8 września, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Kia wzywa do wycofania około 460 000 pojazdów Telluride i radzi właścicielom, aby parkowali swoje samochody na zewnątrz ze względu na ryzyko pożaru.

Kia wzywa do wycofania około 460 000 pojazdów Telluride i radzi właścicielom, aby parkowali swoje samochody na zewnątrz ze względu na ryzyko pożaru.


Właściciele Kia mogą uzyskać bezpłatną aktualizację oprogramowania w Mall of America

Kia America wzywa do akcji serwisowej prawie 463 000 SUV-ów Telluride, wzywając właścicieli do parkowania pojazdów na zewnątrz w przypadku samoistnego zapalenia się siedzenia, ostrzegły w piątek federalne organy nadzoru ds. bezpieczeństwa drogowego.

Południowokoreański producent samochodów ogłosił wycofanie niektórych pojazdów Telluride z lat modelowych 2020–2024, ponieważ silnik sterujący elektrycznymi siedzeniami w pojazdach może się przegrzać. Kia America szacuje, że na tę wadę cierpi 1% SUV-ów. Zgodnie z wycofaniem wycofanie dotyczy Tellurides zbudowanych między styczniem 2019 r. a majem 2024 r. dokumenty Kia złożyła wniosek do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).

Elektrycznie sterowane przednie fotele Telluride są wyposażone w małe silniczki, które umożliwiają pasażerom regulację ich pozycji. Funkcją regulacji siedziska steruje się za pomocą przełącznika z osłoną. W dokumentach wycofania Kia stwierdziła, że ​​przełącznik regulacji fotela sterowanego elektrycznie może się rozłączyć w przypadku zbyt mocnego uderzenia, blokując pozycję siedzenia, gdy silnik fotela nadal pracuje.

„Nieprawidłowo ustawiony przełącznik sterujący siłownika fotela z zablokowaną dźwignią suwaka siedziska może powodować ciągłą pracę siłownika fotela” – stwierdziła Kia w wycofaniu. „Z biegiem czasu może to spowodować przegrzanie silnika fotela, zwiększając w ten sposób ryzyko pożaru podczas jazdy lub parkowania”.

W separacji dokument Kia przekazała NHTSA jeden raport o pożarze pod siedzeniem od właściciela Telluride oraz sześć raportów o stopieniu silnika siedzenia. Kia stwierdziła, że ​​nie zgłoszono żadnych wypadków ani obrażeń związanych z problemem elektrycznie sterowanych foteli.

Kia przypomniała, że ​​właściciele Telluride potrafią rozpoznać, czy ich pojazdowi grozi pożar, jeśli pasażerowie nie mogą wyregulować siedzeń, jeśli poczują zapach spalenizny pod siedzeniami lub zobaczą dym wydobywający się z tego miejsca.

Kia oświadczyła, że ​​planuje rozwiązać problem, instalując wspornik przełącznika siedzenia. Dealerzy zainstalują chip bezpłatnie uprawnionym właścicielom, którzy zostaną powiadomieni pocztą przez firmę 30 lipca.

Kia przypomniała, że ​​we wszystkich pojazdach Telluride wyprodukowanych po 30 maja rozwiązano już problem siedzeń.

Właściciele, którzy mają pytania dotyczące wycofania produktu, mogą skontaktować się z Kia pod numerem 1-800-333-4542 i skorzystać z numeru wycofania SC316. Właściciele mogą również skontaktować się z NHTSA pod numerem 1-888-327-4236.

Wspomnienie byłego Telluride’a

To nie jedyne wycofanie, które dotyczy właścicieli Kia Telluride. W marcu Kia oświadczyła, że ​​wycofa z rynku ponad 427 000 SUV-ów Telluride z lat 2020–2024 ze względu na usterkę, która może spowodować przewrócenie się samochodu na parkingu.

Problem foteli zasilanych elektrycznie oznacza także drugie poważne wycofanie Kia z rynku w 2024 r. W marcu wycofano Hyundai i Kia Wezwano do wycofania 147 110 samochodów elektrycznych Ponieważ jedna z części wewnątrz samochodu może przestać ładować akumulatory.

Jesienią ubiegłego roku Hyundai i Kia ogłosiły wycofanie 3,4 miliona innych modeli samochodów osobowych i SUV-ów ze względu na ryzyko pożaru komory silnika. Pomimo długoterminowych napraw wiele z tych pojazdów pozostaje w ruchu kilka miesięcy później, co budzi obawy wśród kierowców i zwolenników bezpieczeństwa konsumentów.

Hyundai jest właścicielem części Kia, chociaż obie firmy działają niezależnie.

Associated Press przyczyniła się do powstania tego raportu.

READ  Tesla wycofuje 2 miliony samochodów, aby ograniczyć korzystanie z funkcji autopilota po prawie 1000 wypadkach