Niedobory chipów i kryzys w łańcuchu dostaw nie tylko podnoszą ceny samochodów – wpływają również na jakość.
siła dinara Opublikowano wstępne badanie jakości samochodów z 2022 r. W tym tygodniu okazało się, że jakość nowego samochodu spadła o 11 procent rok do roku, co jest największym spadkiem, jaki grupa kiedykolwiek odnotowała.
W szczególności producenci pojazdów elektrycznych wykazują znaczny spadek jakości, z ostatnim rankingiem Polestar. Tymczasem Tesla zajął siódme miejsce od dołu, Kontynuacja słabego trendu produkcja.
W tegorocznym badaniu JD Power zarejestrował 226 problemów na każde 100 samochodów Tesli. Łącząc wszystkie pojazdy elektryczne inne niż pojazdy elektryczne Tesli, badanie wskazuje, że na każde 100 pojazdów elektrycznych zgłaszano 240 problemów, nieco mniej niż 251 w zeszłym roku, ponieważ coraz więcej modeli EV trafiło na drogi.
Ankieta opiera się na danych wejściowych od 84 165 zatwierdzonych i wynajmowanych właścicieli pojazdów do użytku osobistego zarejestrowanych od listopada 2021 do lutego. Odpowiedzi z ankiet dostarczyły danych dotyczących 33 różnych modeli i 189 różnych modeli pojazdów.
Oprogramowanie pozostaje stałym problemem w branży motoryzacyjnej, a sześć z 10 najważniejszych problemów to systemy informacyjno-rozrywkowe. Pierwszym problemem była jedna z największych funkcji, których ludzie szukają w nowych samochodach: Apple CarPlay i Android Auto. W szczególności CarPlay jest używany przez połowę wszystkich konsumentów, którzy wzięli udział w ankiecie, a mniej niż 17 procent użytkowników korzystających z Android Auto zgłasza problemy.
Autorzy ankiety stwierdzili, że zarówno CarPlay, jak i Android Auto są trudne do zrozumienia, a użytkownicy coraz częściej mają problemy z działaniem połączenia. Wyższy wskaźnik penetracji Wireless CarPlay i Android Auto przypisuje się wzrostowi problemów z łącznością, które wzrosły z 4,9 problemów na 100 pojazdów w 2021 r. do 5,8 w 2022 r.
Co zaskakujące, ankieta wskazuje, że wbudowane przez producentów funkcje rozpoznawania głosu działają zgodnie z założeniami i są jedyną kategorią, którą należy poprawić wśród wszystkich innych funkcji informacyjno-rozrywkowych, takich jak ekran dotykowy, łączność Bluetooth i kamery parkowania.
Oprócz niższej jakości raport wymienia również funkcje, które producenci wycięli, aby kontrolować niedobory chipów: oferowanie mniejszej liczby pojazdów z zaawansowanymi funkcjami wspomagania kierowcy, podgrzewanymi siedzeniami, jednostkami wspomagania parkowania, w tym tylko jednym kluczykiem, i innymi. Firmy takie jak Chevrolet Współosiowe ładowarki do telefonów bezprzewodowych i funkcje automatycznego uruchamiania oszczędzające gaz W niektórych zeszłorocznych modelach SUV Ford Usuń niektóre elementy sterujące klimatyzacją Z tylnych siedzeń SUV-a Explorer.
Wśród zwycięzców GM Buick Initial Quality za najlepszą ogólną tabliczkę znamionową są; Producent samochodów zdobył również najwięcej nagród, od Chevy Malibu po Cadillaca Escalade. BMW i Hyundai zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Pandemia z pewnością zaszkodziła branży, ale globalny dyrektor motoryzacyjny JD Power, David Amodio, był zaskoczony, że początkowe badanie jakości nie było gorsze. „Producenci samochodów nadal wypuszczają coraz bardziej złożone technologicznie pojazdy w erze, w której istnieje wiele niedoborów kluczowych komponentów, które je wspierają”, powiedział Amodeo w komunikacie prasowym.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów