Kierowca Red Bulla Verstappen prowadził po tym wyścigu Ferrari politer Karol Leclerc Po raz drugi zatrzymaj się, aby wrócić do zestawu miękkich opon.
Powoli zbliżał się do Verstappena, który prowadził strategię jednego zatrzymania na środkowych oponach, kiedy Daniel Ricciardo przestań McLaren Między dwoma zakrętami Lismo ze swoim samochodem utknął w skrzyni biegów.
Samochód nie dał się przemieścić za krawężnikami i wymagał dźwigu do podniesienia go z pobocza drogi.
Podczas gdy liderzy szukali nowych opon w oczekiwaniu na ponowne uruchomienie, wyścig utrzymał się w bezpiecznych warunkach do końca, ku frustracji wicemistrza Leclerca i szefa zespołu Verstappen, Christiana Hornera.
„Było wystarczająco dużo czasu, aby rozpocząć ten wyścig” – powiedział Horner Sky. „Myślę, że odebrali niewłaściwy samochód, odebrali George Russell. „
FIA odpowiedziała teraz, aby wyjaśnić, dlaczego wyścig zakończył się z ostrożnością, zauważając, że powaga wypadku nie była wystarczająco duża, aby uzasadnić czerwoną flagę.
Samochód bezpieczeństwa Max Verstappen, Red Bull Racing RB18, Valtteri Bottas, Alfa Romeo C42, Yuki Tsunoda, AlphaTauri AT03, Charles Leclerc, Ferrari F1-75
Zdjęcia: Mark Sutton / zdjęcia sportów motorowych
Rzecznik FIA powiedział: „Podczas gdy dołożono wszelkich starań, aby szybko odzyskać samochód numer 3 i wznowić wyścigi, sytuacja się rozwinęła i strażnicy nie byli w stanie ustawić samochodu na neutralny i wepchnąć go na drogę ucieczki.
„Ponieważ bezpieczeństwo procesu odzyskiwania jest naszym jedynym priorytetem, a wypadek nie był na tyle duży, by wymagać czerwonej flagi, wyścig zakończył się samochodem bezpieczeństwa zgodnie z procedurami uzgodnionymi między FIA a wszystkimi zawodnikami.
„Czas przejazdu samochodu bezpieczeństwa w wyścigu nie ma wpływu na tę miarę”.
Leclerc przyznał, że awaria samochodu bezpieczeństwa nie wpłynęła nadmiernie na jego wynik wyścigowy.
„Mam nadzieję, że skończymy w wyścigu, ale niestety zajęliśmy drugie miejsce w tym miejscu, z powodu tego, co wydarzyło się wcześniej” – powiedział.
Poproszony przez Motorsport.com o wyjaśnienie, co się stało, Ricciardo powiedział, że nie otrzymał żadnego ostrzeżenia, że samochód zaraz się wyłączy, wyjaśniając, że „nic nie mogę zrobić”.
– Po prostu się wyłączył – powiedział. „Nie czułem żadnych znaków ostrzegawczych, byłem na Lismo 1 i nic nie czułem.
„Więc próbowałem zatrzymać się w środku, z dala od linii wyścigu, oczywiście w bezpiecznym miejscu jak najszybciej, ale nie widziałem miejsca, w którym mógłbym się zatrzymać, więc musiałem zatrzymać się na trawie i to było to.
„Próbowałem wydostać się z samochodu tak szybko, jak mogłem i zrobić, co mogłem, ale oczywiście w końcu usłyszałem, że wyścig zakończył się w ten sposób pod bezpiecznym samochodem. Szkoda wyścigu, ale nie mogę nic zrobić ”.
Poprzedni wyścig fabularny Formuły 3 został oznaczony czerwoną flagą z powodu wypadku z udziałem Kocha Mainiego i Brada Benavidesa na drugim zjeździe Lismo, gdy były samochód MP Motorsport przejechał przez łuki rywala Carlin.
Te mistrzostwa zostały ostatecznie rozstrzygnięte na korzyść kierowcy ART Victora Martinsa, który stracił tylko jedno miejsce z powodu pięciosekundowej grzywny za naruszenie ograniczeń toru i tym samym zajął czwarte miejsce.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia