Artykuł ten został po raz pierwszy opublikowany przez „The Korea Times” we współpracy z „South China Morning Post”.
Podjęta przez firmę Samsung Electronics decyzja o zintegrowaniu swoich najnowszych flagowych smartfonów z technologią sztucznej inteligencji (AI) chińskiego giganta wyszukiwania Baidu wywołała umiarkowane zainteresowanie konsumentów w Chinach kontynentalnych.
Jednak wielu chińskich konsumentów za pośrednictwem mediów społecznościowych wyraziło swoje obawy, że funkcje wyszukiwania w lokalnej wersji serii Galaxy S24 mogą nie być tak dobre, jak w wersji międzynarodowej.
Użytkownik Weibo „Sun Weilun” powiedział: „Wersja zagraniczna to zupełnie inny świat niż wersja kontynentalna”. Powiedział, że odwiedził sklep Samsung w Hongkongu, aby przetestować różne modele i stwierdził, że funkcja „Search Circle” obsługiwana przez Baidu zapewnia znacznie gorsze wyniki niż zewnętrzna wersja obsługiwana przez Google.
Richard Zhang, 30-letni mieszkaniec Pekinu, powiedział, że planuje kupić wersję Galaxy S24 innej firmy, aby uzyskać najlepsze usługi AI. „Zacząłem o tym myśleć po tym, jak to zobaczyłem [mainland] System rozpoznaje telefony Samsung jak innych marek.
Uważana za jedną z czołowych chińskich firm zajmujących się sztuczną inteligencją, Baidu była pierwszą dużą firmą technologiczną w kraju, która uruchomiła własną alternatywę ChatGPT, gdy Ernie Bot zadebiutował w marcu 2023 r.
Jednym z kluczowych wyzwań stojących przed Samsungiem jest rosnąca liczba chińskich dostawców, od Huawei Technologies Co. po Oppo i Vivo, którzy również wprowadzają na rynek własne rozwiązania LLM lub integrują funkcje generatywnej sztucznej inteligencji w swoich najnowszych telefonach.
„Jest mało prawdopodobne, aby na rynku chińskim sama sztuczna inteligencja spowodowała natychmiastowe zmiany” – powiedział Evan Lam, starszy analityk w Counterpoint Research. Dodał jednak, że partnerstwo z Baidu „pokazuje zaangażowanie Samsunga w konsekwentną, długoterminową działalność w Chinach”.
Jak wynika z niedawnej analizy przeprowadzonej przez Peng Penga, specjalistę ds. strategii smartfonów bezprzewodowych w TechInsights, w Chinach Samsung wycenił modele S24 i S24+ na 500 do 800 juanów (70 do 112 dolarów) więcej niż poprzednie modele S23 i S23+. . Dla porównania, Samsung utrzymał ceny na tym samym poziomie w Stanach Zjednoczonych i obniżył ceny w Europie.
„Wygląda na to, że Samsung nie konkuruje intensywnie z lokalnymi dostawcami pod względem stosunku jakości do ceny na największym na świecie rynku smartfonów” – stwierdził Peng.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS