10 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Firma Nothing firmy Carl Pei planuje wypuścić smartfona w Stanach Zjednoczonych, który miałby konkurować z iPhonem

Firma Nothing firmy Carl Pei planuje wypuścić smartfona w Stanach Zjednoczonych, który miałby konkurować z iPhonem

Telefon Brak (1).

nic

Firma Nothing z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zajmująca się technologiami konsumenckimi, skupia się na Stanach Zjednoczonych z ambicjami pójścia dalej Jabłko iPhone’a.

Pei powiedział CNBC, że startup, przedsięwzięcie sprzętowe Carla Pei – współzałożyciela chińskiego producenta telefonów komórkowych OnePlus – prowadzi wczesne rozmowy z amerykańskimi operatorami na temat wprowadzenia nowego smartfona w USA, nie wymieniając żadnych operatorów.

W lipcu firma wypuściła telefon Nothing Phone (1), urządzenie średniej klasy o podobnym wyglądzie, cenie i specyfikacjach do podstawowego iPhone’a SE firmy Apple.

Firma wspierana przez twórcę iPoda Tony’ego Fadella i alfabet VC arm GV do tej pory wypuściło swój smartfon tylko w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji – nie w USA ani w Kanadzie.

„Powodem, dla którego nie wystartowaliśmy w USA, jest to, że potrzebujesz dużo dodatkowego wsparcia technicznego, aby obsługiwać wszystkich operatorów i ich unikalne dostosowania, których potrzebują na Androidzie” – wyjaśnił Pai w wywiadzie dla CNBC. . „Czuliśmy, że wcześniej nie byliśmy gotowi”.

„Obecnie prowadzimy rozmowy z niektórymi przewoźnikami w Stanach Zjednoczonych, aby wprowadzić tam przyszły produkt” – powiedział chińsko-szwedzki biznesmen.

Przysłowia jabłko i SAMSUNG Nawiązał już relacje z dużymi amerykańskimi przewoźnikami, co utrudnia konkurowanie mniejszym firmom.

Pai dodał, że jedna trzecia sprzedaży jego niedawno wprowadzonych na rynek słuchawek (pałeczek) pochodzi obecnie ze Stanów Zjednoczonych.

„To zdecydowanie rynek, na którym już teraz istnieje duże zainteresowanie naszymi produktami. A jeśli wprowadzimy tam nasze smartfony, jestem pewien, że możemy osiągnąć znaczący wzrost” – powiedział.

Firma spodziewa się, że jej przychody wzrosną ponad dziesięciokrotnie w 2022 r. — z około 20 mln USD w 2021 r. do około 250 mln USD w tym roku, zgodnie z liczbami udostępnionymi WYŁĄCZNIE CNBC. Ponad dwukrotnie zwiększyła również liczbę pracowników do ponad 400. Jednak firma nadal przynosi straty.

READ  Dyrektor generalny Ubisoftu broni Skull and Bones Premium za 70 dolarów, upierając się, że jest to jakość „AAAA”.

„Celem jest osiągnięcie rentowności w 2024 r.” – powiedział Pai. „W tej chwili nie osiągamy zysków. Ten rok był utrudniony przez wymianę walut. Dużo płacimy za nasze koszty sprzedanych towarów [cost of goods sold] w dolarach amerykańskich, ale zarabiamy w funtach szterlingach, euro i rupiach indyjskich – więc wszystko straciło na wartości w stosunku do dolara amerykańskiego”.

Dolar amerykański wzrósł w tym roku. The indeks dolara – który mierzy dolara w stosunku do koszyka głównych walut – wzrósł o ponad 8,5% od początku roku.

Jabłko zabrało

Dawid kontra Goliat

Pai powiedział, że jego firma stanęła przed wieloma wyzwaniami przy wprowadzaniu swoich produktów na rynek. Jednym z głównych niepowodzeń było zwrócenie się do Foxconn, największego dostawcy iPhone’ów dla Apple, o produkcję jego telefonów.

Według Pei, Foxconn odmówił prowadzenia interesów z Nothing, powołując się na wcześniejsze niepowodzenia w branży smartfonów.

„Każdy producent startupów współpracował z Foxconn” – powiedział Pai. „Ale kiedy nadeszła nasza kolej, odmówili, ponieważ każdy startup, z którym pracowali, upadł. Za każdym razem, gdy startup upada, Foxconn traci pieniądze, nie może odzyskać poniesionych kosztów”.

Foxconn nie był od razu dostępny do komentowania, gdy skontaktowało się z nim CNBC.

Poważną przeszkodą dla firmy były również ograniczenia Covid na całym świecie. W Indiach, gdzie nikt nie produkuje swoich telefonów, firma nie była w stanie wysłać inżynierów z powodu ograniczeń w podróżowaniu, a Pai powiedział, że firma musiała zdalnie zarządzać swoją fabryką na ziemi.

„Naprawdę musieliśmy ciężko pracować, aby to stworzyć” – powiedział o smartfonie Nothing.

W Shenzhen w Chinach, gdzie urzędnicy narzucili surowe blokady, inżynierowie niczego nie musieli omawiać projektów komponentów i mechaniki podczas obowiązkowych 45-minutowych okresów, kiedy ludzie mogli wyjść na zakupy spożywcze.

Nie więcej niż 1 milion produktów zostało sprzedanych na całym świecie, przy czym wkładki douszne (1) sprzedały się w 600 000 sztuk, a telefon (1) osiągnął 500 000 przesyłek.

Jednak startup jest małym graczem i stoi w obliczu ponurych perspektyw ekonomicznych, ponieważ ludzie są zmuszeni drastycznie ograniczyć swoje wydatki.

W Europie dostawy smartfonów spadły o 16% rok do roku w trzecim kwartale, chociaż nieznacznie wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem dzięki mocnej premierze iPhone’a 14.

Samsung jest największym producentem smartfonów w Europie z 35% udziałem w rynku, za nim uplasował się chiński Xiaomi z 23% i Apple z 21%.