19 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Firma elektryczna zasilana bateriami Britishvolt unika natychmiastowego krachu dzięki krótkoterminowemu finansowaniu

Firma elektryczna zasilana bateriami Britishvolt unika natychmiastowego krachu dzięki krótkoterminowemu finansowaniu

Punkty ładowania samochodów elektrycznych w Londynie w Anglii.

Jan Chalikum | moment | Obrazy Getty

Brytyjski producent samochodów elektrycznych British Volt poinformował w środę, że zapewnił sobie finansowanie krótkoterminowe, co pozwoliłoby mu na razie uniknąć zarządzania. Firma poinformowała, że ​​jej pracownicy zgodzili się również na obniżkę płac w listopadzie.

„Chociaż słaba sytuacja gospodarcza ma obecnie negatywny wpływ na wiele inwestycji biznesowych, w Britishvolt nadal prowadzimy pozytywne rozmowy z potencjalnymi inwestorami” – podała spółka w oświadczeniu przesłanym do CNBC.

„Ponadto w ciągu ostatnich kilku dni otrzymaliśmy również obiecujące podejście od kilku międzynarodowych inwestorów”.

„W rezultacie zabezpieczyliśmy już niezbędne inwestycje krótkoterminowe, które naszym zdaniem pozwolą nam w nadchodzących tygodniach uzyskać bezpieczniejszą pozycję finansowania na przyszłość”.

„Aby jeszcze bardziej obniżyć nasze koszty w najbliższym czasie, nasz oddany zespół pracowników dobrowolnie zgodził się na tymczasową obniżkę wynagrodzenia w listopadzie”.

Przeczytaj więcej o samochodach elektrycznych od CNBC Pro

Britishvolt chce zbudować ogromną fabrykę w Northumberland w północno-wschodniej Anglii. Firma otrzymała wsparcie od gigantycznej firmy wydobywczej Glencoremiędzy innymi.

Tak zwane gigafabryki to zakłady produkujące na dużą skalę baterie do pojazdów elektrycznych. Tesla CEO Elon Musk jest powszechnie uznawany za twórcę tego terminu.

Britishvolt, która zwróciła uwagę na swoje optymistyczne plany, wcześniej zapowiedziała, że ​​jej fabryka będzie w stanie wyprodukować ponad 300 000 akumulatorów EV rocznie.

W styczniu tego roku zapowiedziano, że pierwsza faza megafabryki rozpocznie produkcję w czwartym kwartale 2023 r. lub na początku 2024 r.

Wielka Brytania chce w nadchodzących latach zwiększyć liczbę samochodów elektrycznych.

Władze chcą zaprzestać sprzedaży samochodów i furgonetek z silnikiem Diesla i benzyną do 2030 r. Od 2035 r. będą wymagać wszystkich bezemisyjnych samochodów osobowych i dostawczych.

Unia Europejska, którą Wielka Brytania opuściła 31 stycznia 2020 r., dążenie do osiągnięcia podobnych celów.

READ  S&P 500 spadł po danych o inflacji w USA, kończąc słaby trzeci kwartał