Wszystkie poglądy wyrażone w tym artykule są poglądami cytowanej osoby i niekoniecznie reprezentują poglądy innych członków panelu lub całego ESC United.
Eurowizja Junior 2022 już za 3 dni, a my odliczamy 16 uczestniczących krajów 11 grudnia 2022 r. w Erewaniu w Armenii.
Codziennie będziemy robić przegląd uczestniczących krajów w kolejności alfabetycznej, jak dostali się do Eurowizji Junior, krótką historię udziału kraju, krótką biografię artysty, a na koniec redaktorzy naszej grupy „ekspertów” z wpisami w 10 punktach i krótkiej recenzji.
Następnie przyjrzymy się niedawnej potęgi turniejowej, Polsce, która powinna być inspiracją dla krajów, których pierwsze wyniki w JESC były fatalne.
Historia Polski na Eurowizji Junior:
Polska była jednym z pierwszych uczestników Eurowizji Junior w 2003 roku. Przyszedł ostatni. Polska wróciła do zespołu w 2004 roku. Przyszedł ostatni. Polska uznała to za znak, wycofała się i nie wróci do 2016 roku.
Zajęli 11. miejsce w 2016 i 8. w 2017, a potem stało się nieoczekiwane – wygrali w 2018. Roksana Wegiel wykonała „I Wanna Be Anything”, a Europa powiedziała „Dziewczyno, jesteś zwycięzcą”.
Wykrzyczała to na całe gardło i zapewniła Polsce zwycięstwo w Eurowizji Junior. Aż do A Carla i „Bim Bam Doi”, oficjalne wideo Weegle było najczęściej oglądanym w historii Junior Eurowizji.
Vicky Gabor powtórzyła tę sztuczkę dla Polski w 2019 roku, odnosząc miażdżące zwycięstwo, stając się pierwszym krajem-gospodarzem, który wygrał JESC i pierwszym krajem, który wygrał dwa z rzędu z „superbohaterem”. Zwycięstwo Gabora było możliwe dzięki znakomitym wynikom Televote (głosowanie jury wygrał Kazachstan), ale Vezil i Gabor pozostają ulubieńcami fanów do dziś.
Niestety, pomimo tego, że Polska strzelała z rzędu na trzecim miejscu przed zawodami, nie mogli tego zrobić, ponieważ zmienili kierunek z „I’m Still Standing” Ala Traxa (autorstwa polskiego przedstawiciela Eurowizji 2018 Chromy). „I’m Still Standing” uplasował się pod numerem 9.
To była tylko drobna czkawka, ponieważ Sarah James prawie ukończyła Eurowizję Junior 2021 na drugim miejscu zarówno w jury, jak iw telewizji. „Kami Kami” Maleny pokonało „Someone” Sarah tylko o 6 punktów, ale ta wersja stworzyła gwiazdę, której kariera eksplodowała. Sarah weszła do edycji 2022 Ameryka ma talent A Simon Cowell otrzymał Złotego Buzzera. Sarah ledwo ominęła pierwszą piątkę, ale media społecznościowe zwróciły na to uwagę, a 14-latka osiągnęła status kultowej w Ameryce. Od tego momentu możemy tylko oczekiwać, że jego kariera będzie lepsza.
Przed Eurowizją Junior 2022:
Polska postanowiła przywrócić egzamin państwowy Shansa dostaje Eurowizję Junior 2022. W dniach 14 i 15 maja 2021 roku Telewizja Polska przeprowadziła przesłuchania i znalazła 21 zainteresowanych.
W trzech półfinałach tych 21 zawodników zostało zredukowanych do czterech. W każdym półfinale siedmiu uczestników wykonywało covery, trzy jury składało się z polskich znawców muzyki oraz byłych uczestników Eurowizji/Junior Eurowizji. Jeden zwycięzca z każdego półfinału awansował do finału, a zdobywca dowolnego seniora otrzymał „złoty bilet”.
Natalia Smasz wygrała 1 w półfinale, Alexander Malak wygrał 2 w półfinale i Ida Varczak wygrała 3 w półfinale. Laura Peckiewicz wywalczyła „złoty bilet” z 1. miejsca w półfinale.
Podczas Wielkiego Finału 25 września 2022 r. każdy piosenkarz zaśpiewał cover w rundzie 1. Pierwsza dwójka, Aleksander Malak i Laura Pekskiewicz, została poproszona o zaśpiewanie oryginalnej piosenki.
Laura wykonała „To the Moon” i „On My Way” Aleksandra zarówno przed jury, jak i Televote. „On My Way” został napisany przez zespół Chromy, Sarę Simiel-Kromala i Martę Kaluszewską, które stają się stałymi bywalcami polskiej sceny JESC.
Artysta:
11-letnia Laura Bączkiewicz pochodzi z Konina w centralnej Polsce.
Tradycyjnie już dla polskich uczestników JESC wystartował w edycji swojego kraju Dzieci wokalne.
