CHICAGO (Reuters) – Piloci American Airlines (AAL.O) zasadniczo zgodzili się na nową umowę, która zwiększy ich wynagrodzenie o 21 procent w 2023 r. Negocjacje z największą amerykańską linią lotniczą.
Stowarzyszenie Allied Airmen’s Association (APA), które reprezentuje ponad 13 000 amerykańskich pilotów z Teksasu, powiedziało w piątek, że posunie się do przodu w uzupełnieniu języka umowy przed przedłożeniem umowy zarządowi do zatwierdzenia.
Związek nie ujawnił jednak szczegółów kontraktu.
American nie określił wartości kontraktu, ale powiedział, że oferuje wynagrodzenie i podział zysków, aby dopasować najlepsze w branży przepisy dotyczące jakości życia.
Zgodnie z pierwotną umową amerykańscy piloci otrzymają podwyżkę płac o 21% w 2023 roku, podwyżkę o 5% w drugim roku i 4% rocznie przez następne dwa lata umowy, według trzech źródeł zaznajomionych ze sprawą. .
Źródła podają, że umowa obowiązuje przez cztery lata, a stawki wynagrodzenia są podobne do tych, które zarabiają piloci Delta Air Lines (DAL.N).
Źródła, które wypowiedziały się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ szczegóły nie zostały jeszcze upublicznione, dodały, że piloci otrzymają również dodatkowe 3% podwyżki w 2027 r., kiedy proponowana umowa będzie regulowana.
Powiedzieli, że umowa Americana obejmuje ulepszenia w harmonogramowaniu, ważną kwestię dla pilotów poszukujących lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w zawodzie, który często wymaga od nich dni spędzonych z dala od rodziny.
Poprzedni kontrakt został przedłużony w 2020 roku. W zeszłym roku Flyers odrzucili ofertę, która obejmowała 19% podwyżkę wynagrodzenia w ciągu dwóch lat.
Przedstawiciele branży twierdzą, że umowa pilotażowa Delta stała się nowym standardem negocjacji kontraktowych w Ameryce Północnej. Podsyca żądania wyższych płac w kanadyjskich liniach lotniczych, których piloci chcą zmniejszyć różnicę w wynagrodzeniach w stosunku do swoich amerykańskich odpowiedników.
Amerykanin oszacował, że dopasowanie umowy Delta będzie kosztować około 8 miliardów dolarów w ciągu czterech lat.
Piloci Delta w marcu ratyfikowali swój kontrakt, który obejmuje ponad 7 miliardów dolarów skumulowanych podwyżek wynagrodzeń i świadczeń w ciągu czterech lat.
Podkreśla siłę przetargową pilotów, gdy linie lotnicze starają się zwiększyć liczbę pracowników przed tym, co zapowiada się na pracowity letni sezon podróżniczy.
Szacuje się, że American, Delta, United Airlines (UAL.O) i Southwest Airlines (LUV.N) zatrudniają w tym roku około 8 000 pilotów.
Analitycy z Jefferies szacują, że w Stanach Zjednoczonych brakuje około 10 000 pilotów. Oczekuje się, że ta luka podaży i popytu utrzyma się do 2027 r.
(Raportowanie: Rajesh Kumar Singh i Alison Lampert) Montaż autorstwa Nicka Ziemińskiego
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów