23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Musk mówi, że Tesla może nadal obniżać ceny w „burzliwych czasach”

Musk mówi, że Tesla może nadal obniżać ceny w „burzliwych czasach”

19 lipca (Reuters) – Dyrektor generalny Tesla Inc, Elon Musk, zasygnalizował w środę, że ponownie obniży ceny samochodów elektrycznych w „burzliwych czasach”, nawet gdy totalna wojna cenowa z rywalami producentów samochodów ogranicza marże firmy.

Firma kilkakrotnie obniżała ceny w Stanach Zjednoczonych, Chinach i na innych rynkach od końca zeszłego roku oraz zwiększała rabaty i inne zachęty do zmniejszania zapasów, ponieważ stara się chronić przed konkurencją i niepewnością gospodarczą.

„Jednego dnia wygląda na to, że światowa gospodarka się załamuje, a następnego jest w porządku. Nie wiem, co się do cholery dzieje” – powiedział Musk analitykom podczas telekonferencji. „Jesteśmy w burzliwych czasach”.

Akcje Tesli, które po godzinach były w dużej mierze płaskie, spadły o około 5% po komentarzach Muska.

Głębokie obniżki cen zmniejszyły marżę brutto samochodów Tesli, co jest ściśle obserwowanym wskaźnikiem w branży, ale Musk powiedział, że Tesla poświęci marżę, aby napędzać wzrost wolumenu.

„Myślę, że sensowne jest poświęcenie marż na rzecz produkcji większej liczby samochodów”, powiedział ponownie w środę, dodając, że gdyby warunki makroekonomiczne nie były stabilne, Tesla musiałaby obniżyć ceny.

Na przykład w tym roku Tesla obniżyła amerykańskie ceny swojej długo działającej wersji Modelu Y o jedną czwartą, do 50 490 USD.

Według obliczeń Reutera kwartalna marża brutto Tesla Motors, z wyłączeniem kredytów regulacyjnych, spadła do 18,1% w drugim kwartale z 19% w pierwszym kwartale. Było to zgodne z szacunkami Streeta, ale dalekie od 26% odnotowanych w zeszłym roku.

Tesla odnotowała marżę brutto brutto w wysokości 18,2% w okresie kwiecień-czerwiec, najniższą od 16 kwartałów.

Wcześniej Tesla powiedział w oświadczeniu, że koncentruje się na cięciu kosztów i opracowywaniu nowych produktów oraz że „wyzwania tych niepewnych czasów są dalekie od zakończenia”.

Grafika Reutera

„Wiele rund agresywnych obniżek cen postawiło Teslę na pozycji siły po zbudowaniu swojej elektrycznej fortecy, a teraz jest gotowa do zarabiania na swoim sukcesie” – napisali analitycy Wedbush w notatce.

READ  Lira turecka spada, ponieważ Erdogan gwarantuje zwycięstwo

Tesla powtórzyła swoją prognozę dotyczącą dostaw około 1,8 miliona pojazdów w tym roku, ale powiedziała, że ​​produkcja w trzecim kwartale nieznacznie spadnie z powodu planowanych przestojów związanych z modernizacją fabryki.

„To dobra linia”, powiedział Thomas Martin, zarządzający portfelem w Globalt Investments, który jest właścicielem akcji Tesli.

„Próbują ustalić odpowiednie ceny, aby móc generować popyt na jednostki, a następnie chcą prowadzić swoje zakłady tak wydajnie, jak to możliwe… nie chcą gromadzić tych zapasów”.

Niższe ceny w połączeniu z rządowymi ulgami podatkowymi dla nabywców pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i innych krajach spowodowały, że dostawy Tesli osiągnęły rekordową liczbę 466 000 pojazdów w okresie od kwietnia do lipca na całym świecie, ale skorzystał na swojej rentowności.

Jednak po skorygowaniu Tesla zarobiła 91 centów na akcję, w oparciu o siłę dochodów niezwiązanych z działalnością podstawową i głównie przychody liniowe w wysokości 24,93 mld USD. Według Refinitiv analitycy spodziewali się zysku w wysokości 82 centów na akcję.

Licencja FSD

Musk powiedział w wezwaniu, że Tesla prowadzi rozmowy z głównym producentem OEM w celu uzyskania licencji na program „Full Self-Driving” (FSD), ale nie podał nazwy firmy. Wcześniej powiedział, że firma jest otwarta na licencjonowanie systemu wspomagania kierowcy.

FSD nie czyni pojazdu autonomicznym i wymaga nadzoru kierowcy, a Tesla podlega przepisom bezpieczeństwa po wielu wypadkach z udziałem jej pojazdów.

W zeszłym roku Musk powiedział, że najcenniejszy na świecie producent samochodów byłby „zasadniczo wart zero”, gdyby nie osiągnął pełnej zdolności do samodzielnej jazdy.

Akcje Tesli odnotowały w tym roku duży wzrost po tym, jak Ford Motor Co. (FN), General Motors Co. (GM.N) oraz wielu innych producentów samochodów i firm zajmujących się ładowaniem elektrycznym powiedziało, że przyjmą technologię ładowania Tesli.

Akcje firmy wzrosły o 60% od pierwszej takiej transakcji 25 maja. Jak dotąd w tym roku jest to wzrost o 138%, do czego przyczyniła się również ekspansja federalnych kredytów na Modele 3 i podekscytowanie inwestorów wokół sztucznej inteligencji.

READ  Macy's zamknie 150 sklepów, ale rozbuduje Bloomingdale's i Bluemercury

Firma poinformowała w środę, że niższe koszty surowców i rządowe ulgi podatkowe pomogły obniżyć koszt na pojazd, ale odnotowała wzrost kosztów operacyjnych napędzany przez Cybertruck, projekty sztucznej inteligencji i produkcję akumulatorów o pojemności 4680 ogniw, które są kluczem do tworzenia tańszych i atrakcyjnych pojazdów elektrycznych.

Firma podała, że ​​Tesla skorzystała z ulg podatkowych w wysokości od 150 do 250 milionów dolarów w drugim kwartale, jednocześnie uzyskując podobne korzyści z niższych kosztów surowców, takich jak lit i aluminium.

Tesla powiedział w środę, że dokonał „znaczącego postępu” w poprawie wydajności na 4680 liniach produkcyjnych ogniw i zwiększeniu produkcji w Teksasie o 80% w drugim kwartale od pierwszego.

W 2020 roku Musk ujawnił plan produkcji własnych akumulatorów EV Tesli o nazwie „4680”. Ale producent samochodów miał trudności z osiągnięciem celów Muska w zakresie produkcji ogniw i wydajności.

Tesla powiedział, że produkcja długo opóźnionej elektrycznej ciężarówki Cybertruck jest na dobrej drodze do pierwszych dostaw w tym roku.

Grafika Reutera

Dodatkowe raporty Akash Sriram w Bengaluru i Hyunju-jin w San Francisco; Dodatkowe raporty autorstwa Abhirupa Roya, Petera Hendersona i Joe White’a.

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Akash informuje o amerykańskich firmach technologicznych, firmach zajmujących się pojazdami elektrycznymi i przemyśle lotniczym. Jego raporty zwykle pojawiają się w działach motoryzacyjnym, transportowym i technologicznym. Ukończył studia podyplomowe w zakresie konfliktów, rozwoju i bezpieczeństwa na Uniwersytecie w Leeds. Zainteresowania Akash to muzyka, piłka nożna i Formuła 1.