W piątek Szanghaj rozszerzył ograniczenia w wielu częściach miasta, w tym w chińskim centrum finansowym i jednym z najbardziej ruchliwych portów na świecie. Eksperci stwierdzili, że port w Szanghaju już cierpi z powodu znacznych utrudnień, a rozszerzenie może jeszcze bardziej zwiększyć zatłoczenie i zwiększyć koszty transportu.
Miasto portowe nałożyło dwufazową blokadę na 25 milionów mieszkańców na początku tego tygodnia. W piątek władze zamknęły zachodnią część miasta i rozszerzyły obecną blokadę w dzielnicach wschodnich o pozytywne przypadki do do Dziewięć dni.
Ograniczenia te spowodowały znaczne opóźnienia w porcie Szanghaj, Która znajduje się we wschodniej części miasta i była już zatłoczona. Jest to najbardziej ruchliwy port kontenerowy na świecie, obsługujący ponad czterokrotnie więcej niż w roku Port w Los Angeles w 2021 roku, Według danych władz portowych w obu miastach.
VesselsValue, globalny dostawca danych dotyczących wysyłki, powiedział Liczba statków oczekujących na załadunek lub rozładunek w porcie w Szanghaju wzrosła w tym tygodniu do ponad 300, prawie pięciokrotnie w ciągu ostatnich dwóch i pół tygodnia.
„Zatłoczenie w Szanghaju zwykle pogarsza się o tej porze roku. Jednak niedawny wzrost jest znacznie wyższy niż zarówno w ubiegłym roku, jak i normalnym poziomie sezonowym” – podała firma we wtorkowym oświadczeniu.
Firma poinformowała, że nie jest jasne, jaki wpływ na zaległości statków w porcie będzie miało zamknięcie. Zauważyła jednak, że menedżerowie i analitycy łańcucha dostaw na całym świecie „zaczynają planować efekty uboczne”.
MaerskA Jedna z największych na świecie firm żeglugi kontenerowej powiedziała również, że zamknięcie Szanghaju może spowodować opóźnienia w transporcie i wyższe koszty.
Usługi przewozowe w i poza [of] Szanghaj zostanie poważnie dotknięty o 30% z powodu całkowitego zamknięcia dzielnic Pudong i Puxi w Szanghaju.
„W rezultacie nastąpi dłuższy czas dostawy i potencjalnie wyższe koszty transportu” – dodała.
Tymczasem rząd miasta powiedział, że dostawy pozostaną normalne podczas blokady.
Shanghai International Port Group, która obsługuje port, powiedziała w zeszłym miesiącu, że wdroży „system zamkniętej pętli”, który wymaga od pracowników przebywania w wyznaczonych miejscach i przestrzegania określonych protokołów, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
globalny problem
Zatłoczenie w Szanghaju to zła wiadomość dla konsumentów i firm na całym świecie.
„Zawieszenie działalności w Szanghaju w całym mieście jest przeszkodą dla globalnych łańcuchów dostaw już napiętych przez napięcia geopolityczne” – napisał w piątek Pansi Madhavani, główny ekonomista ANZ Research.
Globalne łańcuchy dostaw były napięte od kilku miesięcy przez pandemię Covid-19 i rosyjską inwazję na Ukrainę.
Chociaż port w Szanghaju nadal działa, wpłynie to na działalność, taką jak magazynowanie i personel, powodując opóźnienia, powiedział, dodając, że transport między krajami może być również utrudniony.
„Te ograniczenia… mogą prowadzić do wyższych stawek frachtowych” – powiedział Madhavani.
Analitycy Nomury spodziewają się również „dodatkowych opóźnień w transporcie, przeciążenia portów i braku zdolności logistycznych”, ponieważ Szanghaj pozostaje w zamknięciu.
„Rynki do tej pory nie doceniały powagi sytuacji w Chinach” Analitycy Nomura powiedzieli w czwartek w notatce badawczej. „W ciągu najbliższych dwóch miesięcy spodziewamy się, że globalni inwestorzy lepiej odzwierciedlą te wstrząsy w swoich ocenach różnych klas aktywów”.
Pekińskie biuro CNN przyczyniło się do powstania tego raportu.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów