Przedstawiciele firmy i urzędnicy NASA powiedzieli, że kapsuła Boeing CST-100 Starliner jest wciąż na drodze do osiągnięcia krytycznego startu testowego 19 maja.
Starliner Miał wystartować na bezzałogową misję, aby… Międzynarodowa Stacja Kosmiczna Orbital Flight Test 2 (OFT-2) nazywa się sierpień 2021. Jednak standardowe kontrole przed startem wykazały, że 13 z 24 zaworów utleniających w układzie napędowym modułu serwisowego Starliner zostało zablokowanych.
Dlatego Boeing i NASA wdrożyli Starliner i jego rakietę United Launch Alliance Atlas V do rozwiązywania problemów. W ciągu kilku miesięcy śledczy stwierdzili Możliwa przyczyna problemu z zaworem: Reakcja utleniania czterotlenku azotu (NTO) z wilgocią w powietrzu, w wyniku której powstaje kwas azotowy. Kwas azotowy reaguje następnie z aluminiową obudową zaworów, powodując korozję, która osłabia działanie zaworu.
Kino: Misja Boeinga Starliner OFT-2 na zdjęciach
Przedstawiciele Boeinga i urzędnicy NASA powiedzieli podczas dzisiejszej rozmowy z dziennikarzami (3 maja), że ta wstępna diagnoza dotyczyła pieniędzy. Dodali, że od tego czasu zespołowi misyjnemu udało się rozwiązać ten problem.
„Bardzo dumny z zespołu Starlinera i zespołu NASA z ostatnich ośmiu miesięcy” – powiedział Steve Stitch, kierownik programu ds. komercyjnych załogi NASA podczas dzisiejszej rozmowy telefonicznej. „Myślę, że to było ciężkie osiem miesięcy, ale cieszę się, że rozwiązaliśmy problem zaworów odcinających utleniacza, gdy zbliżamy się do premiery”.
Naprawa zaworów wielowarstwowych. Na przykład technicy zablokowali „potencjalną ścieżkę wilgoci” w złączach elektrycznych zaworów – wyjaśnił podczas dzisiejszej rozmowy Michael Parker, wiceprezes i zastępca dyrektora generalnego Boeing Space and Launch. Dodała, że zespół osusza teraz również zawory gazowym azotem.
„A potem dodatkowo załadowaliśmy NTO później” – powiedział Parker. „I dodaliśmy — operacyjnie, dodaliśmy rotację zaworów co dwa do pięciu dni po załadowaniu do czasu uruchomienia, aby zapewnić, że zawory nadal działają”.
Boeing przekazał również OFT-2 Starlinerowi nowy moduł serwisowy, który 12 marca ten komponent połączył z kapsułą załogową.
Przedstawiciele NASA powiedzieli, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem na OFT-2, Starliner spotka się z Międzynarodową Stacją Kosmiczną około jednego dnia po wystrzeleniu i spędzi od pięciu do dziesięciu dni dokowanie do stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, OFT-2 będzie drugim pęknięciem Starlinera w bezzałogowej misji testowej na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Pierwsza próba, która miała miejsce w grudniu 2019 r., została przerwana w Starliner Doznał wielu usterek oprogramowania Nie mógł spotkać się ze stacją.
Boeing ma kontrakt z NASA na transport astronautów do iz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Starlinera. Kapsuła nie może rozpocząć przewożenia załogi, dopóki nie wykona bezzałogowego lotu testowego do laboratorium na orbicie; Firma ma również nadzieję na przeprowadzenie załogowego lotu testowego przed końcem roku.
SpaceX Posiada również kontrakt na załogę komercyjną NASA. Elon Musk niedawno uruchomił czwartą operacyjną misję astronautów agencji, znaną jako Załoga 4. Czterech astronautów lotu SpaceX Crew-3 znajduje się obecnie na pokładzie stacji, ale wrócą na Ziemię wczesnym rankiem w piątek (6 maja), jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem.
Mike Wall jest autorem „Za granicąBook (Great Grand Publishing House, 2018; ilustracja Carl Tate), książka o poszukiwaniu istot pozaziemskich. Śledź go na Twitterze Umieść tweeta. Śledź nas na Twitterze Umieść tweeta lub wł. Facebook.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin