29 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

FNE Visegrad 2021: Polski filmowiec Kovid wychodzi z epidemii

Warszawa: Polscy producenci przystosowali się do pracy zgodnie z przepisami rządowymi, a produkcja ma zostać wznowiona w 2021 r.

Polskim twórcom pozwolono wrócić do kręcenia w maju 2021 roku i pomimo epidemii i przerw w produkcji polska branża produkcyjna ma produkować średnio około 40-50 filmów rocznie. W rzeczywistości „wirus koronowy nie trafił na polski ekran tak bardzo, jak to zrobił. Wciąż dużo się kręci i przetrwało więcej teatrów ”- powiedział Radoslav Smigulski. Polska Wytwórnia Filmowa.

Zawiera listę projektów zrealizowanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy Dodatkowy Wyreżyserowana przez Roberta Klinsky’ego opowieść o oficerze bezpieczeństwa, który od 20 lat monitoruje Carol Vozdila. Produkt zwycięża w tym roku Konkurs na finansowanie filmu W Krakowie i wyprodukowano WFDiF, Ze wsparciem Polska Wytwórnia Filmowa. Kasia Adamik pracuje także nad nowym filmem opartym na opowiadaniu noblistki Olgi Dokorsuk. Film będzie koprodukcją polsko-niemiecko-szwedzką, a scenariusz zmontuje Sandra Pusta; Film został wyprodukowany przez Dzika Myszka Produkt – Olga Sajdas, i ma być pokazywany w 2022 roku. Filmowanie nowego filmu wyprodukowanego przez polskiego nadawcę publicznego TVP, Uprawnieni Philip, Uruchomiony we wrześniu 2021 r. Film w reżyserii Michała Kwiecińskiego jest ekranizacją powieści Leopolda Diamonda pod tym samym tytułem. Premiera zaplanowana jest na drugi kwartał 2022 roku. Polski reżyser i prezes Jasek Bromsky Stowarzyszenie Filmowców PolskichPostanowił wrócić do swojej zwycięskiej passy Przekąska jak robak Z czwartą częścią opowieści komediowej. jest produkowany przez firmę WFDiFPremiera zaplanowana jest na pierwszą połowę 2022 roku, a zdjęcia mają się rozpocząć w październiku 2021 roku. „Cieszę się, że po zniesieniu ograniczeń udało mi się go ponownie uruchomić” – powiedział dyrektor Jacek Bromsky. ்லசி. Ludzka natura potrzebuje pokoju i harmonii z samym sobą i światem zewnętrznym. Brakuje nam takiej pozycji.

READ  Kryzys na granicy białorusko-polskiej: rodziny przeżywają gorzkie noce bez schronienia

Dramaty kostiumowe z czasów wojny, z których wiele jest wspieranych przez decydentów finansowanych ze środków publicznych, wydają się być najsilniejszym trendem w polskiej produkcji w 2021 roku. „Obecnie trwają prace nad dwoma filmami związanymi z historią Polski. Najpierw Wchodzi O Tadeuszu Kościuszce; druga Wolontariusz O Witoldzie Blake’u. Pierwsza jest zdecydowanie amerykańska, druga to koprodukcja polsko-amerykańska” – powiedział Radoslav Smigulsky, dyrektor Polskiego Wytwórni Filmowej. Od Leszka Bodzaka i Anety Hickinbotham Obraz promienia, Firma stojąca za międzynarodowym sukcesem Ciało Chrystusa, Przygotowują biografię Kozhiusko. Scenariusz napisał Michał A. Zieliński, a film wyreżyserował Paweł Maślona. Film otrzymał dofinansowanie rozwoju projektu od Polskiej Wytwórni Filmowej. Ostateczny budżet nie został jeszcze ogłoszony. W międzyczasie powstał wielki dramat wojenny o Witoldzie Blake’u Mandenty Z budżetem 35,4 mln euro / 150 mln zł ma być jednym z najdroższych filmów w historii Polski. Obsługiwany obraz Polskie Powiernictwo Narodowe. „Jako minister kultury mam demokratyczny mandat do podejmowania decyzji w tych sprawach. Moim obowiązkiem jest zaprojektowanie polskiej kinematografii z punktu widzenia widza i wymogów polskiej polityki historycznej. Każda społeczność kieruje się historyczną zasadą, ponieważ to właśnie tam powstają jej możliwości i ciągłość w międzynarodowej rywalizacji” – powiedział Piotr Klinsky, polski profesor. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zapytany o trend przeznaczania dużych środków publicznych na dramaty historyczne.

Innym silnym trendem w polskiej branży filmowej jest rosnące zaangażowanie serwisów streamingowych, które kierują treściami lokalnymi. Firma Walt Disney Company zleciła dużą produkcję animowaną, która będzie kręcona na Kaszubach od lipca do września 2021 roku. Scenarzysta Mirosław Piepka i reżyser Filip Bajon, duet, który doprowadził do wielkiego polskiego sukcesu kasowego. Jadalnia w pokoju (Filmkon) „W lutym ubiegłego roku otrzymałem telefon od Walta Disneya z planem pisania scenariusza do filmu animowanego” – ujawnił Miroslav Peepka. – Paradoksalnie epidemia pozwoliła mi to zrobić, kiedy wszyscy byliśmy zamknięci, więc mogłem w pełni zająć się tym projektem – dodaje. Latem 2021 roku Netflix ogłosił dalsze inwestycje w produkcję filmową, w tym dziewięć nowych planów fabularnych, które zostaną wydane w 2022 roku. „Polski rynek filmowy rozwija się w szybkim tempie, a zapotrzebowanie na filmy i seriale lokalne w pewnym stopniu rośnie. Każdy nadawca w Polsce chce dostarczać produkty skierowane do polskiej publiczności. Cieszymy się, że możemy być częścią tego ekosystemu Netflix. ciągle szukam pomysłów ”- powiedział Eukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. licencji filmowych i produktów kooperacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej i WNP w Netflix. Naszym zdaniem lokalne treści i języki mają wartość: dlatego język produkcji jest jednym z kryteriów, które bierze pod uwagę Netflix. Chcemy, aby polskie filmy były kręcone po polsku z filmowcami i aktorami z Polski – dodał.

READ  Białoruska olimpijka Kristina Simanuskaya wylądowała w Polsce po otrzymaniu wizy humanitarnej.

Polska pracuje nad nowymi zasadami dla beneficjentów programu promocji filmu. System motywacyjny działa od 2019 roku. Producenci filmów, filmów dokumentalnych i animacji (w tym seriali) mogą skorzystać nawet z 30% rabatu gotówkowego. Dofinansowanie pochodzi z budżetu państwa i jest rozdzielane na podstawie ustawy o wspieraniu produktów audiowizualnych. Jego celem jest lokalna promocja branży audiowizualnej oraz promocja polskiej kultury. Zachęty obejmują podnoszenie konkurencyjności rodzimych firm z sektora oraz przyciąganie do Polski produktów międzynarodowych. Oczekiwana przez Ministerstwo Kultury zmiana w projekcie nowelizacji ustawy o promocji daje nowy warunek uzyskania poparcia: Pozytywne opinie ekspertów. Minister Kultury nominuje ich spośród kandydatów zgłoszonych przez Dyrektora PISF. Będą to przedstawiciele „środowisk filmowych i środowisk opiniotwórczych”.

Koalicja Producentów Polskich (கிபா) A Stowarzyszenie Filmowców Polskich uważa, że ​​te zmiany są niezgodne z intencjami prawa. KIPA ostrzega w artykule statusowym przesłanym do Ministerstwa Kultury, że „nowa praktyka stwarza ryzyko subiektywnego usunięcia wniosków”. Ministerstwo Kultury odpowiedziało mówiąc: „Obecnie rozpatrujemy propozycje aktów ustawodawczych zgłaszane w ramach konsultacji międzyresortowych i konsultacji społecznych”. Czas pokaże, czy zmieni to warunki produkcji i produkcji zbiorowej w Polsce w 2022 roku.