23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Nie ma jeszcze porozumienia w sprawie lądowania samolotów w polskiej linii lotniczej

Nie ma jeszcze porozumienia w sprawie lądowania samolotów w polskiej linii lotniczej

Samoloty wylądowały na warszawskim lotnisku 16 kwietnia 2010 r. REUTERS / Petr Josek / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Warszawa, 22 kwietnia (Reuters) – Polacy nie doszli w piątek do porozumienia z kontrolerami ruchu lotniczego w sprawie sporu o płace i warunki, powiedział rzecznik związku.

Zakłócenie może dotyczyć nie tylko lotów do i z Polski, ale także lotów nad przestrzenią powietrzną kraju, które mogą rozpocząć się 1 maja, dzień po upływie okresu wypowiedzenia dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zdecydują się na wylot zamiast zaakceptować nowe warunki usługi. Twierdzą, że zagrażają bezpieczeństwu.

Rzecznik powiedział, że rozmowy zostaną wznowione w niedzielę po południu.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Europejska organizacja obrony powietrznej EuroControl zapowiedziała, że ​​w przypadku braku porozumienia Urząd Lotnictwa Cywilnego drastycznie zmniejszy liczbę samolotów w polskiej przestrzeni powietrznej.

„Od 1 maja Polska wdroży program anulowania lotów CAA, aby znacznie zmniejszyć liczbę lotów do / z polskiej przestrzeni powietrznej” – powiedział Eurocontrol w e-mailowym oświadczeniu.

„Oczekuje się, że warszawskie porty lotnicze będą miały wystarczającą liczbę kontrolerów do obsługi… w sumie jest około 170 samolotów. Oba warszawskie lotniska mają obsłużyć średnio 510 lotów dziennie w maju”.

Według Polskiego Związku Kontrolerów Ruchu Lotniczego 180 z 206 kontrolerów pracujących w Warszawie zdecydowało się zrezygnować bez akceptacji nowych warunków pracy. Czterdzieści cztery ze 180 już wyjechało, a okres wypowiedzenia dla pozostałych 136 kończy się 30 kwietnia.

Związek twierdzi, że propozycje obejmujące obniżenie wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego i zwiększenie maksymalnej liczby godzin, które mogą przepracować w systemie zmianowym z ośmiu do dwunastu, są nie do przyjęcia.

„Walczymy o bezpieczeństwo i powrót kultury bezpieczeństwa pracy, czyli środowiska zaufania, zbudowanego, a nie kupionego” – napisano w czwartkowym oświadczeniu.

READ  Chris Desiadul relacjonuje: Liberty Global opuszcza Polskę

Wiceminister infrastruktury Marcin Horala powiedział, że żądania płacowe kontrolerów ruchu lotniczego są nierealne ze względu na konsekwencje epidemii Govt-19, która obniżyła opłaty pobierane przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej (PANCA) od linii lotniczych.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Raport Alana Charlischa i Anny Gopher; Montaż przez Hugh Lawsona, Williama Macleana i Catherine Evans

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.