Jednak zdaniem firmy AirHelp, zajmującej się prawami pasażerów, ignorują one kluczowy element – Jak linie lotnicze radzą sobie z klientami, gdy pojawiają się problemy?
„Uważamy, że linię lotniczą należy oceniać nie tylko na podstawie sposobu, w jaki traktuje pasażerów w trakcie normalnej działalności, ale także na podstawie uwagi, jaką okazuje klientom, gdy coś pójdzie nie tak” – czytamy w raporcie.
Aby sporządzić roczny wynik AirHelp, organizacja oceniła 83 linie lotnicze na podstawie punktualności, opinii klientów i skuteczności rozpatrywania przez nie roszczeń odszkodowawczych.
Każdy czynnik miał jednakową wagę w punktacji, powiedział dyrektor generalny AirHelp Tomasz Pauliszyn.
Na podstawie danych od 1 stycznia do 30 września 2023 r. to linie lotnicze znalazły się na szczycie listy Wyniki AirHelp 2023:
1. Qatar Airways – 8.38
2. Eurowings – 8,27
3. Polskie Linie Lotnicze LOT – 8.11
4. Etihad Airways i All Nippon Airways – 8.09 (stowarzyszenie)
6. Austrian Airlines – 8.07
7. Amerykańskie Linie Lotnicze – 7,97
8. Chińskie linie lotnicze – 7,92
9. Widiru – 7,89
10. United Airlines – 7,88
Od 2015 roku linie Qatar Airways zajmują pierwsze miejsca we wszystkich rankingach AirHelp – z wyjątkiem jednego. W 2016 roku linia lotnicza z Doha spadła na drugie miejsce, za Singapore Airlines.
Thiago Prudencio | soba zdjęcia | Rakieta Lite | Obrazy Getty’ego
10 linii lotniczych z najniższymi wynikami na liście AirHelp za rok 2023 to:
1. Tunezyjskie Linie Lotnicze – 4.12
2. British Airways – 5.03
3. Frontier Airlines i Pegasus Airlines – 5.18 (stowarzyszenie)
5. Czeskie Linie Lotnicze – 5.20
6. Air Canada – 5,68
7. Dusza – 5,69
8. Linie lotnicze Tarom i Azory – 5,71 (stowarzyszenie)
10. Air Austral – 5,77
Od 2015 roku linie Qatar Airways zajmują pierwsze miejsca we wszystkich rankingach AirHelp – z wyjątkiem jednego. W 2016 roku linia lotnicza z Doha spadła na drugie miejsce, za Singapore Airlines. Pauliszyn powiedział CNBC Travel, że w 2022 r. zajął pierwsze miejsce z Etihad Airways.
Pełną listę na rok 2023 można znaleźć na stronie AirHelp strona internetowa.
Pięć linii lotniczych, które uzyskały najwyższe wyniki za samą obsługę roszczeń odszkodowawczych – która ocenia, w jaki sposób linie lotnicze radzą sobie z roszczeniami („Czy ignorują lub niesłusznie odrzucają roszczenia?”), a także za czas odpowiedzi i wypłaty, to:
- China Airlines i Bruksela Airlines – 8.2 (stowarzyszenie)
- United Airlines, Skandynawskie Linie Lotnicze SAS i airBaltic – 8.1 (stowarzyszenie)
Osieroceni pasażerowie tłoczą się przy stanowisku linii lotniczych na międzynarodowym lotnisku Changshui w Kunming w Chinach, 4 stycznia 2013 r.
Ulica | AFP | Obrazy Getty’ego
Najgorzej w rozwiązywaniu roszczeń radzą sobie:
- Brytyjskie linie lotnicze – 1
- Gulf Air – 1,4
- Czech Airlines, Aircalin i Vietnam Airlines – 1,7 (stowarzyszenie)
Pauleszyn powiedział, że British Airways mogły zająć ostatnie miejsce w wyniku niedoborów kadrowych.
„Jako jedna z największych i najpopularniejszych linii lotniczych prawdopodobnie ma do czynienia z dużą liczbą roszczeń” – powiedział.
W odpowiedzi na prośbę CNBC Travel o komentarz linie British Airways oświadczyły: „Ciężko pracujemy, aby skrócić czas reakcji… Zatrudniliśmy dodatkowych 1500 nowych współpracowników do pomocy i wprowadziliśmy nową zautomatyzowaną technologię, która pozwala szybciej rozwiązywać roszczenia dzięki ogromnej większość spraw została rozwiązana.” W ciągu siedmiu tygodni.
Linia lotnicza dodała, że ponad połowa toczących się spraw dotyczy roszczeń odszkodowawczych w Unii Europejskiej, które są czasochłonne ze względu na konieczność przeprowadzania kontroli.
Najlepsze linie lotnicze w pozostałych kategoriach
Najwyższe wyniki na czas: Eurowings i Oman Air
Najwyższe oceny klientów: All Nippon Airways, Garuda Indonesia i Emirates
Liderem są Singapore Airlines Większość głównych ocen linii lotniczychW zestawieniu zajęła 26. miejsce z notą 5,4 w zakresie rozpatrywania roszczeń. Z tego samego powodu inna wysoko ceniona linia lotnicza, Emirates, zajęła 24. miejsce na liście.
AirHelp powiedział CNBC, że wykorzystuje własne dane do monitorowania, jak dobrze linie lotnicze radzą sobie z roszczeniami klientów o zwrot kosztów.
Organizacja pomaga pasażerom ubiegać się o odszkodowanie po opóźnieniu lub odwołaniu lotu na mocy kilku międzynarodowych przepisów dotyczących praw pasażerów linii lotniczych, w tym EC261 W Europie i Anak 400 W Brazylii” – powiedział.
„Przykładami, w których pasażer może złożyć roszczenie, są loty europejskimi liniami lotniczymi, w przypadku których pasażer przybył do miejsca docelowego z ponad trzygodzinnym opóźnieniem, lub lot odwołany przez linię lotniczą na mniej niż dwa tygodnie przed odlotem”.
Powiedział, że rozpatrywanie roszczeń jest kluczowe, ponieważ bezpośrednio wpływa na zadowolenie pasażerów i ogólną efektywność operacyjną linii lotniczej.
„Szybkie rozstrzygnięcie roszczeń takich jak zagubiony bagaż, zakłócenia lotu lub inne niedogodności mogą uniemożliwić pasażerom wybór innej linii lotniczej w ramach przyszłych planów podróży” – powiedział Pauleszyn. „Utrzymanie pozytywnej reputacji i lojalności klientów jest niezwykle istotne”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Wartość domów w San Francisco spada, ponieważ kupujący muszą czekać dziesięciolecia na wprowadzenie się
Fundusz emerytalny Rady zaspokaja roszczenie prawne Under Armour
Jak podaje Bloomberg, hakerzy zajmujący się cyberatakami na CDK żądają wielomilionowego okupu