Utwór muzyczny:
„To the Moon” napisali Monika Wydriska i Jakub Sebastian Krupski. Monika jest polską piosenkarką i autorką tekstów, która od 2015 roku wydała kilka singli i albumów.
Oto, co myślimy w ESC United o zgłoszeniu Macedonii Północnej na Eurowizję Junior 2022.
Wypowiadają się na temat Eurowizji Junior w tym sezonie: Alice Christine (Waszyngton, DC), Boris Meersman (Belgia), Gianluca D’Elia (Nowy Jork, Nowy Jork), James Maud (Los Angeles, Kalifornia), Roy Postema (Holandia) , William Carter (Dallas, Teksas) i Sofoniasz Gabriel (Filipiny).
Werdykt:
Alicja – 7 – „To jedna z trzech piosenek w tym roku, które dały mi klimat techno z 2000 roku, ale myślę, że to moja ulubiona z całej trójki.
Boris – 6,5 – „Mimo tytułu, to do niczego nie prowadzi. „To the Moon” zaczyna się dość mocno z dobrym przygotowaniem i przyzwoitym refrenem, ale brak kreatywnych pomysłów, jak również długość – ta piosenka powinna mieć dwa i pół minuty, maksymalnie – przeciągnij to z powrotem w dół .Earth. Dobry bit może cię ponieść, ale co, jeśli ten bit to cała twoja piosenka? „Moon” wypada niekorzystnie w porównaniu z „Superhero”, „Somebody” i „Anybody” I Wanna Be.” Jeśli Polska chce znowu dobrze się spisać, mocny występ na żywo, żeby przełamać monopol, przygotowałam jednak swój werdykt co do muzyki: to najsłabszy utwór, jaki Polska wysłała do JESC od lat.
Gianluca – 7 – „To była zabawna i chwytliwa popowa piosenka. Na początku nie zwrócił na mnie uwagi, ale im dłużej go słucham, tym bardziej mi się podoba. Bardzo podobała mi się mieszanka polskich i angielskich tekstów, była dobrze wyprodukowana. Kosmiczny klimat przypomina mi „Kami Kami”, ale ten wpis wciąż zachowuje swoje oryginalne brzmienie i estetykę”.
James – 5 lat – „Oczywistym problemem z dziećmi jest brak haczyka wokalnego. W refrenie dzieci nie mają zbyt wiele do wspólnego śpiewania w domu i na widowni, która ma problemy ze zdobyciem głosów w wielojęzycznym konkursie. Pomyślałbym, że kraj stojący za „Who I Should Be” pamiętałby, jak ważny jest solidny wokal. To dość słodka, optymistyczna piosenka, ale nie zapada w pamięć.
Roy – 6,5 – „To przyzwoita piosenka z ponadprzeciętną produkcją. Chwytliwy refren też, ale z jakiegoś powodu nie mogłem zapamiętać tej piosenki. Nie wydaje mi się, żeby miał wystarczająco dużo mocy, by rozruszać rytm, wibracje czy taniec. Laura to niesamowity młody talent, a Polska jest bardzo dobra w wykonywaniu ich piosenek, więc nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć to na żywo!”
William – 8 – „Jest kilku pretendentów do tronu w tym roku, ale jestem gotów koronować Laurę na królową electropopu JESC 2022. Wśród konkurujących potomków 'Qami Qami’ najsilniejszy jest 'To The Moon’. To niewiarygodnie skuteczny i dobrze skonstruowany utwór popowy, a Laura jest małą dynamo.
Sofoniasza – 7,5 – „Przysięgam na Boga, nie ma słów na optymistyczne piosenki. Nie wiem, co o tym myśleć, jeśli tekst dobrze pasuje do refrenu, ale ogólnie myślę, że jest dobry, ale nie dorównuje poprzednim polskim wpisom.
Razem: 47,5 punktów (Średnia = 6,786)
Polska plasuje się tuż obok średniej 7,0, ale liderem są Holandia, bo mamy jedenaście mniej i pięć do końca.
1.) Holandia – 58 pkt (średnia = 8,286)
2.) Irlandia – 56 pkt (średnia = 8,0)
3.) Włochy – 55,5 pkt (średnia = 7,926)
4.) Armenia – 54,5 pkt (średnia = 7,786)
5.) Gruzja – 52,5 pkt (średnia = 7,5)
6.) Francja – 52 pkt (średnia = 7,428)
7.) Macedonia Północna – 48,5 pkt (średnia = 6,929)
8.) Polska – 47,5 pkt (średnia = 6,786)
9.) Kazachstan – 45 punktów (Średnia = 6,429)
10.) Albania – 42,5 pkt (średnia = 6,071)
11.) Malta – 38,5 pkt (średnia = 5,5)
#Co sądzicie o wpisie Polski? Myślicie, że mamy tu kolejny gwiezdny wpis z Polski, czy to będzie przypadek? Daj nam znać w komentarzach poniżej, w mediach społecznościowych lub na naszym forum.
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com