Jednak zdaniem firmy AirHelp, zajmującej się prawami pasażerów, ignorują one kluczowy element – Jak linie lotnicze radzą sobie z klientami, gdy pojawiają się problemy?
„Uważamy, że linię lotniczą należy oceniać nie tylko na podstawie sposobu, w jaki traktuje pasażerów w trakcie normalnej działalności, ale także na podstawie uwagi, jaką okazuje klientom, gdy coś pójdzie nie tak” – czytamy w raporcie.
Aby sporządzić roczny wynik AirHelp, organizacja oceniła 83 linie lotnicze na podstawie punktualności, opinii klientów i skuteczności rozpatrywania przez nie roszczeń odszkodowawczych.
Każdy czynnik miał jednakową wagę w punktacji, powiedział dyrektor generalny AirHelp Tomasz Pauliszyn.
Na podstawie danych od 1 stycznia do 30 września 2023 r. to linie lotnicze znalazły się na szczycie listy Wyniki AirHelp 2023:
1. Qatar Airways – 8.38
2. Eurowings – 8,27
3. Polskie Linie Lotnicze LOT – 8.11
4. Etihad Airways i All Nippon Airways – 8.09 (stowarzyszenie)
6. Austrian Airlines – 8.07
7. Amerykańskie Linie Lotnicze – 7,97
8. Chińskie linie lotnicze – 7,92
9. Widiru – 7,89
10. United Airlines – 7,88
Od 2015 roku linie Qatar Airways zajmują pierwsze miejsca we wszystkich rankingach AirHelp – z wyjątkiem jednego. W 2016 roku linia lotnicza z Doha spadła na drugie miejsce, za Singapore Airlines.
Thiago Prudencio | soba zdjęcia | Rakieta Lite | Obrazy Getty’ego
10 linii lotniczych z najniższymi wynikami na liście AirHelp za rok 2023 to:
1. Tunezyjskie Linie Lotnicze – 4.12
2. British Airways – 5.03
3. Frontier Airlines i Pegasus Airlines – 5.18 (stowarzyszenie)
5. Czeskie Linie Lotnicze – 5.20
6. Air Canada – 5,68
7. Dusza – 5,69
8. Linie lotnicze Tarom i Azory – 5,71 (stowarzyszenie)
10. Air Austral – 5,77
Od 2015 roku linie Qatar Airways zajmują pierwsze miejsca we wszystkich rankingach AirHelp – z wyjątkiem jednego. W 2016 roku linia lotnicza z Doha spadła na drugie miejsce, za Singapore Airlines. Pauliszyn powiedział CNBC Travel, że w 2022 r. zajął pierwsze miejsce z Etihad Airways.
Pełną listę na rok 2023 można znaleźć na stronie AirHelp strona internetowa.
Pięć linii lotniczych, które uzyskały najwyższe wyniki za samą obsługę roszczeń odszkodowawczych – która ocenia, w jaki sposób linie lotnicze radzą sobie z roszczeniami („Czy ignorują lub niesłusznie odrzucają roszczenia?”), a także za czas odpowiedzi i wypłaty, to:
- China Airlines i Bruksela Airlines – 8.2 (stowarzyszenie)
- United Airlines, Skandynawskie Linie Lotnicze SAS i airBaltic – 8.1 (stowarzyszenie)
Osieroceni pasażerowie tłoczą się przy stanowisku linii lotniczych na międzynarodowym lotnisku Changshui w Kunming w Chinach, 4 stycznia 2013 r.
Ulica | AFP | Obrazy Getty’ego
Najgorzej w rozwiązywaniu roszczeń radzą sobie:
- Brytyjskie linie lotnicze – 1
- Gulf Air – 1,4
- Czech Airlines, Aircalin i Vietnam Airlines – 1,7 (stowarzyszenie)
Pauleszyn powiedział, że British Airways mogły zająć ostatnie miejsce w wyniku niedoborów kadrowych.
„Jako jedna z największych i najpopularniejszych linii lotniczych prawdopodobnie ma do czynienia z dużą liczbą roszczeń” – powiedział.
W odpowiedzi na prośbę CNBC Travel o komentarz linie British Airways oświadczyły: „Ciężko pracujemy, aby skrócić czas reakcji… Zatrudniliśmy dodatkowych 1500 nowych współpracowników do pomocy i wprowadziliśmy nową zautomatyzowaną technologię, która pozwala szybciej rozwiązywać roszczenia dzięki ogromnej większość spraw została rozwiązana.” W ciągu siedmiu tygodni.
Linia lotnicza dodała, że ponad połowa toczących się spraw dotyczy roszczeń odszkodowawczych w Unii Europejskiej, które są czasochłonne ze względu na konieczność przeprowadzania kontroli.
Najlepsze linie lotnicze w pozostałych kategoriach
Najwyższe wyniki na czas: Eurowings i Oman Air
Najwyższe oceny klientów: All Nippon Airways, Garuda Indonesia i Emirates
Liderem są Singapore Airlines Większość głównych ocen linii lotniczychW zestawieniu zajęła 26. miejsce z notą 5,4 w zakresie rozpatrywania roszczeń. Z tego samego powodu inna wysoko ceniona linia lotnicza, Emirates, zajęła 24. miejsce na liście.
AirHelp powiedział CNBC, że wykorzystuje własne dane do monitorowania, jak dobrze linie lotnicze radzą sobie z roszczeniami klientów o zwrot kosztów.
Organizacja pomaga pasażerom ubiegać się o odszkodowanie po opóźnieniu lub odwołaniu lotu na mocy kilku międzynarodowych przepisów dotyczących praw pasażerów linii lotniczych, w tym EC261 W Europie i Anak 400 W Brazylii” – powiedział.
„Przykładami, w których pasażer może złożyć roszczenie, są loty europejskimi liniami lotniczymi, w przypadku których pasażer przybył do miejsca docelowego z ponad trzygodzinnym opóźnieniem, lub lot odwołany przez linię lotniczą na mniej niż dwa tygodnie przed odlotem”.
Powiedział, że rozpatrywanie roszczeń jest kluczowe, ponieważ bezpośrednio wpływa na zadowolenie pasażerów i ogólną efektywność operacyjną linii lotniczej.
„Szybkie rozstrzygnięcie roszczeń takich jak zagubiony bagaż, zakłócenia lotu lub inne niedogodności mogą uniemożliwić pasażerom wybór innej linii lotniczej w ramach przyszłych planów podróży” – powiedział Pauleszyn. „Utrzymanie pozytywnej reputacji i lojalności klientów jest niezwykle istotne”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów