Obydwa wyścigi podzielono na dwie grupy, przy czym każdy kierowca miał dwa oddzielne okrążenia, przy czym pierwsze okrążenie determinowało jego pozycję w wyścigu otwierającym w sobotni wieczór, natomiast drugie okrążenie określało jego pozycję w niedzielnym wyścigu. Kolejność kwalifikacyjna została odwrócona według punktów uczestników.
Herta, jadąc Andretti Global Honda nr 26, na pierwszym okrążeniu osiągnął prędkość 287,655 mil na godzinę i zdobył swoje pierwsze pole position na owalnym torze. Drugi wyścig rozpocznie się z czwartego miejsca.
Herta prawie odpadł z kolejnej próby, gdy dowiedział się, że podczas biegu miał problemy z wysyłaniem postów.
Zespół nr 3 Penske Chevrolet Scotta McLaughlina przejechał pierwsze okrążenie z prędkością 287,526 mil na godzinę i zajął drugie miejsce w pierwszym wyścigu, ale jego drugie okrążenie z prędkością 288,248 mil na godzinę zapewniło mu pole position w drugim wyścigu i ustanowiło nowy rekord toru.
Za Hertą i McLaughlinem zajmującymi trzecie miejsce w pierwszym wyścigu stoi dwukrotny obrońca tytułu Alex Palou, a czwarty jest Will Power z Team Penske.
Palo wystartuje z drugiego miejsca w drugim wyścigu, trzeci będzie kolega z zespołu Chip Ganassi Racing, Scott Dixon, a czwarty Herta.
Scott McLaughlin, zespół Penske Chevrolet
Zdjęcia: Jeffrey M. młynarz/ Zdjęcia sportów motorowych
Co wydarzyło się podczas dziwnej sesji kwalifikacyjnej?
David Malukas z Meyer Shank Racing był czwartym kierowcą, który odpadł z wyścigu i uzyskał mocne okrążenie początkowe wynoszące 284,151 mil na godzinę oraz jeszcze bardziej imponującą prędkość 285,595 mil na godzinę, ustanawiając tym samym punkt odniesienia.
Malukas ustanowił najszybsze czasy na starcie, dopóki Graham Rahal, jedenasty kierowca, który opuścił wyścig, ustanowił najszybsze czasy kolejno 184,810 mil na godzinę i 185,690 mil na godzinę. Rahal zostaje ukarany karą za opóźnienie pierwszego wyścigu z powodu zmiany silnika.
Marcus Armstrong z Chip Ganassi Racing wystartował z 13. pozycji i na pierwszym okrążeniu rozpędził się z prędkością 285,337 mil na godzinę, ale potem na drugim okrążeniu dotknął ściany na wyjściu z zakrętu nr 2 i ostatecznie spadł do 273,682 mil na godzinę.
Chevrolet AJ Foyt Racing nr 14 prowadzony przez Santino Ferrucci wystartował z 15. pozycji i zanotował sportowe pierwsze okrążenie z prędkością 285,405 mil na godzinę, a następnie na drugim okrążeniu osiągnął prędkość 281,408 mil na godzinę.
Josef Newgarden miał problemy podczas swojej wycieczki, podczas rundy kwalifikacyjnej w zespole nr 2 Penske Chevrolet przejechał tylko dwa okrążenia z prędkością odpowiednio 282,763 mil na godzinę i 184,154 mil na godzinę. „To wszystko, co mamy” – oświadczył i podzielił się tym, że bilans nie był taki sam W porządku podczas wycieczki.
Honda Dale Coyne Racing nr 18 Jacka Harveya, który cierpiał na silny ból pleców, który spowodował wstrzymanie Conora Daly’ego, otrzymała kolejną szansę na zakwalifikowanie się po wyeliminowaniu 18 samochodów po tym, jak dowiedziała się, że jego jednostka hybrydowa nie działała podczas jego rundy . Podstawowy.
Harvey zanotował pierwsze okrążenie z prędkością 182,661 mil na godzinę, a następnie drugie z prędkością 182,263 mil na godzinę. Widziano go, jak próbował wydostać się z samochodu.
Po tym, jak Felix Rosenqvist z Mayer Shank Racing wystartował z 19. pozycji i ustanowił swoje tempo, osiągając 285,196 mil na godzinę na pierwszym okrążeniu, a następnie 186,835 mil na godzinę na drugim, McLaughlin z Team Penske podążył za nim i potwierdził w rozmowie imponującą prędkość 287,526 mil na godzinę pierwsze okrążenie i 188,248 mil na godzinę na drugim okrążeniu, aby pobić rekord toru.
Herta zajęła 23. miejsce w klasyfikacji i uzyskała szybkie okrążenie wynoszące 287,655 mil na godzinę, o jedną sekundę przed 286,980 mil na godzinę. Powiedział, że „akumulator nie zadziałał” podczas jego przejazdu, mimo że zajął wówczas pierwsze i drugie miejsce, więc dyrektor wyścigu Kyle Novak pozwolił mu na kolejną próbę kwalifikacyjną.
Po tym, jak IndyCar podjął kolejną serię prób Harveyowi i Hercie, Scottowi Dixonowi w końcu pozwolono wystartować z alei serwisowej. Sześciokrotny mistrz IndyCar przejechał szybkie okrążenie otwierające z prędkością 286,208 mil na godzinę i 187,162 mil na godzinę, aby tymczasowo zająć trzecie i czwarte miejsce.
25. kierowcą, który opuścił wyścig, był Pato O’Ward, który przyspieszył McLarena Chevroleta nr 5 Arrow do 186,075 mil na godzinę i 185,857 mil na godzinę, zajmując tymczasowo czwarte i szóste miejsce.
Will Power z Team Penske, który miał siedem pole position w Iowa, wystartował z 26. pozycji i przejechał pierwsze okrążenie z prędkością 286,328 mil na godzinę, po czym uderzył w ścianę na drugim okrążeniu i osiągnął prędkość 279,302 mil na godzinę, zajmując 22. miejsce.
Lider mistrzostw Palo był ostatnim kierowcą, który wyszedł z niedozwolonych ponownych startów i na pierwszym okrążeniu rozpędził swoją Hondę CGR nr 10 do 300,000 km/h, a następnie osiągnął prędkość 287,572 km/h i zajął drugie miejsce w drugim wyścigu.
Herta, który w pierwszym wyścigu miał tymczasowe pole position, a w drugim wyścigu był czwarty, był przyczepiony do samochodu i gotowy do wyjazdu, ale został wycofany z pola startowego i zdecydował się wycofać już przy drugiej próbie.
W tej sytuacji Harvey podjął trzecią i ostatnią próbę, a jego czasy ponownie spadły. Na pierwszym okrążeniu osiągnął prędkość 283,556 mil na godzinę, a następnie na drugim okrążeniu 283,331 mil na godzinę i zajął odpowiednio 19. i 18. miejsce.
Pierwszy wyścig rozpocznie się dzisiaj o 20:00 czasu wschodniego i będzie transmitowany przez NBC, Peacock i IndyCar Radio Network.
Pole startowe do pierwszego wyścigu Iwa IndyCar
Zarówno | kierowca | Silnik samochodowy | czas | opóźnienie |
1 | Coltona Hertę | Dallarę/Hondę | 17.1506 | |
2 | Scotta McLaughlina | Dallarę/Chevroleta | 17.1624 | 0,0118 |
3 | Aleksa Ballou | Dallarę/Hondę | 17.2253 | 0,0747 |
4 | Siła woli | Dallarę/Chevroleta | 17.2728 | 0,1222 |
5 | Scotta Dixona | Dallarę/Hondę | 17.2839 | 0,1333 |
6 | Nagroda Patrycja | Dallarę/Chevroleta | 17.2963 | 0,1457 |
7 | Aleksandra Rossiego | Dallarę/Chevroleta | 17.2996 | 0,1490 |
8 | Santino Ferrucciego | Dallarę/Chevroleta | 17.3588 | 0,2082 |
