16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Latem Polska zdecyduje, czy fundusze europejskie wesprą fabrykę pojazdów elektrycznych ET Auto

Latem Polska zdecyduje, czy fundusze europejskie wesprą fabrykę pojazdów elektrycznych ET Auto

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych rozszerzają swoją obecność w Europie w obliczu napięć cenowych i handlowych między Chinami a UE na rynku samochodów elektrycznych.

Tego lata polski rząd stanie przed decyzją, czy poprze plan poprzedniej administracji dotyczący budowy fabryki pojazdów elektrycznych (EV) przy wsparciu unijnego funduszu ratunkowego, powiedział agencji Reuters wyższy rangą urzędnik. Polska, mając dwa lata do wydania prawie 60 miliardów euro (64 miliardów dolarów) na unijne pożyczki i dotacje, finalizuje rewizję planu wydatków dla Brukseli, który generalnie ma na celu „wydłużenie terminu realizacji projektu EV. Isera”.

Współtworzenie fabryki z chińskim Geely Holding, spółką-matką producenta samochodów Volvo, która została wybrana na partnera projektu w 2022 roku, nie było najlepszym rozwiązaniem – stwierdził w wywiadzie wiceminister finansów rozwoju i polityki regionalnej John Cisco.

Ciąg dalszy poniżej

Jednak alternatywy dla wspierania już realizowanych projektów, w tym produkcji autobusów, mają wady – dodał.

„Która filozofia jest nam bliższa, będzie to decyzja na najwyższym szczeblu politycznym, która z pewnością wykracza poza ten budynek”, powiedział Cisco.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych rozszerzają swoją obecność w Europie w obliczu napięć cenowych i handlowych między Chinami a UE na rynku samochodów elektrycznych.

„Fabryka będzie w Polsce, Polacy będą kupować te samochody wyprodukowane w Polsce, albo fabryka będzie w innym kraju UE, zatrudnienie będzie w innym kraju UE, a Polacy i tak kupią te samochody z innego kraju UE, ” powiedział. .

Chińska firma Chery Auto jest już blisko zawarcia umowy na produkcję samochodów w Hiszpanii, a Madryt otworzy w tym roku dwa przetargi, a firmy będą domagać się łącznie 1,7 miliarda euro (1,8 miliarda dolarów) dotacji i dotacji do produkcji pojazdów elektrycznych z unijnego funduszu pomocy w obliczu pandemii .

READ  🇵🇱 Polska: Rzecznikiem prasowym Eurowizji Junior 2023 jest Capricia Wojciechowicz

  • Opublikowano 16 kwietnia 2024 o 10:23 czasu wschodniego

Dołącz do społeczności ponad 2 milionów profesjonalistów

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze spostrzeżenia i analizy.

Pobierz aplikację ETAauto

  • Otrzymuj powiadomienia w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły