Kolekcja Smitha/Gado/Getty Images
Restauracja Lazy Dog w Concord w Kalifornii.
Nowy Jork
CNN
—
Szukasz przekąski w lokalnym centrum handlowym? W miarę jak amerykańskie centra handlowe starają się wymyślić siebie na nowo, zwracają się w stronę przenośników taśmowych sushi, klubów członkowskich piw rzemieślniczych i koreańskiego grilla, który zastępuje hamburgery i frytki.
W ciągu ostatnich kilku dekad centra handlowe stały się centrum miast dla wielu amerykańskich społeczności. Wszystko to jednak zmieniła pandemia, przebudowa i przejście konsumentów w stronę przecen i zakupów online. W miarę jak domy towarowe opuszczały centra handlowe, zrobiły to także niektóre marki sieciowe, takie jak Ruby Tuesday, Chili's, Applebee's i inne.
To, co je zastąpi, ilustruje zasadniczą zmianę amerykańskich gustów: następuje boom na małe, regionalne sieci restauracji, cieszące się lokalnymi zwolennikami. Oprócz znacznie szerszego menu kuchni międzynarodowej.
Właściciele liczą, że wschodzące marki restauracyjne, takie jak Lazy Dog, Gen Korea BBQ i Postino Wine Café, przyciągną klientów z powrotem do centrów handlowych. Jak się nazywa Pojęcia „jedzenia i rozrywki”. Coraz popularniejsze są takie rozwiązania jak PutShack i TopGolf, które mogą zwiększyć ilość czasu spędzanego w centrum handlowym. Jedna z szybko rozwijających się sieci, skierowana do rodzin, Kura Revolving Sushi Bar, dostarcza dania gościom na przenośnikach taśmowych, podczas gdy toczące się roboty dostarczają napoje. Ekrany stołowe oferują gry, animacje i nagrody dla żarłoków.
Tymczasem wiele sieci krajowych daje pierwszeństwo Witryny przywódcze W restauracjach typu sit-down w centrach handlowych.
Paul Hennessy/Agencja Anadolu/Getty Images
Obrotowy bar sushi Kura's w Orlando na Florydzie, we wrześniu 2022 r.
„Zdecydowanie istnieje nowszy poziom koncepcji. W centrach handlowych wprowadzono nowe zabezpieczenia” – powiedział Chris Sims, dyrektor generalny i założyciel firmy Lazy Dog, która ma w całym kraju około 50 restauracji przypominających schroniska narciarskie bar z piwem. Rzemiosło jest w jego centrum.
Sims powiedział, że pociąga go otwieranie restauracji Lazy Dog w centrach handlowych, aby przyciągnąć klientów, którzy mogliby zatrzymać się w pobliżu, aby obejrzeć film lub załatwić sprawy. „Jest coś w tej synergii wokół siebie. Szukam kierowców ruchu drogowego” – powiedział. „Centra handlowe stanowią do tego świetną okazję”.
Przez długi czas restauracje odgrywały drugorzędną rolę w stosunku do centrów handlowych, a domy towarowe były głównym powodem odwiedzin kupujących.
Ale Macy's, JCPenney, Nordstrom i inne zamkną swoje drzwi Setki ich sklepów znajdują się w centrach handlowych Zakupy online wzrosły do około 16% sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Firma badawcza Green Street szacuje, że ok Od 2008 roku zamknięto 150 centrów handlowych pod dachempozostawiając około 900 dzisiaj.
Gabe’a Jonesa/Bloomberg/Getty Images
Kupujący jedzą w strefie gastronomicznej w centrum handlowym Westfield Garden State Plaza w Czarny piątek w Paramus w stanie New Jersey w listopadzie 2021 r.
Silne restauracje i lokale rozrywkowe przyciągają stały ruch restauracyjny i mogą wydłużyć czas spędzany przez konsumenta w centrum handlowym, czyniąc je cennymi dla właścicieli nieruchomości i innych najemców w centrum handlowym.
Według Deloitte powierzchnia przeznaczona na żywność w centrach handlowych wzrosła z 5% w latach 90. do 15–20% obecnie.
„Żywność i napoje są dziś najważniejsze” – powiedział Mark Hunter, dyrektor zarządzający firmy CBRE zajmującej się inwestycjami w nieruchomości komercyjne, która specjalizuje się w centrach handlowych. „Zastąpił część opuszczonych sklepów. Coraz więcej właścicieli chce w niego zainwestować”.
Wiele restauracji szybkiej obsługi, takich jak McDonald's i Chick-fil-A, ma zamknięte centra handlowe.
TGI Fridays ogłosiło na początku tego roku, że zamknie 36 osiągających słabe wyniki lokalizacji w 12 stanach, w tym wiele w centrach handlowych. (Nadal ma około 230 placówek w Stanach Zjednoczonych.)
Chick-fil-A Zamknij oryginalną witrynę W Greenbriar Mall w Atlancie W zeszłym roku po 56 latach. Przez pierwsze 20 lat istnienia firmy restauracje Chick-fil-A znajdowały się wyłącznie w centrach handlowych.
Niektóre serie skupiają się na Modele przywództwa Dzieje się tak częściowo dlatego, że są bardziej rentowne: są mniejsze niż restauracje ze stolikami i wymagają mniej personelu i konserwacji, powiedział RJ Hottovy, szef działu badań i analiz w firmie Placer.ai zajmującej się analizą danych.
Według Technomic, firmy konsultingowej z branży restauracyjnej, sprzedaż na wynos osiągnęła w 2022 r. 133 miliardy dolarów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poziomem przed pandemią w 2019 r.
„Tradycyjne restauracje w centrach handlowych to dotychczas sieci restauracji typu casual dining, takie jak Chili's i TGI Fridays, oraz restauracje szybkiej obsługi w lokalach gastronomicznych, które chcą teraz korzystać z lokali typu drive-thru” – powiedział Hottovy.
Gen Korea BBQ to przykład jednego z nowych typów restauracji rozwijających się w centrach handlowych.
Firma posiada około 40 restauracji i planuje rozwijać się do co najmniej 250. Klienci zamawiają mięso do swoich stołów i sami je przyrządzają.
Dzięki uprzejmości General koreański grill
Publiczna koreańska restauracja BBQ w Henderson w stanie Nevada.
„Jest wiele miejsc z burgerami, kurczakami i pizzą” – powiedział David Kim, współdyrektor generalny. „Ludzie chcą spróbować czegoś innego”.
Gen rozwija się zarówno w głównych centrach regionalnych, jak i mniejszych.
„Wiele regionalnych centrów handlowych zmienia nazwę swoich przestrzeni, aby przyciągnąć restauracje” – powiedział Kim.
Jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy taka zmiana najemców sprawdzi się w dłuższej perspektywie. Pośrednicy w obrocie nieruchomościami i analitycy centrów handlowych podkreślają, że utrata znanej restauracji to duży cios. Ale Fabryka Serników nie ma robotów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów