Narzędzie do testów porównawczych na PC dla długo oczekiwanej gry AAA, Black Myth Wukong, Już można pobrać na Steamie.
Włącz swoje maszyny, czas na testy porównawcze! Wydano narzędzie do testowania wydajności komputera PC Black Myth Wukong
Opracowana przez chińskie studio Game Science, Black Myth Wukong to nowa gra skupiająca się na pełnej akcji mechanice RPG. Gra oparta jest na chińskiej powieści „Podróż na Zachód” i pozwoli ci przejąć kontrolę nad „Fated Fate”, który będzie przemierzał mityczną krainę i walczył z bardzo wyjątkowymi wrogami.
W zeszłym tygodniu gra odniosła ogromny sukces, a po niej ukazał się imponujący zwiastun, który daje nam wgląd w oszałamiającą grafikę, jaką oferuje ta gra. Technicznie rzecz biorąc, Black Myth Wukong będzie dość wymagającą grą ze względu na wymagania systemowe, które wymagają kart RTX 4070 i RX 7800 XT w celu uzyskania jakości Ultra bez śledzenia promieni. Aby zmaksymalizować jakość RT, będziesz potrzebować mocniejszego procesora graficznego, takiego jak GeForce RTX 4080 SUPER lub nowszego. Wymagania dotyczące procesora są nominalne w przypadku zalecanych przez programistów 6- i 8-rdzeniowych układów AMD i Intel (9. generacji/Ryzen 5000).
Jeśli chodzi o ustawienia graficzne, Black Myth Wukong ma podstawowy panel konfiguracji wyświetlacza, który umożliwia zmianę rozdzielczości, trybu wyświetlania, proporcji, liczby klatek na sekundę, synchronizacji obrazu w pionie i rozmycia ruchu. Ustawienia grafiki umożliwiają bardziej szczegółowe dostosowanie, ponieważ u góry znajduje się opcja Zalecane ustawienia grafiki, a następnie opcje konfiguracji Ultra Rozdzielczość.
Gra obsługuje wszystkie trzy technologie Ultra HD firm NVIDIA, AMD i Intel, w tym DLSS, FSR i XeSS. Dostępna jest również opcja „TSR” (tymczasowa superrozdzielczość). Frame Generation można używać z DLSS, FSR i TSR, ale wygląda na to, że karty NVIDIA nie obsługują obecnie Frame-Gen dla FSR. DLSS Frame-Gen działa dobrze.
Jakość Ultra HD można regulować za pomocą suwaka. Suwak 100% oznacza, że próbkowanie jest stosowane do rozdzielczości natywnej, która zasadniczo wynosi DLAA/FSR AA/XeSS AA. Przesunięcie suwaka w dół pokazuje ustawienie wstępne powiązane z wartością procentową (Jakość/Balans/Wydajność/Ekstremalna wydajność). Opcje Ray Tracing mają zastosowanie wyłącznie do procesorów graficznych NVIDIA i są oznaczone jako „NVIDIA Full Ray Tracing”, ponieważ karty NVIDIA będą w stanie najlepiej je uruchomić. „Bardzo wysokie” ustawienia RT umożliwiają śledzenie, co ma sens w przypadku procesorów graficznych NVIDIA ze względu na ich lepsze możliwości w sprzęcie RT.
Po włączeniu tej funkcji możesz wybrać opcję Niska, Średnia i Bardzo wysoka. Pozostałe ustawienia to standardowe ustawienia jakości, w przypadku których wybrano opcję „Kinowy”, aby uzyskać najlepszą jakość. Użytkownicy mogą ręcznie dostosować różne ustawienia, takie jak odległość widoku, wygładzanie, efekty przetwarzania końcowego, cienie, tekstury, efekty wizualne, włosy, rośliny, globalne oświetlenie i odbicia.
Narzędzie posiada również proces wstępnego montażu odcieni, który zajmuje około 1-2 minut. Ponieważ jest to tytuł oparty na silniku Unreal Engine 5, możemy spodziewać się, że wielu użytkowników Intela doświadczy awarii podczas wykonywania tego procesu. Najlepiej jest użyć profili „Intel Baseline” lub ręcznie obniżyć procesor i poczekać, aż proces się zakończy. Czas ładowania jest krótki, ponieważ kompilowane są tylko zasoby porównawcze, a nie cała gra.
Aby uzyskać dane dotyczące wydajności, najpierw użyliśmy procesora graficznego NVIDIA GeForce RTX 4090 z procesorem Intel Core i9-13900K (profil podstawowy) z pamięcią DDR5-6800. W pełni wykorzystaliśmy wszystko, w tym jakość RT, i przetestowaliśmy grę w rozdzielczości 4K z DLAA (generowanie klatek) i DLSS (generowanie klatek 75%). W przypadku DLAA procesor graficzny zarejestrował 44 FPS, a przy trybie jakości DLSS procesor graficzny zarejestrował 74 FPS. Bez Frame-Gen liczba klatek na sekundę spada do 23 klatek na sekundę w trybie DLAA i 41 klatek na sekundę w jakości DLSS.
4K DLAA (ekstremalna jakość/RT) z technologią Frame-Gen na karcie RTX 4090:
4K DLSS 75% (maksymalna jakość/RT) z technologią Frame-Gen na karcie RTX 4090:
Przeprowadziliśmy także testy na innych procesorach graficznych, które można zobaczyć poniżej:
Patrząc na dane dotyczące wydajności, Black Myth Wukong wydaje się być grą intensywnie obciążającą procesor graficzny, ponieważ musisz generować klatki nawet w trybie jakości DLSS, aby osiągnąć ponad 60 klatek na sekundę na kartach z najwyższej półki, takich jak RTX 4090 i RTX 4080 SUPER. Pozostałe karty będą lepsze w niższych rozdzielczościach, takich jak 1440p dla serii RTX 4070 i 1080p dla serii RTX 4060. Wkrótce będziemy testować również karty Radeon RX 7000, aby potwierdzić porównanie wydajności na RDNA 3.
Uwaga: poniższy film jest nadal przetwarzany przez YouTube.
Grafika w teście wygląda świetnie, ale nieco lepszej wydajności możemy spodziewać się po oficjalnej premierze gry 20 sierpnia ze zoptymalizowanymi sterownikami firm NVIDIA, AMD i Intel. Śledź nas, aby dowiedzieć się więcej o Black Myth Wukongu. Jak informowaliśmy w zeszłym miesiącu, gra jest również wyposażona w procesory graficzne NVIDIA GeForce RTX 40.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS