Gry mobilne w Chinach obejmują Honor of Kings przypominający League of Legends
Źródło: Apple Inc
PEKIN — Według UBS proponowane przez Chiny zasady gier wpłyną bardziej na małych deweloperów niż na dużych, jednocześnie zmniejszając ogólne przychody z reklam internetowych.
Tencenta, Netia I Bibili Akcje spółki spadły w piątek do najniższego poziomu od ponad roku po opublikowaniu przez chińską Krajową Administrację Prasy i Publikacji projektu przepisów zakazujących m.in. zachęcania do codziennego logowania się do gier.
Okres komentowania wynosi Otwarte do 24 stycznia. Rynki w Hongkongu są zamknięte w poniedziałek i wtorek ze względu na Boże Narodzenie.
„Wielcy twórcy gier lub Big DAU [daily active user] „Gry społecznościowe powinny wypadać lepiej: dzieje się tak dlatego, że oferują inne sposoby na zwiększenie zaangażowania graczy, dotarcie do użytkowników i mają większe możliwości badawczo-rozwojowe, aby przyciągnąć i zatrzymać graczy” – stwierdził w notatce Kenneth Fung, szef działu badań Internetu w Chinach w UBS.
„Wraz ze spadkiem przychodów z gier online będzie to miało wpływ również na branżę reklamową” – stwierdził. UBS szacuje, że gry online stanowią około 20% przychodów branży reklamowej online.
Gry generują większość przychodów NetEase, a w przypadku Tencent i Bilibili około jednej piątej lub mniej, jak wynika z publikacji za trzeci kwartał.
Kilka innych firm tworzy i wydaje gry w Chinach, choć w ostatnich latach Pekin dał jasno do zrozumienia, że chce ograniczyć gry, zwłaszcza wśród nieletnich.
Fung z UBS stwierdził, że „bardzo często” gry online zachęcają do codziennego logowania i oferują nagrody za pierwszy zakup w aplikacji. Zauważył, że zachęcanie użytkowników do codziennego logowania zwiększa zaangażowanie i pozwala na gromadzenie statystyk użytkowników, co może pomóc twórcom w ulepszaniu gier w czasie rzeczywistym.
Fong powiedział jednak, że trudno jest określić skutki finansowe proponowanego rozporządzenia, ponieważ nie jest jasne, czy będzie ono miało zastosowanie tylko do nowych gier, czy także do istniejących.
Krajowa Administracja Prasy i Publikacji, która kontroluje publikację nowych gier, podała w poniedziałek, że zatwierdziła ponad 100 nowych gier lokalnych, po tym, jak w piątek poinformowała, że zatwierdziła 40 gier importowanych.
Ogólnie rzecz biorąc, Fong spodziewa się, że problem ten będzie większy w przypadku nowych gier niż starszych. „Ponieważ gry online to bardzo kreatywna branża, wierzymy, że twórcy gier chętniej opracowują inne sposoby na przyciągnięcie i utrzymanie użytkowników” – powiedział.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów