CANNES (Reuters) – Autobus celebrytów spłynął czerwonym dywanem Festiwalu Filmowego w Cannes we wtorek wieczorem na premierę nowej kosmicznej opowieści reżysera Wesa Andersona „Asteroid City”.
Podobnie jak w przypadku jego poprzednich filmów, obsadę Andersona stanowią hollywoodzkie gwiazdy, w tym Jason Schwartzman, Scarlett Johansson, Tom Hanks, Steve Carell, Bryan Cranston, Adrien Brody i Margot Robbie.
Szczególnie nieobecny jest Bill Murray, który był w prawie wszystkich filmach Andersona, ale przegapił ten z powodu zachorowania na COVID-19 podczas kręcenia.
Anderson powiedział dziennikarzom w środę, że kręcenie „Asteroid City”, w którym znajduje się scena kwarantanny, podczas gdy obowiązywały protokoły pandemiczne, wyszło dobrze obsadzie i ekipie.
„Nasz plan był ogromny – to była pustynia. Ale była to zamknięta pustynia, która była tam tylko dla tej małej grupy ludzi i kamery pośrodku, aby pokazać te fantastyczne sceny, więc nie chcę mówić to było dobre dla filmu, ale wykorzystaliśmy to w sposób, który nie był zły”.
Film otrzymał sześciominutową owację na stojąco po światowej premierze w okazałym Teatrze Wielkim Lumiere.
„Asteroid City” to nazwa fikcyjnego miasta w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, w którym rozgrywa się akcja filmu w latach pięćdziesiątych. Miasto słynące z krateru meteorytowego i obserwatorium organizuje konferencję dla młodych naukowców, gdy tajemniczy obiekt zakłóca uroczystości i wywraca do góry nogami życie obecnych.
Schwartzman gra Augiego Stenbecka, fotografa wojennego opłakującego śmierć swojej żony, której samochód psuje się w mieście wraz z trzema córkami i synem. Jego ukochaną osobą jest popularna aktorka Midge Campbell, grana przez Johansson, która przyjechała do miasta na zjazd z córką.
Ta główna linia fabularna jest owinięta skomplikowanym urządzeniem kadrującym, w którym w rzeczywistości jest sztuką teatralną, a proces ustawiania tej sztuki scenicznej jest głównym tematem czarno-białego programu telewizyjnego z nienazwanym gospodarzem granym przez Cranstona.
„To list miłosny Wesa do sztuki performance, a on objął ramionami trzy główne media, w które jesteśmy zaangażowani” – powiedział dziennikarzom Cranston w środę.
Johansson, który wcześniej pracował z Andersonem przy filmie animowanym „Isle of Dogs”, powiedział, że sposób, w jaki kręcono „Asteroid City”, z prawdziwym zestawem, przypominał pracę na scenie.
Filmy o superbohaterach, takie jak Czarna Wdowa, są mocno obciążone CGI, powiedział Johansson, który wcześniej pracował nad filmami o superbohaterach Marvela.
Asteroid City już po raz trzeci reżyser, znany ze swojego wyjątkowego stylu wizualnego, walczy o główną nagrodę festiwalu. Jego najnowszy wpis to „The French Dispatch” z 2021 roku.
Anderson współpracował przy scenariuszu Asteroid City z Romanem Coppolą, z którym współpracował w przeszłości przy filmach takich jak Moonrise Kingdom i nominowana do Oscara Isle of Dogs.
Film otrzymał mieszane recenzje, a krytycy chwalili jego szczegóły wizualne i styl, ale odebrali punkty za lekkość treści emocjonalnych.
Brytyjski The Guardian przyznał mu cztery z pięciu gwiazdek, podczas gdy Variety napisał, że „brzmi miażdżąco, ale jako film jest przeznaczony tylko dla zagorzałych Andersonów, być może niewielu z nich”.
(Reportaż Mirandy Murray; montaż przez Rosalbę O’Brien)
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”