18 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Serwis streamingowy Disney+ traci w pierwszym kwartale 4 miliony subskrybentów

Serwis streamingowy Disney+ traci w pierwszym kwartale 4 miliony subskrybentów

  • autorstwa Annabelle Liang
  • Reporter biznesowy

Źródło obrazu, Getty Images

Disney twierdzi, że jego główna usługa przesyłania strumieniowego straciła 4 miliony subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach roku w wyniku szerszej kampanii cięcia kosztów.

W tym samym czasie Disney+ zmniejszył straty o 400 mln USD (316,5 mln GBP).

Dom Myszki Miki, franczyzy Gwiezdne Wojny i filmów Marvela znajduje się pod presją, aby uczynić biznes streamingowy rentownym, ponieważ tradycyjny rynek filmowy i telewizyjny kurczy się.

Akcje spółki spadły o około 5% w obrocie po godzinach w Nowym Jorku.

Większość strat abonenckich pochodziła z usługi Hotstar w Azji, która straciła prawa do transmisji meczów krykieta w Indiach w zeszłym roku.

Disney+ stracił również około 300 000 klientów w USA i Kanadzie po podwyżce cen abonamentu.

Dzieje się tak, gdy biznes streamingowy Disneya zmniejszył stratę operacyjną do 659 milionów dolarów w pierwszych trzech miesiącach tego roku. To mniej niż 1,1 mld USD w poprzednim kwartale.

— powiedział dyrektor generalny Disneya, Bob Iger Lepsze wyniki finansowe odzwierciedlają „strategiczne zmiany, które wprowadzamy w całej firmie, aby dostosować Disney do zrównoważonego wzrostu i sukcesu”.

Na początku tego roku gigant rozrywkowy poinformował o pierwszych jesiennych liczbach abonentów i ogłosił plany redukcji 7 000 miejsc pracy.

Najnowszy komunikat pojawił się po tym, jak tysiące hollywoodzkich pisarzy i scenarzystów zorganizowało w zeszłym tygodniu pierwszy strajk od 15 lat.

Wzywają do lepszych płac i warunków pracy, ponieważ przejście na nadawanie wywróciło do góry nogami tradycyjny przemysł telewizyjny i filmowy.

Ostatni strajk scenarzystów miał miejsce w 2007 roku. Trwał 100 dni i kosztował branżę około 2 miliardów dolarów.

W środę dyrektor finansowy Disneya, Christine McCarthy, odmówiła podania, ile ostatni cios kosztował firmę.

Disney w ostatnich latach zainwestował miliardy dolarów w swoje platformy streamingowe, przekształcając ją z firmy zakorzenionej w tradycyjnej telewizji, filmach i parkach rozrywki w jednego z głównych graczy w branży streamingu.

Obecnie ma łącznie ponad 231 milionów subskrypcji na swoich trzech platformach streamingowych, w tym na ESPN+ poświęconym sportowi i na szerszym serwisie rozrywkowym Hulu.

Disney+ ma około 158 milionów subskrybentów na całym świecie, choć wciąż jest to mniej niż 232,5 subskrybentów rywala Netflixa.

Możesz być zainteresowanym także tym:

wyjaśnij wideo,

Obejrzyj: Bitwa DeSantis przeciwko Disney wyjaśniona w 90 sekund