Szef Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), Mirosław Wróblewski nakazał firmie Meta Platforms Ireland Limited zawieszenie na trzy miesiące wyświetlania fałszywych reklam wykorzystujących prawdziwe dane i wizerunek dziennikarza na Facebooku i Instagramie w Polsce.
„Decyzję w tej sprawie w zakresie skargi Pani Omeny Mensah podjął Mirosław Wróblewski, szef UODO, na podstawie art. 60 ust. 1 RODO oraz art. 70 ust. 1 i 70 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych Działajcie – wyjaśnia UODO.
Polska zakazuje fałszywych reklam skierowanych do dziennikarzy na platformie Meta
Decyzja ta nastąpiła po tym, jak na Facebooku pojawiły się fałszywe informacje, w tym reklamy zawierające jej zdjęcie i dane osobowe, wprowadzające użytkowników w błąd twierdzeniami o jej śmierci lub znęcaniu się nad mężem. Omena Mensah znalazła 263 reklamy, które są wciąż aktualizowane, a które negatywnie wpływają na jej bezpieczeństwo, prywatność i dobrostan emocjonalny jej bliskich.
Mirosław Wróblewski podjął decyzję o zastosowaniu środka tymczasowego w celu ochrony swoich praw, powiadamiając o tym odpowiednie organy nadzorcze oraz Europejską Radę Ochrony Danych. Ponieważ siedziba Meta Platforms znajduje się w Ireland Limited, skarga dziennikarza jest rozpatrywana przez irlandzki organ nadzorczy.
Co mówi meta? „Weryfikujemy decyzję UODO” – powiedział rzecznik spółki PAP, infor.pl.
Źródło: UODO
(mp)
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com