18 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Firma przekazała tysiące ofiarom zakłóceń w funkcjonowaniu Singapore Airlines

Firma przekazała tysiące ofiarom zakłóceń w funkcjonowaniu Singapore Airlines

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie, Singapore Airlines przeprosiły i zaoferowały wypłatę odszkodowania pasażerom rannym w wyniku poważnych turbulencji

  • autor, João da Silva
  • Rola, Reporter biznesowy

Linie Singapore Airlines zaoferowały wypłatę odszkodowania osobom, które odniosły obrażenia podczas lotu z Londynu do Singapuru, który napotkał poważne turbulencje.

Linie lotnicze podały, że zaoferowały kwotę 10 000 dolarów (7800 funtów) osobom z lżejszymi obrażeniami. W poście na Facebooku.

Pasażerom, którzy odnieśli poważniejsze obrażenia, linia lotnicza oferuje „zaliczkę w wysokości 25 000 dolarów na pokrycie ich najpilniejszych potrzeb” oraz dalsze rozmowy w celu uwzględnienia ich „szczególnych okoliczności”.

73-letni brytyjski pasażer zginął, a dziesiątki osób zostało rannych, gdy lot SQ 321 nad Birmą napotkał turbulencje i w maju został skierowany do Tajlandii.

Singapore Airlines nie odpowiedziały jeszcze na prośbę BBC News o więcej informacji na temat liczby osób uprawnionych do tych płatności.

Po wypadku w szpitalu w Bangkoku hospitalizowano ponad sto osób znajdujących się na SQ 321.

Pasażerowie opisali, jak członkowie załogi oraz osoby nie zapięte pasów bezpieczeństwa zostali wyrzuceni w powietrze i uderzyli w sufit kabiny.

Szpital w Bangkoku, w którym leczono pasażerów, stwierdził, że doszło do urazów rdzenia kręgowego, głowy i mięśni.

Na pokładzie było 211 pasażerów, w tym wielu Brytyjczyków, Australijczyków i Singapurczyków. W momencie wypadku na pokładzie Boeinga 777-300ER znajdowało się 18 członków załogi.

Przewoźnik oświadczył, że zaoferuje pełną cenę biletu wszystkim pasażerom na pokładzie, łącznie z tymi, którzy nie odnieśli żadnych obrażeń.

Ponadto Singapore Airlines poinformowały, że pasażerowie otrzymają odszkodowanie za opóźnienie zgodnie z przepisami UE lub Wielkiej Brytanii.

Zgodnie z przepisami międzynarodowymi linie lotnicze muszą zapewnić odszkodowanie w przypadku, gdy pasażerowie odniosą obrażenia lub zginą na pokładzie.

Wypadek zwrócił uwagę na praktyki związane z zapinaniem pasów bezpieczeństwa, ponieważ linie lotnicze zazwyczaj pozwalają pasażerom na odpięcie pasów w normalnych warunkach lotu.