Według Departamentu Sprawiedliwości mężczyzna z Kalifornii złapany na filmie uderzającym amerykańską stewardesę podczas lotu z Meksyku do Los Angeles został aresztowany w tym tygodniu w ostatnim przypadku niesfornego zachowania na niebie, gdy ograniczenia związane z koronawirusem łagodzą się i wzrasta liczba podróży.
Mężczyzna, 33-letni Alexander Tong Ko Lee z Westminster w Kalifornii, został oskarżony w czwartek o jeden zarzut ingerowania w członków załogi lotniczej, dzień po tym, jak przybył do stewardesy i uderzył go w tył głowy, DOJ Powiedział W komunikacie prasowym. Low grozi do 20 lat więzienia, jeśli zostanie skazany.
Jelani Lindsey, prawnik w biurze federalnego prokuratora generalnego, który reprezentuje pana Lowa, nie odpowiedział od razu na wezwanie z prośbą o komentarz w czwartek.
Association of Professional Flight Attendants, związek reprezentujący około 24 000 stewardes w American Airlines, powiedział w… oświadczenie „To brutalne zachowanie zagraża bezpieczeństwu wszystkich pasażerów i załogi i musi się skończyć”.
Zarzuty przeciwko panu Lu pojawiły się, gdy podróżni i załogi borykają się z niezwykle dużą liczbą zamieszek od początku pandemii. W 2019 roku wszczęto 146 śledztw w sprawie buntu. Do tej pory w 2022 r. przeprowadzono 680 takich dochodzeń, według: dane Z Federalnej Administracji Lotnictwa.
W ubiegłym roku wiele agresywnych zachowań pasażerów było powiązanych z ukrywaniem się przez organy ścigania. Według Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zgłosiła w zeszłym roku około 6000 raportów o buntowniczych pasażerach, z których około 4300 było związanych z maskami.
Wydaje się, że tempo zwolniło w tym roku, chociaż nadal jest powyżej poziomu sprzed pandemii. We wtorek pojawiło się prawie 2000 raportów. Administracja Bezpieczeństwa Transportu powiedziała na początku tego roku, że przestanie wymagać wizjerów w samolotach po tym, jak sędzia federalny na Florydzie unieważni ten wymóg.
Odcinek lotu 377 rozpoczął się około 20 minut po starcie w środę, kiedy pan Lee wstał ze swojego miejsca, gdy stewardesy podawały jedzenie i picie, zgodnie z oświadczeniem FBI.
Pan Lu chwycił stewardesę za lewe ramię od tyłu i poprosił o kawę, jak podano w oświadczeniu. Następnie złapał stewardesę od tyłu, powodując, że stewardessa, której nazwiska nie wymieniono, cofnęła się i „przyjęła postawę obronną”, jak głosi oświadczenie.
Oświadczenie stwierdzało, że pan Lu podszedł do przodu samolotu, kręcił się w pobliżu kabiny pierwszej klasy i usiadł w wolnym rzędzie.
Inna stewardesa, zidentyfikowana w oświadczeniu jako SBG, podeszła do pana Lee i poprosiła go o powrót na swoje miejsce. Oświadczenie stwierdzało, że pan Lu wstał i zacisnął pięści, przyjmując „pozycję bojową”. Kiedy SBG udał się na przód samolotu, aby zgłosić zachowanie pilota, pan Lu rzucił się w jego stronę i uderzył go w tył głowy, czytamy w oświadczeniu.
wideo Jeden z pasażerów pokazuje, jak ludzie krzyczą, gdy widzą mężczyznę w pomarańczowej koszuli ozdobionej kwiatami uderzającego stewardesę.
Jeden z pasażerów krzyknął: „O mój Boże”.
Zgodnie z oświadczeniem, po uderzeniu w SBG, pan Lu ruszył w kierunku tyłu samolotu. W oświadczeniu stwierdzono następnie, że „kilku pasażerów aresztowało Lu w pobliżu wyjścia”.
Departament Sprawiedliwości powiedział, że pan Lu został później przeniesiony do innej klasy, ze skutymi rękami i nogami. Stewardesy musiały przytrzymywać go na siedzeniu za pomocą przedłużaczy pasów bezpieczeństwa, ponieważ nadal odpinał pasy, jak czytamy w oświadczeniu.
Curtis Blessing, rzecznik American Airlines, powiedział w oświadczeniu, że Lu został powitany przez funkcjonariuszy organów ścigania po przybyciu do Los Angeles.
„Osoba zaangażowana w ten incydent nigdy nie będzie mogła podróżować z nami w przyszłości” – dodał.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP