Waszyngton:
Szef Twittera, Elon Musk, ogłosił w serii tweetów w sobotę, że usługa subskrypcji firmy będzie wyświetlać użytkownikom mniej reklam, w tym poziom bez reklam.
Ogłoszenie pojawia się, gdy sieć społecznościowa boryka się ze znaczną niepewnością gospodarczą od czasu przejęcia Muska w październiku.
„Reklamy są bardzo częste na Twitterze i bardzo duże. W nadchodzących tygodniach podejmę kroki w celu rozwiązania obu” – napisał Musk na swoim koncie na Twitterze w sobotę.
Dla tych, którzy go wybiorą, dodał Musk, „będzie droższa subskrypcja, która nie zezwala na żadne reklamy”.
Byłaby to drastyczna zmiana w modelu biznesowym Twittera, który do tej pory polegał na ukierunkowanych reklamach w celu generowania przychodów, przed uruchomieniem płatnej usługi subskrypcji w połowie grudnia.
Ale reklamy były ostatnio znakiem zapytania dla Twittera, po tym jak Musk zwolnił około połowy z 7500 pracowników firmy pod koniec zeszłego roku. Posunięcie to wzbudziło obawy, że firma nie ma wystarczającej liczby pracowników do moderowania treści i zastraszania rządów i reklamodawców.
Musk powiedział, że jego strategią jest znaczne obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów, a nowa usługa subskrypcji o nazwie Twitter Blue, która daje użytkownikom wymagany niebieski znacznik wyboru za opłatą, pomoże osiągnąć ten cel.
Usługa kosztuje 11 USD miesięcznie w USA i jest dostępna na iOS i Androida, zgodnie ze stroną na stronie internetowej firmy.
Abonamenty internetowe są również dostępne za 8 USD miesięcznie lub 84 USD rocznie ze zniżką.
Usługa Twitter Blue jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii, Australii i Japonii.
Twitter Muska był w rozsypce, z masowymi zwolnieniami, powrotem zablokowanych kont i zawieszeniem dziennikarzy krytycznych wobec urodzonego w RPA miliardera.
Przejęcie Muska przyniosło również wzrost liczby rasistowskich lub nienawistnych tweetów, ściągając kontrolę ze strony organów regulacyjnych i zwalniając dużych reklamodawców, główne źródło przychodów Twittera.
(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie była edytowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego).
Polecane wideo dnia
Wideo: Jammu Blast uderzył 60 kilometrów od miejsca Bharat Gudu Yatra Rahula Gandhiego
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów