28 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Fanatycy zastępują Adidasa jako oficjalnego partnera w hokeju na lodzie

Fanatycy zastępują Adidasa jako oficjalnego partnera w hokeju na lodzie

Grzegorz WochińskiESPN4 minuty na przeczytanie

Liga ogłosiła we wtorek, że Fanatics zastąpi Adidasa jako producenta oryginalnych strojów i koszulek snowboardowych NHL począwszy od sezonu 2024-25.

Umowa obowiązuje przez 10 lat. Warunki finansowe nie zostały ujawnione. Po raz pierwszy marka Fanatics została umieszczona bezpośrednio na stroju zawodnika profesjonalnego obiektu sportowego.

Fanatics są partnerem detalicznym NHL od prawie dwóch dekad. Nadal będzie oficjalnym producentem szerokiej gamy odzieży NHL, w tym replik koszulek, które produkuje od 2017 roku. The Fanatics będzie również produkować stroje dla wszystkich sędziów NHL na lodzie, począwszy od lat 2024-25.

„To rozszerzenie naszej współpracy z Fanatics jest odzwierciedleniem naszego wspólnego zaangażowania w innowacyjność, wydajność i obsługę naszych graczy i fanów” – powiedział komisarz NHL Gary Bateman w oświadczeniu. „Fanatics jest liderem rynku w branży sportowej z udokumentowanymi osiągnięciami w handlu elektronicznym i operacjach detalicznych, licencjonowanymi towarami dla fanów i sprzętem sportowym, nasi gracze i fani mogą oczekiwać tego, co Fanatics zaoferuje dla najlepszych strojów we wszystkich dyscyplinach sportowych. ”

ESPN poinformował w lipcu zeszłego roku, że Adidas postanowił nie przedłużać o siedem lat kontraktu na produkcję koszulek NHL.

Dyrektor generalny Fanatics, Michael Rubin Enterprises, zarządza działalnością e-commerce NHL od 2005 roku. Fanatics prowadzi sklepy detaliczne na miejscu w kilku arenach NHL oraz podczas wydarzeń takich jak NHL All-Star Game i Winter Classic. Prowadzi również flagowy sklep detaliczny NHL na Manhattanie, który został otwarty w 2021 roku.

Od 2017 roku Fanatics produkuje „Breakaway”, innowację polegającą na symulowanym projekcie wentylatora, wykorzystującą tkaniny odporne na plamy i dodającą składane logo z dżerseju dla łatwego przechowywania. Fanatics od 2018 roku produkują również linię NHL’s Authentic Pro – odzież treningową i nakrycia głowy noszone przez graczy, trenerów i personel NHL.

READ  Dlaczego ruch Arsenalu za Declana Rice'a jest kluczowy dla drużyny Artety

„To naturalny postęp w naszej współpracy z NHL” – powiedział ESPN Doug Mack, dyrektor generalny Fanatics Commerce. „Powiedziałem naszemu zespołowi, że kiedy zapewniamy partnerom duże wyniki i wprowadzamy innowacje w sposób, w jaki służą swoim fanom, daje nam to prawo do wspólnego robienia więcej”.

Chociaż jest to pierwszy raz, kiedy logo Fanatics zostało umieszczone bezpośrednio na stroju gracza, nie jest to pierwszy raz, kiedy Fanatics tworzy stroje do gry.

„Marka Fanatics jest dość dobrze znana fanom, ale często jesteśmy postrzegani jako firma e-commerce” — powiedział Mack. „To nie pierwszy raz, kiedy wyprodukowaliśmy produkt o wysokiej wydajności, ale będzie to najlepszy, jaki kiedykolwiek widzieliśmy, tworząc produkt o takiej wydajności”.

Na przykład Nike jest „oficjalnym strojem” Major League Baseball, ale fanatycy stworzyli stroje MLB z marką Nike dla wszystkich 30 drużyn od 2017 r., kiedy przejęła Majestic. W sumie Fanatycy produkują około 100 000 strojów MLB w każdym sezonie. The Fanatics tworzą również autentyczne koszulki NFL z logo Nike, które są sprzedawane online i w sklepach detalicznych.

Wiceprezes wykonawczy ds. marketingu NHL, Brian Jennings, przyznał, że fani mogą znać Fanatics tylko jako firmę, która produkuje repliki odzieży, a nie koszulki noszone podczas meczów, co może prowadzić do wyzwań związanych z postrzeganiem nowego, oryginalnego producenta koszulek ligi.

„To sprawiedliwe. Rozumiem, że na początku może być trochę strachu, ale wierzę w fanatyków zespołu” – powiedział Jennings. „Patrzę na historię z naszej szatni, na to, co robią z innymi ligami, i myślę, że będą w stanie to zrobić”.

Część tej pewności, powiedział Jennings, polega na tym, jak fanatycy podchodzą do zadania. Zatrudnia kadrę kierowniczą wyższego szczebla z doświadczeniem we wprowadzaniu na rynek koszulek Reebok i Adidas. Fanatycy nie planują też wymyślania koszulki na nowo — przynajmniej nie na początku. Będą korzystać z tej samej fabryki zlokalizowanej w Saint-Hyacinthe w Quebecu, w której Adidas produkował swoje koszulki. Specyfikacja koszulki będzie dokładnie taka sama. Jennings powiedział, że chociaż będą różnice w niektórych tkaninach i materiałach, „będą one prawie trudne do stwierdzenia” w przypadku obecnie używanych koszul.

READ  Rangersi dominują nad Blue Jackets, po czym następuje główny test przeciwko Devils

NHL wskazało, że pierwsze znaczące zmiany w koszulkach na lodzie mogą nastąpić w sezonie 2026-27, kiedy zostaną wprowadzone różne opcje tkanin i innowacje w zakresie bezpieczeństwa graczy, takie jak ochrona przed rozdarciami podczas jazdy na łyżwach.

Kiedy National Hockey League dowiedziała się, że Adidas wycofuje się z branży koszulek hokejowych, Jennings powiedział, że zbadał „krajobraz konkurencji”, aby zobaczyć, co jeszcze tam jest. W krótkim czasie stało się jasne, że Fanatics zaoferowali lidze coś „bardzo atrakcyjnego” jako producent koszul, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego dotychczasowe partnerstwa jako producenta odzieży i sprzedawcy e-commerce.

„Na każdym kroku widziałem wzrost zaangażowania w produkt, zaangażowanie w wydajność, zaangażowanie w projekt” – powiedział Jennings ESPN. „Jeśli myślisz, że zmiany w handlu detalicznym były dramatyczne w ciągu ostatnich pięciu lat, będą one jeszcze bardziej dramatyczne w ciągu najbliższych 10 lat. Fanatycy, na czele z Michaelem Rubinem i jego starszym zespołem, są z pewnością wizjonerami”.