23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Justin Bieber i Gwyneth Paltrow inwestują w projekt MoonPay Crypto

Justin Bieber i Gwyneth Paltrow inwestują w projekt MoonPay Crypto

CEO i współzałożyciel MoonPay Evan Soto-Wright przemawia na konferencji Bitcoin 2021 w Miami na Florydzie.

Eva Marie Ozkategi | Bloomberg | Obrazy Getty

Co łączy Justina Biebera, Gwyneth Paltrow, Snoop Dogga i Ashtona Kutchera? Oprócz bycia celebrytą na szczycie listy, są wśród ponad 60 nowych inwestorów w fintechowym startupie MoonPay.

Inni popularni inwestorzy to między innymi Chainsmokers, Drake, Eva Longoria, Jason Derulo, Kate Hudson, Paris Hilton, Matthew McConaughey, Mindy Kaling, Questlove i Shawn Mendes. Nowi inwestorzy wnoszą łącznie 87 milionów dolarów do A wcześniej ogłoszone Runda finansowania o wartości 555 milionów dolarów prowadzona przez Tiger Global i Coatue, wyceniająca MoonPay na 3,4 miliarda dolarów.

Założona w Miami w 2018 roku oprogramowanie firmy pozwala użytkownikom kupować i sprzedawać kryptowaluty przy użyciu tradycyjnych metod płatności, takich jak karty kredytowe, przelewy bankowe lub portfele mobilne, takie jak jabłko pchać i Google Płacić.

MoonPay sprzedaje również swoją technologię innym firmom, w tym stronie kryptograficznej Bitcoin.com i Niewymienny kod (NFT) Marketplace OpenSea, dyrektor generalny Evan Soto-Wright nazwał „Crypto-as-a-Service”.

NFT to zasoby cyfrowe, które reprezentują rzeczywiste rzeczy – takie jak sztuka, muzyka i nieruchomości – i nie można ich powielać. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy główne marki z każdej branży, w tym coca colaI McDonald’sI nikeoraz Gucci i National Football League, włączają NFT do swoich inicjatyw marketingowych.

„Wiele firm może otwierać bardzo małą część swoich rund, ale chcieliśmy dokonać znaczących walidacji od tych ludzi, ponieważ chcemy, aby byli częścią tej historii i kształtowali kierunek produktu” – powiedział Soto-Wright. CNBC.

W szczególności, jeśli chodzi o artystów, nie chcą koncertować w nieskończoność, więc coraz bardziej się urozmaicają – powiedział.

„Wielu z nich ma portfele venture capital, wielu z nich ma własne samodzielne projekty, a my przyszliśmy do nich, mówiąc„ możemy pomóc Ci zrozumieć możliwości związane z Web3, kryptowalutami i metaverse ”- powiedział Soto-Wright. Każdy chciał być jego częścią”.

READ  Jak TechCrunch+ podążał za rynkiem kryptowalut w 2022 r. • TechCrunch

MoonPay twierdzi, że od czasu uruchomienia platformy w 2019 roku przynosi zyski. Z jego usługi korzysta obecnie ponad 10 milionów klientów w 160 krajach.

Jednak inwestorzy mają trudności z dostrzeżeniem wartości w sztuce cyfrowej i są zdezorientowani dużą sprzedażą, taką jak sprzedany kawałek Beeple w Christie’s za 69 milionów dolarów.

Wybiegając w przyszłość, firma planuje przeznaczyć zebrane pieniądze na nowe produkty i ekspansję. Ma też ambicje przyciągania przedsiębiorców do opinii publicznej.

„Mamy aspiracje, aby ostatecznie stać się spółką publiczną” – powiedział Soto Wright w listopadzie CNBC.

Wiadomo jednak, że kryptowaluty są niestabilne, co wpłynęło na nawet najbardziej znanych graczy w tej dziedzinie. Bitcoin Spadł poniżej 40 000 USD na początku tego tygodnia po raz pierwszy od połowy marca.

—CNBC Ryan Brown Przyczyń się do tego raportu.