United Launch Alliance nie będzie świadkiem debiutu swojej rakiety Vulcan nowej generacji w 2023 roku, jak wcześniej planowano.
Opóźnienie ogłosiła dyrektor generalna firmy, Tori Bruno Na portalu społecznościowym X Niedziela. United Launch Alliance pracowało nad pierwszym lotem urządzenia wspomagającego windę w Wigilię Bożego Narodzenia ze stacji sił kosmicznych Cape Canaveral na Florydzie.
Bruno ogłosił to po tym, jak firma podjęła próbę przeprowadzenia testu tankowania całej rakiety, zwanego próbą na mokro.
„Samochód spisał się dobrze” – napisał Bruno. „W systemie naziemnym wystąpiły pewne (rutynowe) problemy (są w trakcie naprawiania). Harmonogram realizujemy od dłuższego czasu, więc nie jesteśmy jeszcze skończeni. Chciałbym pełny WDR przed naszym pierwszym lotem, więc prawdopodobnie zakończy się w Wigilię. Peregrine Następne okno Jest 8 stycznia.
Peregrine to główny ładunek rakiety – lądownik księżycowy zbudowany przez firmę Astrobotic, którego zadaniem jest dostarczanie na Księżyc eksperymentów naukowych NASA i innych ładunków. Ma specjalne okna startowe, dzięki którym dotrze na Księżyc i podejmie próbę lądowania w idealnych warunkach oświetleniowych.
Z informacji zawartych w komentarzu Bruna wynika, że prace mające na celu skorygowanie systemów naziemnych Vulcan pod kątem zasilania — paliwem pierwszego stopnia jest metan, z którym United Launch Alliance nigdy wcześniej nie współpracowało — zajmą wystarczająco dużo czasu, aby zapobiec kolejnej operacji tankowania. Testy przed oknem startu rakiety pod koniec grudnia. Dlatego następna próba startu nastąpi prawdopodobnie nie później niż 8 stycznia.
Lekki rytm
To był powolny rok dla United Launch Alliance, który dziesięć lat temu zdominował amerykański przemysł rakietowy. W tym roku kalendarzowym firma wystrzeli tylko trzy rakiety: tajną misję NROL-68 na rakiecie Delta IV Heavy w czerwcu, misję „Silentbarker” Narodowego Biura Rozpoznania na rakiecie Atlas V we wrześniu oraz dwa satelity Projektu Kuiper. Dla Amazon Atlas V w październiku.
Jest to najniższa łączna liczba wystrzeleń firmy od czasu jej założenia w 2006 roku, kiedy połączono biznesy rakietowe Lockheed Martin i Boeinga.
Częściową przyczyną niższej sumy jest fakt, że United Launch Alliance przechodzi ze swojej historycznej floty rakiet Delta i Atlas na Vulcan, którego celem jest zapewnienie większej konkurencyjności cenowej w stosunku do innych ofert komercyjnych, takich jak Falcon 9 i Falcon Heavy firmy SpaceX. Rakiety. Gdy Vulcan zacznie regularnie latać, będzie cieszył się dużym zainteresowaniem.
Jednak innym czynnikiem jest to, że zarówno niski koszt, jak i niezawodność rakiet Falcon odciągnęły od United Launch Alliance prace komercyjne i rządowe w zakresie wystrzeliwania rakiet. W ciągu ostatniej dekady SpaceX stale się rozwijało, podczas gdy United Launch Alliance walczyło z konkurencją.
Podczas gdy Bruno wystrzelił w 2023 r. tylko trzy rakiety, SpaceX w tym roku kalendarzowym kilka razy wystrzeliło trzy rakiety w ciągu trzech dni. SpaceX prawdopodobnie zakończy rok liczbą 95–100 startów.
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin