29 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

JPL Logo

Helikopter NASA Mars wykrył sprzęt, który pomógł Land Roverowi wytrwać

26. manewry w locie

159-sekundowy lot Ingenuity rozpoczął się 19 kwietnia o godzinie 11:37 czasu marsjańskiego, w pierwszą rocznicę jego startu. Pierwszy lot. Lecąc 26 stóp (8 m) nad poziomem gruntu, stworzenie przebyło 630 stóp (192 m) na południowy wschód i zrobiło swoje pierwsze zdjęcie. Helikopter skierował się następnie na południowy zachód, a następnie na północny zachód, robiąc po drodze zdjęcia we wcześniej zaplanowanych miejscach. Po zebraniu 10 zdjęć w pamięci flash, Ingenuity skierował się na zachód 75 metrów i wylądował. Całkowity przebieg: 1181 stóp (360 metrów). Po zakończeniu lotu 26 śmigłowiec osiągnął ponad 49 minut w powietrzu i przebył 3,9 mili (6,2 kilometra).

„Aby uzyskać potrzebne ujęcia, Ingenuity wykonało wiele manewrów, ale byliśmy pewni, że podczas lotów 10, 12 i 13 były to skomplikowane manewry”, powiedział Havard Gribb, główny pilot Ingenuity w JPL. „Nasz punkt lądowania dobrze przygotował nas do sfotografowania obszaru zainteresowania zespołu Perseverance Science podczas lotu 27, w pobliżu pasma górskiego Sittah”.

ten Nowy obszar działalności Sucha delta krateru Jezero oznacza dramatyczne odejście od skromnego, stosunkowo płaskiego terenu, nad którym Ingenuity przelatuje od czasu swojej pierwszej podróży. Kilka mil dalej delta w kształcie wachlarza uformowała się, gdy starożytna rzeka wlała się do jeziora, które kiedyś wypełniało krater Jezero. Ponad 40 metrów nad kraterem, usiana poszarpanymi klifami, kanciastymi powierzchniami, widocznymi głazami i wypełnionymi piaskiem kieszeniami, delta obiecuje wiele odkryć geologicznych – a być może nawet dowody na mikroskopijne życie na Marsie miliardy lat temu.

Po dotarciu do delty, pierwszymi poleceniami pomysłowości może być pomoc w ustaleniu, który z dwóch suchych kanałów rzecznych musi wytrwale wspinać się, aby dotrzeć na szczyt delty. Oprócz pomocy w planowaniu trasy, dane dostarczone przez helikopter pomogą zespołowi Perseverance ocenić potencjalne cele naukowe. Pomysłowość może być wykorzystana do sfotografowania cech geologicznych tak odległych, że łazik dotrze, lub zbadania obszarów lądowania i lokalizacji na powierzchni, w których mogą być składowane pamięci podręczne próbek Zwrot próbki Marsa program.

READ  Ziemia księżycowa może być wykorzystywana do wytwarzania tlenu i paliwa dla astronautów na Księżycu

Więcej o kreatywności

Śmigłowiec Ingenuity Mars został zbudowany przez Jet Propulsion Laboratory (JPL), które zarządza również projektem dla Kwatery Głównej NASA. Jest wspierany przez Dyrekcję Misji Naukowych NASA. Ames Research Center NASA w Dolinie Krzemowej w Kalifornii i Langley Research Center w Hampton w Wirginii dostarczyły krytyczną analizę osiągów lotu i zapewniły pomoc techniczną podczas opracowywania Ingenuity. AeroVironment Inc. Qualcomm i SolAero pomagają również w projektowaniu i kluczowych komponentach pojazdu. Zaprojektowany i wyprodukowany przez Lockheed Space System dostarczania śmigłowca na Marsa.

W siedzibie NASA Dave Lavery jest dyrektorem wykonawczym programu Ingenuity Mars Helicopter Program.

Więcej o wytrwałości

Głównym celem misji Wytrwaj na Marsie jest: astrobiologiaW tym poszukiwanie śladów dawnego życia mikrobiologicznego. Łazik będzie charakteryzował geologię planety i przeszły klimat, utoruje drogę do eksploracji Czerwonej Planety przez ludzi i będzie pierwszą misją, która zbierze marsjańskie skały i regolit (spękane skały i pył) i przechowa je w skrytce.

Kolejne misje NASA, we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), wyślą statek kosmiczny na Marsa w celu zebrania tych zapieczętowanych próbek z powierzchni i zwrócenia ich na Ziemię w celu przeprowadzenia głębokiej analizy.

Misja Mars 2020 Perseverance jest częścią podejścia NASA do eksploracji Księżyca na Marsa, które obejmuje Artemida Misje na Księżyc pomogą przygotować się do ludzkiej eksploracji czerwonej planety.

Laboratorium napędu odrzutowego, obsługiwane przez administrowany przez NASA Kalifornijski Instytut Technologiczny w Pasadenie w Kalifornii, zbudowało i zarządzało operacjami łazika.

Więcej informacji o kreatywności:

mars.nasa.gov/technology/helikopter