czym większość (23%) wybierała operatorów telewizji kablowej lub platform cyfrowych. Jest szczególnie popularny wśród odbiorców w wieku 55+, a to partnerstwo w zakresie dystrybucji grupowej między serwisami SVOD a operatorami ma kluczowe znaczenie.

W badaniu zwrócono również uwagę na dobre przyjęcie, jakim do tej pory w Polsce cieszył się Disney+. Serwis zajmuje wysokie miejsca nie tylko w rankingach świadomości (co nie dziwi biorąc pod uwagę dziedzictwo marki), ale także popularności aplikacji. Disney otrzymał najwyższą ogólną ocenę wśród swoich klientów w porównaniu z innymi usługami subskrypcyjnymi i zajął czwarte miejsce na podstawie oceny technicznej usługi (łatwość użytkowania, niezawodność itp.).

Jest jednak „król” polskiego rynku streamingowego – przynajmniej na razie. Najnowsze badanie Video Track pokazuje niezachwianą pozycję Netflixa w Polsce, który pod względem popularności wyprzedza swoich konkurentów o kilka długości. Jest to obecnie marka pierwszego wyboru na rynku SVOD i ostatnia marka, którą polscy użytkownicy streamingu porzucają. Na pytanie, jaką subskrypcję zachowaliby, gdyby musieli ograniczyć się do jednej usługi w badaniu Videotrack, większość internautów, którzy wykupili więcej niż jedną subskrypcję (60%), wybrałaby Netflix.

READ  Polska czeka na utworzenie rządu z Tuskiem, który podpisze antyunijne porozumienie