9 | Marcusa Armstronga | Dallarę/Hondę | 17.3651 | 0,2145 |
10 | Marcusa Ericssona | Dallarę/Hondę | 17.3713 | 0,2207 |
11 | Feliks Rosenqvist | Dallarę/Hondę | 17.3783 | 0,2277 |
12 | Linusa Lundqvista | Dallarę/Hondę | 17.4289 | 0,2783 |
13 | R. Van Calmatout | Dallarę/Chevroleta | 17,4594 | 0,3088 |
14 | Dawid Malukas | Dallarę/Hondę | 17,4770 | 0,3264 |
15 | Nolana Siegela | Dallarę/Chevroleta | 17.5152 | 0,3646 |
16 | Augustina Cannabino | Dallarę/Chevroleta | 17,5264 | 0,3758 |
17 | B. Fittipaldiego | Dallarę/Hondę | 17,5272 | 0,3766 |
18 | Jacka Harveya | Dallarę/Hondę | 17.5336 | 0,3830 |
19 | Kyle’a Kirkwooda | Dallarę/Hondę | 17,5386 | 0,3880 |
20 | Romaina Grosjeana | Dallarę/Chevroleta | 17,5435 | 0,3929 |
21 | Grahama Rahala | Dallarę/Hondę | 17.4146 | 0,2640 |
22 | Józefa Newgardena | Dallarę/Chevroleta | 17.6097 | 0,4591 |
23 | C. Lundgaarda | Dallarę/Hondę | 17.7302 | 0,5796 |
24 | Sting Ray Rob | Dallarę/Chevroleta | 18.1288 | 0,9782 |
25 | Eda Carpentera | Dallarę/Chevroleta | 18.1997 | 1.0491 |
26 | Katarzyna Legg | Dallarę/Hondę | 18.2630 | 1.1124 |
27 | Kevina Simpsona | Dallarę/Hondę | 18.3003 | 1.1497 |
Pole startowe do drugiego wyścigu IndyCar w Iowa
Zarówno | kierowca | Silnik samochodowy | czas | opóźnienie |
1 | Scotta McLaughlina | Dallarę/Chevroleta | 17.0966 | |
2 | Aleksa Ballou | Dallarę/Hondę | 17.1582 | 0,0616 |
3 | Scotta Dixona | Dallarę/Hondę | 17.1958 | 0,0992 |
4 | Coltona Hertę | Dallarę/Hondę | 17.2125 | 0,1159 |
5 | Feliks Rosenqvist | Dallarę/Hondę | 17.2259 | 0,1293 |
6 | Aleksandra Rossiego | Dallarę/Chevroleta | 17.3005 | 0,2039 |
7 | Nagroda Patrycja | Dallarę/Chevroleta | 17.3165 | 0,2199 |
8 | Grahama Rahala | Dallarę/Hondę | 17.3321 | 0,2355 |
9 | Dawid Malukas | Dallarę/Hondę | 17.3410 | 0,2444 |
10 | Augustina Cannabino | Dallarę/Chevroleta | 17,3768 | 0,2802 |
11 | Nolana Siegela | Dallarę/Chevroleta | 17.3954 | 0,2988 |
12 | Kyle’a Kirkwooda | Dallarę/Hondę | 17.4159 | 0,3193 |
13 | Linusa Lundqvista | Dallarę/Hondę | 17.4283 | 0,3317 |
14 | Józefa Newgardena | Dallarę/Chevroleta | 17,4767 | 0,3801 |
15 | R. Van Calmatout | Dallarę/Chevroleta | 17,4784 | 0,3818 |
16 | Romaina Grosjeana | Dallarę/Chevroleta | 17.5103 | 0,4137 |
17 | B. Fittipaldiego | Dallarę/Hondę | 17.5331 | 0,4365 |
18 | Jacka Harveya | Dallarę/Hondę | 17,5551 | 0,4585 |
19 | C. Lundgaarda | Dallarę/Hondę | 17,6575 | 0,5609 |
20 | Santino Ferrucciego | Dallarę/Chevroleta | 17.7412 | 0,6446 |
21 | Sting Ray Rob | Dallarę/Chevroleta | 17,7744 | 0,6778 |
22 | Marcusa Ericssona | Dallarę/Hondę | 17,7784 | 0,6818 |
23 | Siła woli | Dallarę/Chevroleta | 17,9496 | 0,8530 |
24 | Kevina Simpsona | Dallarę/Hondę | 17,9827 | 0,8861 |
25 | Katarzyna Legg | Dallarę/Hondę | 18.0949 | 0,9983 |
26 | Marcusa Armstronga | Dallarę/Hondę | 18.5304 | 1.4338 |
27 | Eda Carpentera | Dallarę/Chevroleta | 19.0203 | 1,9237 |
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia