Trump Media and Technology Group, należąca do Donalda Trumpa firma zajmująca się mediami społecznościowymi, odnotowała stratę w wysokości 16,4 mln dolarów i kwartalne przychody w wysokości poniżej 1 mln dolarów zaledwie kilka miesięcy po tym, jak na początku tego roku zaczęła notować akcje na giełdzie, wywołując wielkie fanfary.
W piątek spółka matka Truth Social stwierdziła w swoim oświadczeniu: Najnowsze zgłoszenie do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd W drugim kwartale 2024 r. wygenerowała przychody w wysokości 837 000 dolarów – o 30 procent mniej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – a także zapłaciła miliony dolarów na pokrycie kosztów prawnych związanych z fuzją ze spółką celową Digital World Acquisition Corp. zajmującą się przejęciami.
Ponadto w komunikacie prasowym napisano: „Ponadto firma poniosła 3,1 miliona dolarów na koszty doradztwa informatycznego i licencji na oprogramowanie, głównie związane z umową licencyjną na oprogramowanie umożliwiające obsługę nowej usługi telewizji strumieniowej”.
W tym miesiącu Trump Media uruchomił usługę przesyłania strumieniowego Truth+ i wierzy, że mocny bilans wynoszący 344 mln dolarów w gotówce i ekwiwalentach środków pieniężnych, bez zadłużenia, umożliwi jej rozszerzenie i ulepszenie nowej oferty.
Jednak kapitalizacja rynkowa spółki wynosząca około 5 miliardów dolarów jest uważana za bardzo wysoką wycenę, biorąc pod uwagę bardzo skromną sprzedaż.
Najnowsze wyniki finansowe nie są szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę, że w kwietniu spółka odnotowała w ubiegłym roku stratę w wysokości 58 mln dolarów, co spowodowało gwałtowny spadek cen akcji.
Po wprowadzeniu na rynek 27 marca cena akcji Trump Media wynosiła 66,22 USD. W piątek, kiedy rynek był zamknięty, jego cena wynosiła 26,21 USD.
Ceny akcji Trump Media charakteryzowały się wahaniami przez niemal cały okres istnienia spółki będącej aktywem notowanym na giełdzie. Sam Trump jest większościowym akcjonariuszem spółki posiadającym 78,75 mln akcji, co stanowi około 58% akcji zwykłych.
W następstwie zamachu na byłego prezydenta, po burzliwym weekendzie, w poniedziałek ceny akcji spółki wzrosły o 33 procent.
Akcje Trump Media odnotowały 48-procentowy wzrost cen przed dzwonkami otwarcia, co zapewniło spółce najlepszy dzień handlowy od jej marcowego debiutu.
Truth Social odgrywa główną rolę w kampanii reelekcyjnej Trumpa, ponieważ były prezydent zazwyczaj publikuje posty kilka razy dziennie.
Ma 7,5 miliona obserwujących w serwisie, który założył po tym, jak został zablokowany na Twitterze i Facebooku w następstwie zamieszek na Kapitolu 6 stycznia 2021 r.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów